Pikkuinen 2-vuotias?

  • Viestiketjun aloittaja pieni mies 2v
  • Ensimmäinen viesti
oman käyrän mukaan
eikö nykyään verrata vaan sitä lasta hänen omalla kasvukäyrällään?
Ainakin meillä on aina verrattu (3 lasta) eikä terkkari mieti sitä kuinka paljon he poikkeavat keskivertokersasta.

Pojista toinen kasvaa joka vuosi sen 10 cm, toinen vaan keskimäärin 5 cm. Ikäeroa 1 vuosi, pituuseroa 20 cm. Molemmat ovat aina olleet laihoja, siis reippaasti alle normien, mutta heidän omalla käyrällään paino on tasaisesti noussut. Ei ne nälkäänäkeviä ole vaikka kylkiluut näkyy kyllä.
Pojat olivat syntyessään 2,8 kg, ja 3 kg, molemmat 50 cm. Terveitä poikia ja syövät ruokaa kuin ruokaa nirsoilematta hirveät määrät päivittäin. Lihaksia on tullut futiksen ja lätkän myötä kummallekin.

Nuorimmainen (tyttö) on nyt tasan 2v, viime viikolla oli neuvola. Pituutta 88,5 cm, paino tasan 9 kg.
Syntyessään painoi 2,8 kg, 50 cm.

Minä olen 165 cm, mies 185 cm, ollaan mormaalipainoisia kummatkin.
Minä olen ollut syntyessäni alle 3 kg, mies noin 3.2 kg.

Meillä ei ole koskaan voinut käyttää peruslastenvaatteita, ne ovat roikkuneet päällä. Olen aina etsinyt ns. slim-versioita.
Mun mielestä on turha vertailla muksuja siihen minkä kokoinen jonkun toisen kersa on.
Jokainen lapsi kasvaa omassa tahdissaan ja jos jotain terveysongelmia on, niin kai se nyt muutenkin näkyisi.
 

Yhteistyössä