Pikkujaloille sopivat kengät, kokoasiaa esim. Ecco

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valentina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Valentina

Jäsen
17.05.2009
55
0
6
Mietin tässä kuopuksen kenkäasioita :) .
Eccoja kovasti kehutaan ja mietin, että olisi kiva pienelle Eccon sandaalit hommata ihan kokeeksi, isompien kanssa on pärjätty ihan markettikengillä kyllä.

Eilen kaupassa kokeilin kuopuksen jalkaa siihen "kenkämittariin" tai mikä onkaan, näytti kooksi n. 21. Olikos se niin, että se on se nykyinen koko ja pitää ostaa siitä numeron tai kaksi isompi??
ja te joilla on Eccon kenkiä, ostaisitteko tällä jalan koolla numeroa 22 vai 23 sandaalit? Netin varassa ollaan Eccojen kanssa eikä voi sovittaa, eikä kiva alkaa palauttelmaan ja vaihtamaan kokoa..

mä oon tehnyt niin että laitoin lapsen seisomaan paperille ja merkkasin kantapään ja isovarpaan, sitten lisäsin siihen mittaatn kasvu- ja käyntivaraa 1,7cm. leikkasin sen pituisen kartonkiläpyskän joka kulkee mukana lompakossa (molemmille lapsille tietty oma) ja mittaan sillä että onko tarpeeksi iso kenkä kun joku kiva tulee vastaan, tungen sen läpyskän kenkään tai vertaan irtopohjallista vasten.

kun noi koot heittelee aika reippaasti eri merkeillä :/

no kyllä se kenkämittari näyttää just sen oikean koon, ei siihen pidä mitään "lisätä".

mutta, yleensä ottaen, älä osta kenkää kokonumeron mukaan, vaan oikean pituuden. piirrä lapsen jalka paperille (lapsi seisoma-asennossa) ja ota mitta kantapohjasta isovarpaaseen. pohjallinen on hyvä olla noin 1,5-1,7cm pidempi kuin jalka.

ja eccon kengät ovat mielestäni aika pientä kokoa muutenkin.. eli jos koko on 21, niin ecco voi olla 23 hyvä. mutta ei ole mitään mieltä kyllä maksaa "merkistä", jos kenkä on muuten epäsopiva. eli otahan noi tarkat mitat selville ja huomioi sekin, ettei se lesti välttämättä ole sun lapsen jalalle hyvä.

Niin mullakin se käsitys, että nykyään suositus on 1,5-1,7cm kasvu- ja käyntivaraan. Ennen taidettiin sano 1-1,5cm. Mä en niihin "kenkämittareihin" oikein luota kun tosiaan koot vaihtelee niin paljon riippuen valmistajasta.

Mittari näyttää kai sopivan koon, eli ottaisin itse numeroa suuremman. Sandaalien käyttöaika on niin lyhyt, ettei ehkä numeroa enempää kannata kasvunvaraa ottaa.

Tässä tän kevään malliston Eccon kävelykenkien sisäpohjan mittaa, jos vaikka olis jotain apua:
koko 21: 13,8cm
koko 22: 14,5cm

Yhteistyössä