Pikku-kakkonen tai kolmonen vuodelle 2013

  • Viestiketjun aloittaja Malviina
  • Ensimmäinen viesti
Pampula
Jee, MeeJoo! Onnea kovasti!

(Kirjoitin tän saman tuonne Vauvaa yrittäviinkin enkä jaksa muuta kuin kopsata, sori.) Täällä menossa jo 16. raskausviikko. Ihan huolettomana ei olla menty, koska odotellaan parhaillaan lapsivesipunktion tuloksia. Ensi viikolle niitä lupasivat. Seula siis hälytti. Olen kuitenkin ihan rauhallinen ja päätin, että Downin syndrooma ei ole meille maailmanloppu. Päätin ajatella "toisenlaisia frendejä" ja sitä, että down-lapsellakin voi olla omanlaisensa ihan mukava elämä edessä ja minä en pysty päättämään onko se elämisen arvoinen vai ei. Se päätös helpotti, koska sitä keskeytystähän kammosin kaikkein eniten. Muiden pahempien kromosomipoikkeavuuksien kanssa on toinen juttu, mutta niitä en nyt osaa pelätä. Odotellaan.
 
Miisaliina
Onnea Meejoo plussasta oi että varmaan tuntuu ihan mahtavalta. :) Ok eli saa sitten nähdä mikä sitten minun tuomioni on viikon ja 2 päivän päästä kun tosiaan lämmöt ei mitenkään kovin korkealla ole, oikeastaan ihan normaali mutta tänään ollut taas ihme tuntemuksia alamahassa, katsoopi nytten mitä tuleva tuo. Heitulille tervetuloa mukaan ja paljon plussatuulia :)
 
MeeJoo
Pampula - kiitos onnitteluista! Mutta kurja kuulla, että tuommoinen huolenaihe on hiipinyt varjostamaan odotusta :( Toivottavasti kaikki menee hyvin...

Mä soitin tänään edelleen vähän epäuskoisena neuvolaan ja kyselin, milloin pitäisi tulla. Nykyään tarkastukset aloitetaan paljon aikaisemmin kuin 10v sitten ja sain ajan vielä ennen joulua! Käymme myös alkuraskauden ultrassa yksityisellä tarkistamassa samalla viikolla, onko ökö paikoiillaan tai onko sitä ylipäänsä :) Jos niissä näkyy hyviä uutisia, niin täytyy varmaan harkita kertomista isovanhemmille jo jouluna. Huh, ei tätä vieläkään tajua, ellei koko ajan sattuisi tisseihin niin paljon :D

Paljon tsemppiä tähän ketjuun ja kiitos mukanaelämisestä! Nyt aion nauttia tästä raskaudesta "täysin rinnoin", meni miten meni!
 
habibati
Mahtavaa MeeJoo!!!!!! Olen käynyt täällä lukemassa kuulumisiasi viikoittain ja odottanut kovasti lukevani plussastasi. Ihanaa kerrassaan. Nauti raskaudestasi nyt kunnolla.

Pampula: olin itse samaa mieltä ettei down diagnoosi olisi maailmanloppu. Itseasiassa ovi aukeaisi uuteen ja kiehtovaan maailmaan. Nauti odotukestasi ja vauvastasi. Ihana pieni ihminen siellä nyt jokatapauksessa kasvaa.

Heituli: ekaa odotin 8 vuotta ennekuin tyttö syntyi. Toinen sai alkunsa ekasta yrityskierrosta esikoisen ollessa 8kk. ;) Eli mahis sulla raskautua pian on suuri.

Itellä rv31 menossa eli loppu hämöttää. Toista tyttöä odotan. Olo on kipeä ja toivon et loppu menis nopeesti. Ens kuussa ehkä pieni tuhisee jo sylissä. :)

Mukavaa joulunodotusta kaikille. Ja plussatuulia tietenkin.
 
Malviina
Ihania uutisia täällä - Onnea paljon Meejoolle :) ja onnea matkaan!! Niin se "tahkoaminen" sitten palkittiin ;).

Pampulalle myös onnea terveen poikavauvan odotukseen! Hienoa, että asiat ovat kuitenkin ok. Ja Habibatille jaksamista loppuviikoille, niin se aika vaan menee hurjaa vauhtia :).

Ja kaikille muille tsemppiä ovisbongailuihin ja pikaisia tärppejä!!

Mulla menossa 26. raskausviikko ja sukupuolta ei saatu rakenneultrassa selville, ultraaja sanoi, että joko ujo poika tai sit tyttö tulossa ;). Lonkkakivut ja närästys jo nyt pahana, mutta muuten menee hyvin. Aika menee NIIN nopeasti.

Mukavaa joulun aikaa kaikille!
 
Heituli
MeeJoolle paljon onnea plussasta!!!
Pampulaa kerkesinkin jo hyvistä uutisista onnitella toisessa ketjussa, mutta vielä tätä kautta onnea hirmuisesti!!!!

habibati, hui!!! olis kyllä aika hurjaa jos ekasta tai tokasta kerrasta tärppäis. Kun sitä itse on asennoitunut jo siihen, että plussaa saa aikansa taas odotella.

Täällä alkaa olemaan ovis käsillään limoista päätellen, joten nyt täytyy vaan ovis hyödyntää mahdollisimman hyvin ;)
Katotaan saadaanko jouluaattona sitten se paras lahja tikkuun :)
 
tyttöjenäippä
Hurjasti onnea MeeJoo! Lähetän tarrasukkia matkaan ja toivon että kaikki sujuu hienosti!
Onnittelut myös Pampulalle hyvistä uutisista ja onnea loppuodotukseen, kuten myös Habibatille ja Malviinalle!

Ja tietysti onnea ja kärsivällisyyttä matkaan kaikille vielä vauvaa puuhaileville.
JA rauhallista joulun aikaa kaikille!

Nopeasti omat kuulumiset: Alun verenvuotojen jälkeen on kaikki sujunut hyvin vaikka se "hieman" säikäyttikin. Kävin silloin ultrassa ja kun raskaus vastasi 2 viikkoa liian vähän niin pääsin vielä toiseen ultraan kahden viikon kuluttua jossa sykki silloin jo sydänkin ja raskaus oli edennyt kuten pitikin. Alussa kyytiläinen oli siis 2 viikkoa liian pieni, mutta nyt kun käytiin np-ultrassa hän olikin viikon oletettua suurempi! Ottanut kasvussa kiinni, he :D Eli nyt mennään viikolla 12+6. Pahoinvonti on edellisiin raskauksiin verrattuna aikamoista, pahimmillaan olen oksentanut monta kertaa päivässä ja monena päivänä peräkkäin, mutta kaipa se tästä kohta helpottaa vaikka etookin vielä päivittäin :D Edelleen on vähän varovainen ja epätodellinen olo vaikka olenkin samalla hurjan onnellinen <3 Hyvää jatkoa kaikille, oli kiva lukea näin paljon hyviä uutisia ja teidän kaikkien kuulumisia.
 
MeeJoo
Tämä menee nyt vähän off-topiciksi, mutta kiitos kauheasti kaikille vanhoille tutuille onnitteluista :)!!!! Tuli ihan tippa linssiin... :´) Pakko myöntää, mutta jouduin hankkimaan jo yhdet halpismammafarkut, kun omat farkut kiristävät päivän mittaan masusta niin että meinaa itku tulla. Alavatsa on ollut tosi hellänä muutenkin, eikä kestä yhtään puristavaa tunnetta. Onneksi on hameet!

Pampulalta aivan upeat uutiset! Kyllä mahtoi helpottaa tieto.

Hui että habibati, miten pitkällä raskautesi jo onkaan... Samoin Malviinalla. Ihanaa odotusaikaa teille molemmille! Loppu häämöttää...

tyttöjenäippä, hienoa, että vuodot asettuivat ja vauva kasvaa upeasti!

Paljon kärsivällisyyttä ja onnea "tahkoajille" tai iloisesti yrittäville :)

Nyt poistun takavasemmalle ihmettelemään huomenna alkavaa toista raskauskuukautta.

Iloa ja lämpöä,
MeeJoo 4+6
 
Maria78
Onnea vaan kaikille, mukava kuulla hyviä uutisia!
Itselläkin hyvä mieli kun gyne sanoi että kaikki on ainakin minun kohdallani fyysisesti kunnossa :)
Saatiin ohjeeksi yrittää vielä tuonne maalis-huhtikuulle rennosti, oviksen aikaan joka toinen päivä, jotta siittiöt ehtii kehittyä riittävästi. Loppukesä ja syksy onkin kyllä ollut aika stressaavaa aikaa, joten ehkä tämä raskautumattomuus johtuu vain siitä... toivotaan :) Mukavaa joulun (ja vaavien) odotusta kaikille :)
 
MeeJoo
Vielä pieni ilmoitus pahoinvoinnin keskeltä, jos sallitte... Tänään ultrassa nähty elävä alkio, oikeassa paikassa, pieni sydän läpättäen. Viikkoja 6+ jotain, omien laskujen mukaan max. 6+5 ja lääkäri piti sitä ihan paikkaansa pitävänä.

Ollaan niin onnellisia nyt :)
 
Pampula
Onnea, MeeJoo!

Täällä jo rv 18+2, uskomatonta. Mieskin oli ihan äimänä tuossa eilen kun ruokapöydässä puhuttiin, että kohta ollaan jo puolivälissä.

Paljon plussaonnea kaikille ketjulaisille!
 
Maria78
Onneksi nyt vihdoin on lomaa. Oon ihan puhkirikki. Töistä kuului huonoja uutisia, kotona kaaos, naapurit on syvältä, joulu stressaa lahjojen ja vanhempien jaksamisen/alkoholinkäytön takia, huuliherpes iski ja nyt vielä menkatkin vaikka olin taas elätellyt toiveita plussasta... Kun vois skipata koko joulun... Ainoa millä jaksaa on esikoinen ja mies, ilman niitä ei tulis mistään mitään.
Ei oikein pääse joulutunnelmaan...
 
Maria78
Hei!
Taisin säikäyttää kaikki tuolla edellisellä viestilläni, pahoittelut dramaattisuudesta, mutta sillä hetkellä oli aikalailla mieli maassa. Joulu meni kuitenkin ihan mukavasti ja loma teki terää. Jopa siinäkin mielessä että tässä juuri tällä viikolla sain kahteen testiin sen viime kevään keskemenosta asti yritetyn ja toivotun plussan, jee!! :) Vielä en tietysti uskalla iloita liikoja, vaan vasta kun ollaan turvallisilla viikoilla ja kaikki todettu olevan ok. Ja päätettiin miehen kanssa että nyt ei kerrota kenellekään ennen sitä. Mutta mukavampaa alkavaa vuotta kaikille.
 
saga1982
Moikka!

Vieläkö täällä on haaveilijoita ja mahtuisko yksi vielä mukaan :)
Elikkäs toista haaveillaan, esikoinen syntyi maaliskuussa 2012. Hirveesti on taas "oireita" ja vahva tunne, et ois tärpännyt, mutta niin oli viime kuussakin. No jännäpäivä 3.2 :)

Onnittelut jo kaikille plussanneille ja plussatuulia vielä yrittäville!

Saga1982
 
Maria78
Kyllä tänne aina mahtuu, minä ainakin voisin vielä kirjoitella tänne haaveilupuolelle vaikka plussa onkin jo plakkarissa, mikäänhän ei ole vielä varmaa. Mutta toivotaan että teilläkin tärppää, kohtahan se selviää kun helmikuu vaihtuu!
 
Miimaa
Onkos täällä haaveiljoiden ketju väsähtänyt kokonaan? Hiljaiselta ainakin näyttää.

Täällä yks haaveilija, joka kuvittelee jos jonkinmoisia oireita kuukausittain. Esikoinen (10 kk) töpstöttelee ympäri kotia vauhti päällä. Ja kovasti olis toiveina toinen aurinkoinen. :)
 

Yhteistyössä