Pikku-kakkonen tai kolmonen vuodelle 2013

  • Viestiketjun aloittaja Malviina
  • Ensimmäinen viesti
tyttöjenäippä
Jännää zuviliini :) toivotaan että plussaat.
Mullakin varmasti stressaamisesta johtui tämä kolmosen pitkä yritys, sillä heti kun sain kouluhommat alta pois niin plussasin. Kakkosta yrittäessä jännitin myös kovasti, tosin silloin koin yhden keskenmenonkin, mutta silloin testailin ahkeraan ja sain haalean plussan jo vajaata viikkoa ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa kun oireet olivat niin selkeät ja siitä sitten jännitettiin että pysyykö matkassa vai meneekö taas kesken.
Nyt on jotenkin vielä suuremmat paineet kun tätä on toivonut niin kauan. Plussa tuli kyllä aivan yllätyksenä, oireet ei olleet niin selkeät tai sitten en halunnut huomata niitä kun oireita olin ollut tuntevinani jo aiemminkin, mutta aina testasin negan. Noh, nyt on kyllä oireet vahvistuneet, rinnat on kipeytyneet entisestään ja paha olo on koko ajan, en oksentele kuitenkaan mutta syödä saisi jatkuvasti ja sekään ei helpota kuin hetkeksi ja mikään ei tunnu maistuvan vaikka on nälkä. Toivotaan vaan parasta että kaikki menisi nyt hyvin, marraskuun alussa on sitten se lääkäri missä ultrataan ja katsotaan onko kehitystä tapahtunut, silloin pitäisi kai sydämenkin jo sykkiä?
 
olivie
Hei taas!

Täälä eletään dpo 8 ja oireita alkaa olla kivasti. Dpo 5 poltteli illalla vatsaa kovasti ja dpo 6 tuli vessakäynnin yhteydessä hieman punertavaa vuotoa vessapaperiin (kiinnittymisvuotoa?). Nyt on pari päivää ollut veto aivan poissa, tukkoinen ja sairas olo. Vatsassa nippailee ja paineen tunnetta on. Jotenkin nämä oireet alkavat vaikuttaa kovin lupaavilta, mutta en tiedä koska uskaltaisin testailla.. Kuinka aikaisin tuo mahd. plussa voisi oikein näkyä, nyt tosiaan vasta dpo 8. Odottavan aika on pitkä.. Toisaalta kemiallisen raskaudenkin mahdollisuus aina on, niin siinäkin tapauksessa olisi ehkä viisainta odotella saapuuko täti ajallansa..
 
zuviliini
Mankat aloivat aamulla, eli kp 1.

Ihme kyllä fiilikset ihan hyvät. Tiesin asian jotenkin jo eilen kun mahan turvostus laski illalla. Luulen, että oon allerginen viljalle ja turvotus johtuu siitä. Jotenkin tuntuu, että sain kroppani takaisin. En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan.

Oli ihana käydä aamulla lenkillä ja joogassa, kun tunsi oman mahansa.

Uutta yritystä kehiin vaan ja nyt saan nautiskella punaviinini rauhassa lauantaina.
 
Miisaliina
Minä päätin että tällä toisella kierrolla en laske kp päiviä vaan yritän olla liikaa miettimättä, vaikka tiedän että puoli väli pikkuhiljaa lähestyy mutta katsoo nyt miten käypi :) Kävin ostamassa kierron alussa multivita raskaus ja imetys että saa ainakin kaikki vitamiinit mitä tarvii ja niitähän voi syödä jo toivoessa raskautta. Tsemppiä kaikille plussausta toivoville!
 
olivie
Hei taas!

Toissailtana tuli haamu pregcheck testiin ja eilen aamulla vielä selvemmin ja aivan testiajalla! Tänäaamuna selvä punainen viiva joskaan ei yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Mutta siis R-A-S-K-A-A-N-A ollaan!! Näin kauan sitä jaksoi ootella ja jännittäviä aikoja on nyt sitten edessä, koska menkat ei ole edes vielä myöhässä. Harmittaa toisaalta etten odottanut alkaako menkat vai ei, nyt jos ne alkaakin pudotus on paljon korkeammalta ja kovempaa kun on plussan jo saanut testiin.. mutta minkä sitä malttamattomalle kuumeilijalle voi =(
 
MeeJoo
Hieno juttu Olivie!!!

Mä oon koittanu täällä selvitellä, miksi mulla alkukierrosta on aina lämmöt koholla ja vasta viikkoa ennen ovista laskee perustason alle. Selityksiä löytyy keltarauhaskystaa ja endoa ja muuta mukavaa. No oli miten oli, tän kierron alku on ollu jo lupaavampi! Lämmöt meni alas heti tuhrupäivänä ja alhaalla ollaan kp8 edelleen. Ovista kohden mulla ne yleensä laskee vielä pykälän verran. Nyt on limailukin lähtenyt liikkeelle, joten ovis voipi tulla ihan hyvissä ajoin tällä kertaa. Tai no, toivotaan että se olisi oikeasti ovis vihdoin :)

Jostain myös luin, että keltarauhaskysta voi aiheuttaa lämmönnousua loppukierrosta ilman, että ovista on oikeasti tapahtunut! Silloin siis kypsyvä munasolu muuttuu suoraan kystaksi eikä munasolu irtoa ollenkaan. Tämä tyttö taitaa tän kierron jälkeen lähteä lääkärin pakeille vähän selvittelemään. Ultraamallahan tuon kystatilanteenkin saa selville.

MeeJoo kp 8/27-34, yk6
 
tyttöjenäippä
Tänään oli lääkäriaika ja kaikki näytti olevan hyvin. Pikkuinen kasvanut juuri sen verran kuin kahdessa viikossa pitikin ja sydän sykki selvästi siellä <3 Vuotojakaan ei ole enää ollut ja vaikka pahaa oloa on niin nautin nyt näistä raskausoireista enkä varmasti valita, niin kauan olen tätä toivonut. Nyt pääsen sitten lääkärin luvalla varaamaan ajan neuvolaan. Vikkoja näytti ultran perusteella olevan 6+6, toivotaan vaan että kaikki sujuu nyt loppuun asti hyvin <3

Onnea Olivielle plussasta minunkin puolestani, ja kovasti onnea yritykseen kaikille kuumeilijoille.
 
Pampula
Voi kun kiva kuulla, tyttöjenäippä! <3

Mulla alkaa jo pikkuisen huojennus häämöttää. Viikkoja kasassa jo sentään 11+2, nt-ultra viikon päässä ja sykkeen kuulee jo kotidopplerillakin. Toivottavasti ei tule ikäviä yllätyksiä.

Plussia teille kaikille!
 
MeeJoo
Hienoa Pampula!

Ovista uotellaan, ekat simppasimppaiset on laitettu matkaan jo eilen ja tänään. Ovisnaama oli digitikussa vielä tänään tyhjä, mutta lähellä varmaan ollaan, limat ovat tässä villiintyneet ja kirkastuneet ja yleensä siitä parin päivän sisään ovis on jo ohi.

Lääkäriaikakin on varattu, eli seuraavien menkkojen jälkeen käyn hankkimassa uuden reseptin foolihapoille ja tsekataan vähän alakertaa, onko kaiket siellä kondiksessa. Jotenkin helpottunut olo, kun sai nyt tuon gyneajan ja myönnettyä itsellensä, että puolen vuoden aktiivisen yrittämisen jälkeen on hyvä että tutkitaan. Hoitoihin lähtemisen kynnys on kyllä aika iso, mutta katsotaan nyt mihin tämä tästä kääntyy.

Joko täältä kaikki ovat plussanneet :)?

MeeJoo kp 14/27-34, yk6
 
MeeJoo
Mulla tais tulla suutari tästä oviksesta. Ei tullu hymyä tikkuun missään vaiheessa, limat loppu kp16 aamulla (samaan aikaan iski hiiva), mutta lämmöt ei oo noussu kunnolla, vaan n. 0,2 astetta ennen ovista olleista lämmöistä. Vasenta munasarjaa vihloo, välillä oikein kunnolla, tisut eivät arista niin kuin aina oviksen jälkeen tähän asti. Nyt kp18 olo on jokseenkin kurja. Valkovuotoa riittää ihan kauheasti ja kaikenlaista kipuilua muniksesta alaselkään. Hitto jos siellä nyt joku kysta muhii sitten :(
 
MeeJoo
Mulla tais tulla suutari tästä oviksesta. Ei tullu hymyä tikkuun missään vaiheessa, limat loppu kp16 aamulla (samaan aikaan iski hiiva), mutta lämmöt ei oo noussu kunnolla, vaan n. 0,2 astetta ennen ovista olleista lämmöistä. Vasenta munasarjaa vihloo, välillä oikein kunnolla, tisut eivät arista niin kuin aina oviksen jälkeen tähän asti. Nyt kp18 olo on jokseenkin kurja. Valkovuotoa riittää ihan kauheasti ja kaikenlaista kipuilua muniksesta alaselkään. Hitto jos siellä nyt joku kysta muhii sitten :(
Kommentoin omaa viestiäni. Kp22 kävin lääkärissä ja ovis onkin vasta tulossa! Ultrassa näkyi 18mm follikkeli, josta gyne totesi, että olisi irtoamisvalmis parin päivän päästä. Samalla totesi, että oikeassa munasarjassa on pco-tyyppistä muodostelmaa, jota ei kuitenkaan diagnosoinut pco:ksi. Löydös ei sinänsä kuulemma tarkoittanut mitään. Toisessa munasarjassa kun näkyi selkeästi kuitenkin kypsymässä ollut isohko folli. Noille kivuille ei siis löytynyt mitään huolestuttavaa syytä, ja kivut laantuivatkin kp20 jälkeen.

Ilmeisesti olen yrittänyt ovuloida pariin otteeseen jo tässä kierrossa, mutta se ei ole onnistunut (vrt. limailuja ja runsasta valkovuotoa useampaan otteeseen). Ei tiedetä, onnistuuko nytkään, mutta progesteroniarvot mitattiin nyt ja uudestaan vielä oletetun oviksen jälkeen kp26. Mies sai lähetteen simppatesteihin ja foolihappoa molemmille. Kun kysyin asiasta, niin mulle suositeltiin 5% painonpudotusta. Nyt olen juuri BMI25 paikkeilla ja tunnen itsekin, että pientä ylimääräistä löytyy.

Clomien määräämisestä oli puhetta, että sitä voi sitten harkita, mutta varauksella, koska lämpökäyrien ja ovistikkujen mukaan ovuloin kuitenkin omillani vaikka epäsäännöllisesti. Tämmöisessä tapauksessa kai monikkoraskaus on niin iso riski, että sitten pitäisi ultrata tiheään ja varmistaa, ettei munasoluja kypsy liikaa.

Jotenkin kauhean paljon tuli asiaa yhdellä gynekäynnillä, että en oikein tiedä, mistä päästä alkaisi sulatella tietoja. Vähän kaikenlaista, mutta ei mitään selkeää tuomiotakaan.
Hyviä uutisia:
- ei näy merkkejä kystasta tai muista muodostumista
- kohdun limakalvo on hyvän paksuinen näin oviksen kynnyksellä
- johtava munarakkula hyvin kehittymässä ja ovulaatio mahdollisesti parin päivän sisään
- lämpökäyrien mukaan olen ovuloinut aikaisemmissa kierroissa, mutta ei vaan ole tärpännyt

Huonompia:
- pco-tyyppistä muodostelmaa toisessa munasarjassa, vaikka lääkäri ei sitä pitänytkään varsinaisesti minään
- mies juo liikaa kahvia :)

Epäselvää:
- keltarauhasarvot oviksen jälkeen, mitä niistä löytyy?
- kilppariarvot
- tapahtuuko ovista nyt kuitenkaan
- mikä on miehen sperman laatu

Jotenkin kaikki nämä asiat pyörii nyt päässä ja ne lääkärin sanat, että kannattaa olla ajattelematta ja keksiä muita aiheita elämään, niin hyvin voi tärpätä. Just nyt ei oikein toteudu, mutta ehkä tämän informaatiotulvan laannuttua...

Neljänkymmenen päivän kiertoa odotellessa,
MeeJoo
 
Viimeksi muokattu:
Miisaliina
Kommentoin omaa viestiäni. Kp22 kävin lääkärissä ja ovis onkin vasta tulossa! Ultrassa näkyi 18mm follikkeli, josta gyne totesi, että olisi irtoamisvalmis parin päivän päästä. Samalla totesi, että oikeassa munasarjassa on pco-tyyppistä muodostelmaa, jota ei kuitenkaan diagnosoinut pco:ksi. Löydös ei sinänsä kuulemma tarkoittanut mitään. Toisessa munasarjassa kun näkyi selkeästi kuitenkin kypsymässä ollut isohko folli. Noille kivuille ei siis löytynyt mitään huolestuttavaa syytä, ja kivut laantuivatkin kp20 jälkeen.

Ilmeisesti olen yrittänyt ovuloida pariin otteeseen jo tässä kierrossa, mutta se ei ole onnistunut (vrt. limailuja ja runsasta valkovuotoa useampaan otteeseen). Ei tiedetä, onnistuuko nytkään, mutta progesteroniarvot mitattiin nyt ja uudestaan vielä oletetun oviksen jälkeen kp26. Mies sai lähetteen simppatesteihin ja foolihappoa molemmille. Kun kysyin asiasta, niin mulle suositeltiin 5% painonpudotusta. Nyt olen juuri BMI25 paikkeilla ja tunnen itsekin, että pientä ylimääräistä löytyy.

Clomien määräämisestä oli puhetta, että sitä voi sitten harkita, mutta varauksella, koska lämpökäyrien ja ovistikkujen mukaan ovuloin kuitenkin omillani vaikka epäsäännöllisesti. Tämmöisessä tapauksessa kai monikkoraskaus on niin iso riski, että sitten pitäisi ultrata tiheään ja varmistaa, ettei munasoluja kypsy liikaa.

Jotenkin kauhean paljon tuli asiaa yhdellä gynekäynnillä, että en oikein tiedä, mistä päästä alkaisi sulatella tietoja. Vähän kaikenlaista, mutta ei mitään selkeää tuomiotakaan.
Hyviä uutisia:
- ei näy merkkejä kystasta tai muista muodostumista
- kohdun limakalvo on hyvän paksuinen näin oviksen kynnyksellä
- johtava munarakkula hyvin kehittymässä ja ovulaatio mahdollisesti parin päivän sisään
- lämpökäyrien mukaan olen ovuloinut aikaisemmissa kierroissa, mutta ei vaan ole tärpännyt

Huonompia:
- pco-tyyppistä muodostelmaa toisessa munasarjassa, vaikka lääkäri ei sitä pitänytkään varsinaisesti minään
- mies juo liikaa kahvia :)

Epäselvää:
- keltarauhasarvot oviksen jälkeen, mitä niistä löytyy?
- kilppariarvot
- tapahtuuko ovista nyt kuitenkaan
- mikä on miehen sperman laatu

Jotenkin kaikki nämä asiat pyörii nyt päässä ja ne lääkärin sanat, että kannattaa olla ajattelematta ja keksiä muita aiheita elämään, niin hyvin voi tärpätä. Just nyt ei oikein toteudu, mutta ehkä tämän informaatiotulvan laannuttua...

Neljänkymmenen päivän kiertoa odotellessa,
MeeJoo

Oho siinäpä oli sinulle tullut paljon uutta tietoa, toivottavasti ovulaatio tulee ihan normaalisti ja kaikki menee hyvin. Minullakin eilen alkoi kp 1 taas, nyt kp 2 tänään, mutta uutta yritystä kehiin....
 
Viimeksi muokattu:
MeeJoo
Miisaliina: Tsemppiä uuteen kiertoon!

Mun kilppariarvot oli ihan normaalit. Keltarauhasarvot käyn ottamassa maanantaina, sillä ovisplussa pärähti eilen (kp25!!!) ja tänään lämmöt vielä alhaalla. Voihan se olla, että munasolu ei vaan jaksa irrota, vieläkään. En nyt jää tätä kiertoa murehtimaan, toivon vaan, että uusi pääsee pian alkamaan. Ja jos saan miehen tänään houkuteltua romantiikan pyörteisiin, niin saadaan edes jotain yritystä aikaiseksi :)

Clomeja en haluaisi kovin helposti aloittaa, eikä lääkärikään niitä ollut nyt ensimmäisenä määräämässä. Jotenkin vielä uskon siihen, että luomusti on mahdollisuus, jos nyt vähän viilataan vielä elintapoja.

Onko täällä ketjussa muuten enää ketään jäljellä?

-MeeJoo kp 26, DPO 0
 
Miisaliina
Vähän hiljaista tuntuu olevan tällähetekllä tällä palstalla. Kyllä minä ainakin käyn katsomassa välillä ja päivittelemässä uutisia :) mulla on nyt kp 9 menossa ja kp 7 oli ihme maha tuntemuksia ihan kuin perhosia mahassa pörräämässä ja eilen bussissa istuessa oli pahaaoloa ja tänään on närästänyt ja kovin olen ihmetellyt mitä nämä "oieet" ovat kun kuitenkin kuukautiset olivat viime viikolla :O
 
MeeJoo
Juu, hiljaista on. Eikä mullekaan mitään ihmeempää kuulu. 7 DPO mennään ja lämmöt ovat olleet koholla, mutta keltarauhaskokeen tuloksia en ole vielä kuullut. Luultavasti ensi viikolla lääkäri sitten soittelee. Nehän otettiin multa 3 DPO. Sen pitäisi sitten vahvistaa tieto siitä, irtosiko munasolu vai ei.

Kauhea palellus on ollut tällä kertaa oviksen jälkeen ja tuntuu vaan pahenevan. Ihan horkka välillä. Sitä kai se syksy teettää. Tää kierto on kyllä ollut pitkä kuin nälkävuosi ja kalenteri kertoo, että menkkojen alkuun on tasan viikko, eli kp41 päättyy tämä kierto - vihdoin. Ohhohhoijjakkaa. Pari päivää on särkenyt päätä, ja liikaa olen syönyt makeaa samalla, vaikka sitä pitäisi tämmöisen pco-tyyppisen juuri välttää... No huomenna on päivä uus :)

MeeJoo kp34 ja 7 DPO
 
MeeJoo
Menin sit ottaan särkyihini yhden buranan eilen ja tänään toisen aamulla, eikä edes ole auttanut :( Ja sit luin, että se estää kiinnittymisen. Että kannattiko ottaa just näin viikko oviksen jälkeen sitä - ei kannattanut. Että ottaa päähän. Alkais jo uus kierto äkkiä!
 
Miisaliina
Minäkin päätin tikutella ovista tällä kierrolla pe aloitin kp 11 ja nytten kp 14 ja on se viiva siinä tullut vähän jo näkyviin mutta nyt odottelen saanko yhtä vahvaa viivaa kun kontrolliviiva :)
 
Miisaliina
Menin sit ottaan särkyihini yhden buranan eilen ja tänään toisen aamulla, eikä edes ole auttanut :( Ja sit luin, että se estää kiinnittymisen. Että kannattiko ottaa just näin viikko oviksen jälkeen sitä - ei kannattanut. Että ottaa päähän. Alkais jo uus kierto äkkiä!

No mutta jos se ei nyt ihan sanottu ole että varmasti niin tekee? :/
 
Viimeksi muokattu:
MeeJoo
Miisaliinalle kauheasti tärppionnea! Pidä sitten ajan tasalla :)

Täällä on viimeiset hetket, päivä ennen menkkojen alkua. Huh, kp40 alkaa tuntua jo ikuisuudelta. Lämmöt laskusuunnassa, eli raskauteen en usko. Nyt vaan ootan migreenin alkamista ja palelun loppumista. Se on ollut ihan kamalaa tässä kierrossa aina iltaisin. Aivan horkka ja sitten aamuisin hiki.

Mä en oo vielä päättänyt, testaanko huomenaamuna. Illalla on yhdet juhlat ja jos vuoto ei ala, niin en varmaan uskalla kauheita määriä skumppaa kiskoa testaamatta. Mutta toisaalta taas en millään halua nähdä sitä negatulosta tikussa :(
 
Miisaliina
Mites Meejoo kävi? Miten muuten niiden lämpöjen kuuluu mennä ovulaation jälkeen, jäädä koholle vai jos ne ovat ihan normaalit niin ei toivoa plussasta? Mulla oli oviksen aikoihin ensin että lämpö laski ihan 36 ja sitten se oli 37.1:kin ja nyt on ollut taas normaali. En ole tietty mitenkään säännöllisesti mitannut enkä aamuisin niinkuin pitäis mutta ajattelin jos vähän sais jotain tietoa. No pessimisti ei pety, kyllä luulen ettei tärppiä ole tullut, viikon ja 3 päivän päästä selvii :)
 
Heituli
Vieläkö joukkoon mahtuu yksi kuumeilija? :)
Oon aikonani tuolla Vauvahaaveet- ketjussa kirjoitellut ja sinne palasin nyt uudestaan, mutta tuntuu olevan kovin hiljainen ketju nykyään :/

Täällä siis haaveillaan pikkukakkosta ja eka yrityskierto aluillaan.
Meillä on ihan kohta 9 kuukauden ikäinen poika ja pikkusisarusta kovasti toivotaan.
Saa vaan nähdä miten kauan tätä ihmettä tehdään, kun poikaakin tehtiin kuukautta vaille kolme vuotta :(
Itsestäni voisin sen verran kertoa, että vähän aikaa sitten täytin 29 vuotta, mies on 30. Ikäkin alkaa pikku hiljaa tulemaan "vastaan", joten toivottavasti tässä kerkeis raskaaksi tulla ennen kuin itsellä lävähtää 30 mittariin :)

Ovista siis odotellaan, jonka pitäisi sattua ensiviikon perjantaille. Nyt menossa kp 8/28
 
MeeJoo
Heitulille tervetuloa!

Miisaliina: No niin kävi, että 14 DPO eli menkkojen alkamispäivänä päiväpisusta todella haalea plussa herkällä testillä! Olin aivan epäuskoissani, juurikin siksi, että lämmöt olivat laskeneet jo kolme päivää putkeen, eivätkä olleet enää kovin paljoa koholla. Vähän kuitenkin. Tänään sitten testasin aamulla ihan oikean plussan :) :) Ei voi uskoa kyllä, menkat myöhässä päivän.... Paleleminen on ollut ihan kamalaa (veri on vissiin pakenee sisuskaluihin) ja tissit aristaa. Muuten ihan normaali olo, ja jotenkin ajattelen edelleen, että kyllä ne menkat sieltä tulee...

Lämmöistä: Lämmöt nousee aina oviksen jälkeen, jos ovis on tapahtunut. Mulla on alkukierrosta heti menkkojen jälkeen lämmöt about 36,3 ja siitä ne sitten laskee kohti ovista 36,1 paikkeille ja sitten ovulaatiosta seuraavana päivänä n. 0,5 nousu, josta vähitellen aina 36,8 asti. Sen korkeampia lukuja en ole saanut edes tässä plussakierrossa! Sitten pari päivää ennen menkkoja ne lähtee laskusuuntaan ja viimeistään menkkojen aikana laskee tuonne 36,3 paikkeille.

Oikeasti eilen lämpö oli vaan 36,5 eli heitin pyyhkeen kehään aamulla, enkä testannut. Sitten palelu vaan jatkui koko aamupäivän, tissitkin koko ajan kipeämmät ja ajattelin, että testaan nyt varuiksi kun on ne bileet. Ja aivan käsittämätön tunnehan se oli, kun haalea viiva näkyi, ja ihan puolessa minuutissa.

Nyt katsotaan mitenkäy ja nautitaan tästä plussasta, joka on kyllä meille NIIN hartaasti toivottu :)

MeeJoo yk6/ilman ehkäisyä 9kk
 

Yhteistyössä