Pikku Pingviini -nettikaupasta. Sain rikkinäisen tuotteen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Olen nyt tilannut 2 kertaa tuosta kaupasta, molemmissa mennyt palvelu pahasti hutiin. Aikasemmin, noin vuosi sitten oli tilaamani tuote loppu. Asisasta ei kuitenkaan ilmoitettu mulle mitenkään. Olin maksanut tavarat tilauksen lopuksi ihan normaalisti verkkopankissa. Reilu viikko tilauksen jälkeen aloin sähköpostilla kysellä, missä tilaus viipyy. Sähköpostia tuli parin päivän päästä, että tilaamani tuote on loppu. Lähettävät kun tuotetta tulee lisää.
Nyt pari viikkoa sitten tilasin tavaran, jonka taas maksoin nettipankissa. Viikko kesti, että tuote tuli. Rikkinäisenä :P Avasin paketin, niin yksi osa tippui paketista. Oli katkennut/irronnut liimauksista. Eikä kyllä taatusti ole tuo tapahtunut matkan aikana, koska pakkaus oli ihan ehjä ja rypytön (oli siis pakattu sellaseen kuplamuovilla pakattuun ruskeeseen, vahvaan kuoreen/pussiin). Eli se on alunperinkin ollut rikki, kun on pakattu.
Lähetin heti asiasta sähköpostia (viime sunnuntaina tai tän viikon maanantaina, en muista kumpi) ja kerroin asiasta. Edelleenkään eivät ole vastanneet siihen, ja lähetin äskön lisää postia.

Eli ihan vain näin varoituksena, eipä kannata tuolta tilata...

Mulle on käynyt kerran tän kaupan kanssa niin, että reklamoin tuotetta mutta kukaan ei vaivautunut vastaamaan sähköpostiin vaikka muutamaan kertaan kyselin perään.
Enpä ole sen jälkeen tavaraa tilannut sieltä. Ja tämä oli vuonna 2009. Ennen tätä homma toimi hienosti... tiedä sitten mitä siellä on tapahtunut.

Täytyy tähän samaan kertoa yksi huono kokemus, joka tapahtui mulle. Ei kuitenkaan kyse tästä ko firmasta. Tilasin tavaran ja maksoin. Ei kuulunut tavaraa, ei vastattu sähköpostiin, ei puhelimeen.
Otin yhteyttyä kuluttaja-asiamieheen, eivät hekään saaneet yhteyttä eikä heidän kirjeisiin vastattu.
Oli mennyt about puoli vuotta siitä kun olin tavaran tilannu ja kuluttaja-asiamies sitten kertoi mitä mä voisin tehdä seuraavaksi jotta saisin ainakin rahani takaisin. Päätin vielä kerran soittaa siihen numeroon ja silloin sieltä nainen vastasi. Hänelle oli masennus iskenyt, elämässä tapahtunut jotain todella kamalaa eikä hän voinut hoitaa yritystään kunnolla. Hän palautti mulle rahat ja lähetti tuotteet. Joten voitin jotenkin. Ihmettelin silti, etteikö hänen tukijoukko olisi voinut jotenkin pistää niitä liikkeen sivuja pois, ilmoittaa ettei yrityksellä ole nettikauppaa tms. Ties paljon oli mun kaltaisia jotka menetti rahansa kun eivät jaksaneet "taistella". Mulla oli vaan sen kokoinen summa ettei halunnut sitä päästää käsistäni...

Kaiken kaikkiaan, nettikaupoissa on aina riskit, mutta kuitenkin edelleen uskallan muualtakin ostaa kuin vain noilta monikansallisilta yrityksiltä...

Mun piti just sanoa, että vuosina 2007-2008 ostin paljonkin tavaraa kyseisestä nettikaupasta ja asiakaspalvelu oli tosi hyvää. Välillä oli jopa joku pieni ylimääräinen yllätys paketissa ja reklamointi käsiteltiin asiallisesti ja nopeasti.

Onpa kurja, jos toiminta on nykyään muuttunut toisenlaiseksi.

Meillä on kyseisen p*skapuljun kanssa asiat kesken. Lyhyesti, heiltä tilatut rattaat olivat rikkinäiset eivätkä suostu palauttamaan rahoja. Laittoivat meidät tekemään korvaushakemuksen Matkahuollolta; heidän mielestään matkan aikana tuote mennyt vialliseksi. Sille ihan sama missä vaiheessa rattaista tuli käyttökelvottomat; rahat kuuluu palauttaa sillä onhan meillä ihan normaali asiakaspalautusoikeus vaikka tuote olisi ollut priimakuntoinen. En suosittele KELLEKÄÄN kyseistä yritystä, asiakaspalvelu on ala-arvoista ainakin omistajan puolelta.

[QUOTE="vieras";23484651]Pikku-Pingviinin omistaja vaihtui muutama vuosi sitten ja kaikki järjestelyt menivät uusiksi.[/QUOTE]

Sen kyllä huomaa. Ja valitettavasti ei parempaan suuntaan.
Mun eräs reklamaatio jäi käsittelemättä ja suivaannuin siitä sen verran etten ole kyseistä firmaa sittemmin käyttänyt.

Mulla on kyllä taas ihan toisenlainen kokemus, johtuneeko siitä että siellä on kuulemma jälleen yrittäjä vaihtunut ihan vastikään. Viime viikolla soitin ja kyselin yhden tuotteen tuotetietoja ja tilasinkin kun sain jollain muuttomyyntihinnalla. Toimitus oli todella nopea ja palvelu ihanaa. Katoin tänään, että niillähän on nyt ihan uudet nettisivutkin. Toivotaan, että tuo uus omistaja saa homman taas sujumaan. Mukavalta vaikutti ja hyvät kaupat tein.

Yhteistyössä