Pikku-kakkonen tai kolmonen vuodelle 2013

  • Viestiketjun aloittaja Malviina
  • Ensimmäinen viesti
miimaa
Oonkin ollut pitkään poissa.. On toi pikkuykkönen pitäny kiireisenä. :) Täällä ei vieläkään kuulu menkkoja synnytyksen jälkeen ja siitä on tosiaan jo yli 5 kuukautta. Joten taitaa jäädä haaveeksi toinen vauva tähän heti perään. Muutaman päivän oon nyt ollut tosi väsynyt ja olo on aika huono. Äsken olin tuntevani outoa painetta alavatsassa. Yhden testin jo teinkin n. Kuukausi sitten ja negaa näytti joten ainakaan vielä en uskalla uutta testiä tehdä.
 
Maria78
Heippa kaikille,

lueskelin tuossa että täällä alkaa olla pula haaveilijoista kun kaikki plussaavat. No, minä voisin tulla täyttämään vajetta, ollaan tässä viime marraskuusta yritetty toista lasta ja yksi km on takana huhtikuulla. Nyt on yritetty heilutella peittoa säännöllsesti, erityisesti oviksen tienoilla mutta ei ole tärpännyt. Nyt olen alkanut miettiä että josko hormonini ovat jotenkin sekaisin, kun aiemmin kovin säännölliset menkat ovat alkaneet muuttua epäsäännöllisemmiksi, naamaan, kaulaan ja selkään pukkaa finnejä, menkkaoireita (vatsakipuja) ei tunnu vaikka menkat joka kk tuleekin. Voiko nämä oireet olla merkki jostain hormonien epätasapainosta tai jopa sairaudesta? Yleensä minulle ei finnejä ole tullut juurikaan, varsinkaan kaulaan.
Ikää alkaa jo olla, joten sen puoleen stressi kasvaa koko ajan vaikka yritän ajatella että kyllähän niitä vielä nelikymppiset ja vanhemmatkin lapsia tekee. Tuntuu että ympärillä kaikki poksuu raskaaksi tuosta vaan ja jokapuolella näkyy vaan raskaana olevia, lastenvaunuja ja vauvoja... :(
Tietysti olen äärettömän onnellinen esikoisestamme, ilman häntä (ja miestäni) olisin varmaan jo masentunut tyystin. Näitä oireitani vaan mietin, pitäisikö jo varata lääkäriaika...
 
Pampula
Maria78: Tsemppiä! Minä tulin raskaaksi 13. yrityskierrosta ja olen siis täyttänyt 40 tänä vuonna. Ehdimme juuri saada "lapsettomuustuomion" Väestöliiton lapsettomuusklinikan lääkäriltä, kun yllättäen teinkin positiivisen raskaustestin. Minä ravasin omalla gynelläni pitkin kevättä ja tosiaan menimme jo tuonne klinikallekin, mutta ei ehditty aloittaa sieltä tarjottuja hoitoja. :) (Ehkä olet lukenutkin ketjun aikaisempia viestejä, mutta siltä varalta, että et, tuossa mun tarina lyhykäisesti.)

Onnea matkaan!
 
tyttöjenäippä
Maria78, tsemppiä myös täältä! Mulla oli sinänsä vähän sama tilanne, että vuosi yritettiin, menkkaoireet vaihtelivat joka kierrossa ja välillä niitä ei ollut ollenkaan, kuviteltuja raskausoireita kyllä oli, mutta yhtään kertaa en plussannut (paitsi nyt). Oviksesta en tuntenut oireita enka osannut yhtää hahmottaa milloin se olisi, joten vähän arpapelillä mentiin. Mullakin oli aluksi säännöllinen kierto 31-32 päivää, mutta viimeisimmissä kierroissa alkoi olla heittoa, jopa 2 viikkoa pahimmillaan. Olin huolissani ja päättänyt mennä lääkäriin mikäli tässä kierrossa mitään ei tapahdu, mutta niin vain sain plussan. Nyt kyllä pelottaa kovasti että sujuukohan kaikki hyvin. Mulle on tullut tässä kierrossa niitä finnejä paljon, muutama päivä ennen plussaamista, mitä ei aiemmissa raskauksissa ole ollut, joskus kyllä menkkaoireena. Mulla oli ilmeisesti kyse ihan normaalista hormonitoiminnasta kuitenkin ja tserristä, kun kerran pystyin raskaaksi tulemaan. Kovasti onnea matkaan!
 
MeeJoo
Voi mitä silmäni näkivätkään - tyttöjenäippä ja jenni88, molemmilla plussat :) !!!! Hienoa, hienoa!

Ja tervetuloa takaisin miimaa sekä uutena maria78 myös! Minä täällä jatkan "vanhoista" roikkujista vielä odotuksen odottelua, mutta ihan hyvillä mielin silti :) Nyt kuitenkin vasta yk5 menossa ja 7kk ilman hormonikierukkaa.

Oltiin tuossa viikko lomilla, häämatkalla siis - ja kappas kun ovis tulikin oireista päätellen ilman tikutteluja ja lämpöjenmittailua selvästi jo kp14. Sitä se lomailu voi teettää... Normaalisti kun vasta kp 18-21 on suvainnut ilmaantua. Romantiikkaa oli ilmassa tuon lomaviikon aikana ihan kiitettävästi, joten hyvin meni senkin puolesta. En jaksa enää tässä kierrossa pahemmin lämpöjäkään seurailla, kun nyt tuli niin pitkä paussi muutenkin eikä tilastot kuitenkin ole verrattavissa muihin kiertoihin. Sikäli siis taukokierto jännäilyssä, ens kuussa sitten voidaan palata tarkempaan seurantaan, jos siltä tuntuu.

Mitään odotuksia tai tuntemuksia ei ole sen enempää, hyvä ja rentoutunut mieli vain. Ja mikä parasta kuin loman jälkeen nähdä näin hienoja uutisia täälläkin!
 
jenni88
Tsemppiä täältäkin Maria78!

Täällä tuskailen atooppisen ihoni kanssa. Edellisessäkin raskaudessa ihon kunto paheni tosi rajusti alkuvaiheessa ja nyt sama homma. Huomenna täytyy soittaa lekurille ja pyytää apuja.

MeeJoo: Toivottavasti oli ihana reissu ja tosi paljon tsemppiä yritykseen.

Jenni88 rv 5+1
 
Maria78
Kiitos kaikille, voimia kyllä tarvitaankin. Juuri taas yksi työkaverikin ilmoitti odottavansa, oli siinä taas olemista itsellä ettei tullut vedet silmiin. Toki onnittelin häntä, eihän se meiltä pois ole jos joku muu saa lapsen. Sitä vaan toivoisi niin olevansa samassa tilanteessa. Nautin niin valtavasti raskaana olemisestakin että sitäkin oikein kaipaa :) Olin onnekas kun ei ollut mitään vaivojakaan. Ehkä se tästä vielä joskus toteutuu.
 
olivie
Ajattelin ilmoittautua mukaan jännäilyyn jos sopii =) Olen 32 vuotias, kahden lapsen äiti ja kolmas olisi vielä haaveissa. Laitoin tuonne jo uuden ketjunkin, mutta sitten huomasin että täältähän näitä kohtalotovereita löytyy =)

Täälä eletään kp 14/28-29 (vai liekö jo 15, kun yövuorossa tässä istuskelen..), oviksen olen tikuttanut eilen kp14, toissapäivänä vielä selkeästi hailura viiva. Peittoja heiluteltiin kp 11 ja 13 ja nyt sitten mahiksia ei enää viikkoon olekaan. Onko teillä kokemusta että olisi tärpännyt pari kolme päivää ennen ovista harrastetuista petipuuhista?
Tänään kp 15 on kyllä ollut vatsalla, vasemmalla aikalailla kivuliaita hetkiä. jotta josko se munis sieltä irtoaisi pikapuolin..
Esikosta en tiedä kuinka ovis oli, kun tuli vauveli yllärinä, toinen puuhailtiin heti oviksen tikutuksen jälkeisenä päivänä, näiden välissä oli yksi kkm rv 6-7 ja tämä raskaus saatiin aikaan summissa tähtäämällä joten oviksesta ei liioin tietoa ollut..
 
Miisaliina
Täälläkin toiveita olisi pikku kolmoselle vuodelle 2013 :) Ensimmäinen yk takana ja nyt taitaa näyttää siltä että alkaa kp1 alusta eli suosikit alkaa, voi tylsyys, kyllä sitä niin olisi ollut valmis jo uuteen tulokkaaseen <3
 
Zuviliini
Hei,

minä ilmoittaudun kanssa mukaan. Toiveissa siis kolmas lapsi vuodelle 2013.
Ennestään perheessä pojat 06 ja 08.

Eka yrityskierto menossa ja nyt kp 23/28 ja jännäilen.

Alavatsa on ollut kipeänä jo viitisen päivää, vaikka ovulaatiosta on vasta vähän yli viikon.
Tunnen itseni vainoharhaiseksi, enkä voi mitenkään uskoa, että voisi ekalla kierrolla onnistua.
Silti alitajunta sanoo jotain muuta. Aikaisemmissa raskauksissa alkanut myös tällä mahakivulla/ kosketusaralla alavatsalla..

Nyt sitten vaan odotellaan. =)
 
olivie
Kivaa, että väki kuumeilijoissa näin lisääntyy :)
Täälä kp 16 eikä ovistuntemuksia enää ole, joten olikohan se ovis sitten tuolloin kp 14 illalla, kun vatsaa niin särki. Yleensä en selkeesti ovista tunne, limoja saattaa olla useampi päivä ennen, mutta siinä se. Ajatellaan,että nyt mennään sitten dpo 2 ja piinaavat ajat edessä :-S
 
tyttöjenäippä
Näinköhän sitä palaudun haaveilijoiden joukkoon :( Jotain punertavaa ruskeaa tuhruvuotoa tullut nyt aamulla, vielä en hätäänny mutta kyllä pelottaa, ei ole aiemmissa raskauksissa ollut mitään vuotoja. Pitää nyt vaan toivoa että kyytiläinen pysyisi matkassa, pelottaa kyllä kovasti. Aiemmissa raskauksissa olen soittanut neuvolaan vasta joskus 9-10 viikoilla mutta nyt soitin jo tällä viikolla, en tiedä miksi. Kaikkein kurjin tilanne olisi sitten soittaa neuvolaan ja perua se aika jos menee kesken, onneksi ei olla puhuttu tästä vielä kenellekään muulle paitsi miehen toiselle siskolle. Huolissani ja peloissani olen ollut koko ajan mutta nyt vieläkin enemmän :'(
tyttöjenäippä rv5+4
 
Pampula
Voi, tyttöjenäippä, kunpa se olisi vain harmitonta! Mulla oli esikoisen raskaudessa joskus viikoilla 6-7 ruskehtavaa vuotoa, mutta se oli vain jotain kohdunkaulan ektopiasta johtuvaa eikä sitten enää uusinut. Pidän kovasti peukkuja ja toivon parasta. <3

Täällä on kolme viikkoa nt-ultraan. 9 viikkoa rikki. Maanantaina viimeksi tsekattiin, että kaikki hyvin ja terhakkaasti sydän sykki ja kooltaan pieni vastasi juuri sitä mitä pitikin. Kunpa nyt jatkuisi hyvin.

Mulla on paineita tässä koska kauhean vahvasti ollut myös sellainen olo, että jos tämä menee pieleen tavalla tai toisella niin uutta yritystä ja mahdollisuutta ei ehkä enää tule.
 
zuviliini
Moi,

tyttöjenäippä: mulla on sellainen kuva, että tuo vuoto alkuvaiheessa on aika yleistä. Pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin.

Mä alan kohta tulla hulluksi. Maha on kipeä, kohdunkaulaa särkee. Nyt vielä maha on turvonnut palloksi. Pää sanoo, että raskaus on vaan toiveajattelua, mutta toisaalta...

Mekkoja odottelen tiistaiksi, eli vielä on aika monta päivää jännättävänä. Kieto on päivälleen 28pv eli on aika odotettavaa, että silloin tulevat jos on tullakseen.

Mulla raskaus ei ole näkynyt heti menkkojen pois jäännin jälkeen vaan vasta 2-3pvä myöhemmin. Sekin vielä. Eli luultavimmin ensi viikon loppuun joudun odottelemaan.

Lisäksi käyn vessassa koko ajan. 6v poikakin kysyi äsken, että taasko sä oot siellä. =)

Mä taidan toivoa tätä vähän liikaa.
 
zuviliini
Uskomatonta, kokeilin jos muistaisin mun vanhat tunnarit tänne ja pääsin sisään.

Löysin kaikki lähettämäni viestit vuonna 2007-2008 kun toivoin raskautta ja odottelin vauvaa yms.

Ihan samat oireet on nyt kuin oon silloinkin kirjoittanut. Huh.
Olipa hauskaa lukea niitä nyt. En edes muista, että mulla oli silloin niin paha olo. Join öisin herättyäni mustikkakeittoa, ettei tarvinnut oksennella.

Täytyypä muistaa tuo kun tulee tarvetta.
 
tyttöjenäippä
Kirjoitan nyt vaan omaa napaa nopeasti, on ollut aika rankka päivä. Tiedän että se vuoto voi olla ihan normaalia, mutta mulla on nyt neljäs raskaus (kaksi lasta, yksi keskenmeno) eikä tällaista turhruvuotoa ole ollut ennen (keskenmeno alkoi viimeksi äkkiä runsaalla vuodolla) ja kun raskautta on toivottu jo vuosi, niin olen tosi herkillä vähän kaiken suhteen.
No soitinhan sitten huolissani terveyskeskuksen päivystykseen, passitin miehen töistä kotiin ja lähdin lääkärille. Siellä otettiin mut onneksi hyvin vastaan (aina vähän jännittää tuo palvelu kunnallisella puolella), testattiin tulehdusarvot sun muut virtsatietulehduksen varalle (kaikki ok), hemoglobiini oli hyvä, samoin verenpaine. Sitten pääsin ultraan, jossa todettiin raskaus kohdussa, ruskuaispussi näkyi, mikä on hyvä merkki, ei siis ole kyse tuulimunasta, eikä kohdunulkoisesta. Viikoista sanoi sen verran että kun alkiota ei vielä näkynyt niin viikkoja on luultavasti 4, ehkä 5 (neuvolan laskujen mukaan minun pitäisi olla viikolla 6, mikä ei varmasti pidä paikkaansa kun kierron pituus on 32 päivää tai enemmän). Sain uuden ajan kahden viikon päähän, jolloin katsotaan onko raskaus edennyt viikkoja vastaavasti normaalisti, mutta näillä näkymin kaikki on hyvin. Ja sain määräyksen ottaa rauhallisesti. Hyvä että menin käymään lääkärissä, kyllä tuo omaa oloa helpotti ja huojensi, vaikka pieni huoli on vieläkin läsnä.
 
olivie
Tyttöjenäippä: voin kuvitella piinaaviksi nuo hetket, jostain olin lukevinani, että melko suuri osa kärsii noista alkuraskauden vuodoista ja toisilla tulee jopa normaalioloiset kuukautiset raskauden aikana. Jos kerran kehitystä on ollut, niin positiivinen merkkihän tuo on. Toivotaan parasta.

Omasta puolestani myös tervetuloa uudet tulokkaat!

Täälä nyt kp 18/28-30 (dpo 4?) ja ekat vatsanippailut oviksen jälkeen.. Niitä tapaa tulla aina loppukierrossa, jotta ei auta.. kiinnittyminenkään ei vielä olisi varmaankaan tapahtunut, joten odotellaa..

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
MeeJoo
Terve,

Hyvä kuulla, että tyttöjenäipän huolet saivat syyn hälvetä. Onneksi apua saa tarvittaessa!

Pampulallakin kaikki etenee hienosti :)

zuviliini - ehkäpä tosiaan visiittisi tänne jää hyvin lyhyeksi! Näin ainakin toivomme...

olivielle tsemppiä piinailupäiviin!

).( 12 dpo meneillään. Päätä on särkenyt kaksi päivää ja tissit tuntuivat tänään aamulla vähemmän aroilta kuin aikaisemmin. Veikkaan siis, että menkat siellä kolkuttelee. Yleensä tosin menkat alkavat vuorokauden kuluessa päänsärystä ja nyt tätä on kestänyt ihan muuten vaan. Lämmöistä en voi päätellä mitään... Mulla kun laskee lämpö sinne peruslukemiin vasta muutaman ensimmäisen vuotopäivän aikana, ei ennen menkkoja ollenkaan.

Ylihuomiseen ei ole onneksi pitkä aika, joten päälle hiipivää jännitystä ei tarvitse kestää kovin montaa päivää. Häpyluun/häntäluun vihlonta tai alavatsakipuilu, joka mulla on enteillyt menkkoja joka kierrossa näinä päivinä, ei ole vielä ilmaantunut. Tällä kertaa siis ei ole ihmeempää PMS-oireilua ilmassa, mikä on kyllä ihan mukavaa. Iltaisin olen palellut, mutta se voi johtua hyvinkin muutenkin viilenneistä ilmoista ja aurinkoloman vieroitusoireista :)
 
Maria78
Jännät ajat täälläkin, menkkojen pitäisi alkaa ensi perjantaina jos ovat alkaakseen... Nyt ensimmäistä kertaa otin ovistikut käyttöön ja kyllä niihin ainakin viivat tuli. Tosin sehän ei käsittääkseni takaa vielä että munasolu irtoaa mutta jotain toivoa ainakin on. Vielä kun viikon jaksaa odotella...
Tsemppiä muillekin jännäilyyn :)
 
zuviliini
Moi,

Täällä samat oireet jatkuu. Maha on turvoksissa, alavatsa kipeä, rinnat hieman arat ja nyt on tullut tämä väsymys. Eilen nukuin 3h päiväunet ja tänään 2h. Päätäkin särkee tänään. Yökötystä on jos ruokailusta on liian kauan.

Luulenpa olevani raskaana. Menkkojen pitäisi alkaa ylihuomenna. Jos alkavat, niin putoan korkealta ja kovaa. En enää osaa ajatella, että oireet voisivat olla muuta.
 
zuviliini
Niin ja tää vessassa ravaaminen on kyllä aivan älytöntä. =D

Erehdyin tutkimaan ja äippävaatevarastoani kellarissa, pää hajoaa kohta, niin paljon toivon ja jännitän.
 
MeeJoo
Jännäksi vetää sinulla, zuviliini :)

Täällä 13 dpo toi tullessaa alkavan vuodon, tuhrumeiningillä. Eli huomenna 14 dpo, kuten joka kuukausi, alkanee oikea vuoto. Kuudes yrityskierto siis pärähtämässä käyntiin. Eipä siinä, tutkimuksiin varmaan mennään alkuvuodesta. Nyt vaan uutta kuuta kohden.
 
zuviliini
Täällä vielä venaillaan. Huomenna on jo 28/28. Oireena tällä hetkellä jatkuva vessahätä ja eroja olo. Maha on turvoksissa edelleen. Huomenna sitten nähdään alkaako menkat vai ei. Tilasin pari testiä netistä ja ne pitäisi tulla huomenna. Testaan sitten ke aamuna, jos ei menkkoja näy.

Todella stressaantunut olo. Jännitinköhän mä viime kerroillakin näin paljon?
 

Yhteistyössä