Pikkujoulu tulossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vuodenajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vuodenajatar

Vieras
Mulla on tulossa viikon päästä työpaikan pikkujoulu joka järkätään yhdessä toisen työpaikan kanssa. Kyseessä on siis nais- ja miesvaltaiset alat yhdessä viettämässä iltaa. Mieheni on vetänyt asiasta hirmuiset pultit ja meillä on ollu viime ajat hiukka hiljaista ja voin vaan kuvitella että ensi viikolla ei puhuta mitään koska mies on niin käärmeissään.
En tahtois hänen aikaan miettiä mitä puen päälle tai kertoa että meidän työpaikan naispuolisille on tulossa meikkaaja ennen pikkujoulua. Mutta miten selitän jos lähden kotoa ilman meikkiä.
Mieheni tietää etten vilkuile muita ja suhteessamme on kaikki kunnossa.
Kaksi vuotta sitten petin miestäni keväällä koska meillä oli ero hyvin lähellä ja hain vain läheisyyttä ja ymmärrystä jota en saanut kotoa. En mennyt yhdyntään asti toisen miehen kanssa mut meillä oli hyvin voimakas henkinen yhteys ja se oli asia josta mieheni suuttui kovasti. Tämän tapahtuneen jälkeen hän on ollu epäileväinen minua kohtaan.
Nyt tulossa on pikkujoulu jossa tahdon vain pitää hauskaa mutta miten selitän tuon miehelleni kun puheyhteys on melkein poikki ja hän on päättäny uskoa minusta muuta...

Kaksi vuotta sitten petin miestäni keväällä koska meillä oli ero hyvin lähellä ja hain vain läheisyyttä ja ymmärrystä jota en saanut kotoa. En mennyt yhdyntään asti toisen miehen kanssa mut meillä oli hyvin voimakas henkinen yhteys ja se oli asia josta mieheni suuttui kovasti. Tämän tapahtuneen jälkeen hän on ollu epäileväinen minua kohtaan.
Nyt tulossa on pikkujoulu jossa tahdon vain pitää hauskaa mutta miten selitän tuon miehelleni kun puheyhteys on melkein poikki ja hän on päättäny uskoa minusta muuta...

Ei nyt ihan siltä vaikuta että "kaikki on kunnossa", vaan kommunikaatiovaikeuksia ja epäluottamusta.

Kun hakee henkistä ymmärrystä vieraista, voi loukata toista yhtä paljon kuin fyysisellä pettämisellä. Jopa pahemminkin, riippuen tilanteesta. Onhan se tietenkin väärin ja kurjaa jos ei ymmärrystä saa omalta puolisolta suhdekriisissä (ja kykeneekö sitä itsekään toiselle suomaan?), mutta miten helposti luovutit ongelmatilanteessa ja lähdit hakemaan lohtua muualta?

Jotain on yhä rikki, voiko sen korjata, sitä ei voi ulkopuolelta mennä sanomaan. Pikkujoulu tuntuu kuitenkin olevan sinulle tärkeä?

Viimeksi muokattu:
Mulla on tulossa viikon päästä työpaikan pikkujoulu joka järkätään yhdessä toisen työpaikan kanssa. Kyseessä on siis nais- ja miesvaltaiset alat yhdessä viettämässä iltaa. Mieheni on vetänyt asiasta hirmuiset pultit ja meillä on ollu viime ajat hiukka hiljaista ja voin vaan kuvitella että ensi viikolla ei puhuta mitään koska mies on niin käärmeissään.
En tahtois hänen aikaan miettiä mitä puen päälle tai kertoa että meidän työpaikan naispuolisille on tulossa meikkaaja ennen pikkujoulua. Mutta miten selitän jos lähden kotoa ilman meikkiä.

Niin se on nyt sinun mietittävä kumpi on tärkeämpi; pikkujoulut vaiko rauha kotona? Tämä sama asia on varmasti pöydällä monessa muussakin taloudessa eli pikkujouluista on kamala metakka. Ja niin monet ko. kinkerit on tullut nähtyä, että täytyy sanoa että ei sitä epäilyä ihan aiheettakaan monessa tapauksessa ole. Kyllä se meno niin huimaa tuntuu olevan monessakin paikassa.

Enkä toisaalta ihmettele yhtään jos miehesi on vetänyt pultit jos kerta olet ennenkin häntä pettänyt.

Viimeksi muokattu:
Elämä ilman typeriä pikkujouluja ei ole teeskentelyä. Järkkää mielummin pikkujoulut miehesi kanssa ja sano työkavereillesi, ettet pääse tulemaan koska on tädin hautajaiset. Et edes halua lähteä mokomiin pippaloihin jos suhteesi on sinulle tärkeintä maailmassa. Kuulet juorut "kuka oli kenenkin kaa ja sammui vessaan"- juhlista seuraavalla viikolla työkavereiltasi.

No kyllpä olette onnistuneet tekemään pienestä asiasta elämää suuuremman ongelman. Pikkujoulu on ihan normaali osa suomalaista työelämää ja sosiaalisuutta. Kyllä parisuhteessakin pitää olla oikeus viettää vapaa-aikaa ilamn että siitä vedetään herneet klyyyvariin.

Nyt hyvä nainen haet uudet pitsialusasut, sievän pikkumekon ja annat meikkaajan loihtia itsellesi kunnon meikin. Sinullakin on oikeus naiuutiaa pikkujoúlusta.

Onko miehesi mies ollenkaan vai joku hiirulainen? Anna puolestasi miehesi viettää oikein hauska pikkujoulu työkavereidensa kanssa.

Kerranhan täällä eletään. Elämä käy kauhean tylsäksi jos vain kotona tuijotellaan big brotheria ja riidellään tiskivuoroista.

No on elämä mennyt tylsäksi, jos yhdet pikkujoulut herättää näin kamalaa närää. Ei ihme, että ne menee överiksi kun pääsee kerran vuodessa ulos ja vedetään viinaa kuin pussikaljaa teininä. Isot akat hirveissä mustissa tekokuituverneissä paksu meikki päällä ja äijät takinliepeet mahan päällä lepattaen karjuu kun akka ei ole vieressä hillitsemässä. Hyi hitto, olette yksinkertaisesti rumia!

No on elämä mennyt tylsäksi, jos yhdet pikkujoulut herättää näin kamalaa närää. Ei ihme, että ne menee överiksi kun pääsee kerran vuodessa ulos ja vedetään viinaa kuin pussikaljaa teininä. Isot akat hirveissä mustissa tekokuituverneissä paksu meikki päällä ja äijät takinliepeet mahan päällä lepattaen karjuu kun akka ei ole vieressä hillitsemässä. Hyi hitto, olette yksinkertaisesti rumia!

Sukulaiseni oli opiskeluaikoinaan tekemässä vuoroja eräässä ihan arvostetun hotellin ravintolasta.
Hänellä oli illanvietoissa ne ehdottomasti parhaat jutut..tirsk
Tuo tapahtui vuosikymmeniä sitten, mutta ihmiset pysyvät samanmoisina ja käytös miksikään muutu.

Viimeksi muokattu:
No kyllpä olette onnistuneet tekemään pienestä asiasta elämää suuuremman ongelman. Pikkujoulu on ihan normaali osa suomalaista työelämää ja sosiaalisuutta. Kyllä parisuhteessakin pitää olla oikeus viettää vapaa-aikaa ilamn että siitä vedetään herneet klyyyvariin.

Nyt hyvä nainen haet uudet pitsialusasut, sievän pikkumekon ja annat meikkaajan loihtia itsellesi kunnon meikin. Sinullakin on oikeus naiuutiaa pikkujoúlusta.

Onko miehesi mies ollenkaan vai joku hiirulainen? Anna puolestasi miehesi viettää oikein hauska pikkujoulu työkavereidensa kanssa.

Kerranhan täällä eletään. Elämä käy kauhean tylsäksi jos vain kotona tuijotellaan big brotheria ja riidellään tiskivuoroista.

Kyllähän pikkujoulu sinällään on ihan normijuttu jos niistä tykkää. Mutta eikös aloittaja kyselllyt nyt lähinnä tuon parisuhdeongelmansa näkökulmasta. Eikä ainoa vastakohta pikkujoululle lie big brother ja tiskivuorot!
Noilla ihmisillä ois lisäksi tärkeää keskusteltavaa keskenään, jotta jatkossa kulkisi paremmin.

Viimeksi muokattu:

Kaksi vuotta sitten petin miestäni keväällä koska meillä oli ero hyvin lähellä ja hain vain läheisyyttä ja ymmärrystä jota en saanut kotoa.

Teillä on nyt sama tilanne kuin kaksi vuotta sitten, kun petit miestä. Mies tietää sen. Tuo sinun hauskanpito päättyy jälleen jonkun syliin hellyyden ja läheisyydentarpeen takia.

Viimeksi muokattu:
aina, kun kuulen tällaisesta mieleeni nousee entinen parisuhteeni. Mieleni valtaa helpotus ja kiitollisuus; luojan lykky se ei ole enää minun elämääni. Mustasukkaisen kanssa eläminen on yhtä helvettiä.

Nykyisessä suhteessani meillä molemmat on vapaita menemään ja elämään. Ei pakotettu uskollisuus ole minkään arvoista. Olemme toisillemme rehelliset ja luotamme parisuhteeseemme. Ei sitä horjuta edes jos vahingossa sattuu vähän pikkujouluissa pussaamaan jotain toista. Mitäs tuosta.

ai niin, lisäisin vielä että älä missään nimessä suostu jäämään pois pikkujouluista miehesi takia. Siitä tulee loputon kierre etkä pian pääse enää mihinkään. Joka ikinen kerta teillä tapellaan kun olisit lähdössä jonnekin. Tiedän sen kokemuksesta. Aina sai lähteä juhliin itkeneenä ja apeana kun mies syytteli jo etukäteen kaikesta mitä muka tapahtuisi. Ja koskaan en pettänyt. Ja kun tulin takaisin, mies kysyi oliko kivaa. Jos sanoin että oli, mies oli varma että mulla oli kivaa koska olin jonkun toisen miehen kanssa. Jos sanoin että ei ollut, mies oli varma että yritän vain salailla jotakin, oikeasti minulla oli kivaa toisen miehen kanssa.

Ja juuri tollasta se on mustasukkaisen ihmisen kanssa. Joudut salailemaan ihan viattomia asioita kuten että bileisiin tulee meikkaaja. Normaalissa parisuhteessa tuollaista ei tarvitsisi salailla. Kun joudut salailemaan tavallisia asioita, sinusta alkaa tuntua, ettet enää osaa puhua totta, sinusta tulee omassa mielessäsi alhainen valehtelija. Pian alat epäillä itseäsi, ehkä oletkin epäluotettava kuten miehesi sanoo. Pidä puolesi. Voitte varmasti saada suhteenne kuntoon, mutta se vaatii johdonmukaista työtä ja aikaa. Älä anna periksi miehelle, älä alistu aiheettomasta mustasukkaisuudesta. Sulla oli kaksi vuotta sitten jotakin kesyä, kauanko siitä tarvitsee kärsiä? Eiköhän miehesi olisi jo aika antaa anteeksi ja unohtaa.

Mene siis bileisiin ja todista miehellesi, että sinuun voi luottaa ja että sinä pidät pääsi.

Hei missä on avoimuus ja hyvät puhevälit? Jos teillä on keskusteluyhteys kunnossa kysy mieheltäsi mitä hän toivoisi sinun tekevän asian suhteen? Jos asia on hänelle vielä arka ja hän selvästi toivoisi, että jäisit kotiin minä ainakin jäisin. Kun kerran täällä vain eletään, pitäisi ihmis-suhteiden olla meille ne kaikista tärkeimmät. Selittäisin hänelle myös, että toki luottamus on rakennettava alusta ja että aina ei voi boikotoida juhlia ja että virheitä ei tule toistaa vaikka jatkossa ongelmia ilmenisikin. Omasta mielestäni on aivan kauheaa kun ihmiset perustelevat pettämistä, että kun meni niin huonosti.. on reilumpaa olla varma erosta kuin pahentaa tilannetta entisestään.. Tsemppiä, tee niinkuin oma sydänmesi sanoo, järki sivuun hetkeksi. :)

Hetkinen, siis hiukan on vierasta maisteltu, puhevälit miehen kanssa huonot......jne.
Olisko nyt aika miettiä mitä teistä kumpainenkin haluaa parisuhteelta?
Ensimmäiseksi tulee mieleen että minkähän ikäisiä oikein olette? Ehkäpä olis aika aikuistua tai etsiä kummallekin sopivammat kumppanit.

keskenkasvuista touhua.
Kun parisuhteeseen aletaan, yleensä sille puolisolle annetaan jonkunlaisia lupauksia ja asetaan rajat molemmille miten saa muiden ihmisten kanssa käyttäytyä ja miten ei.
Kun nämä pelisäännöt on yhdessä sovittu, niin niitä sitten pitäisi noudattaa, vaikka se ei aina olisikaan niin kivaa. Ja vaikka ei sitä lämpöä ja ymmärrystä aina tulisikaan.

Jos näitä rajoja on rikottu, on tietysti tuon loukatun osapuolen aika vaikea enää luottaa sinuun.

Itse katsoisin ap:nä peliin ja miettisin mitä sieltä pikkujouluista oikeasti olet hakemassa.
Jos haet flirttiä, muuta hauskuutta vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin.. herää kysymys miksi sitä miestäsi elämässäsi mukana enää roikotat ja kiusaat kun tiedät, että hän on mustasukkainen?
Muuta omillesi, niin saat elää ja käyttäytyä juuri sillä tapaa kuin haluat.
Miksi kiusata toista jos et kerran oikeasti arvosta häntä, et hänen mielipiteitään tai tunteitaan?

Jos taas menet tyttöjen kanssa pitämään hauskaa, niin sano se miehellesi ja todista se myös teoin.

Mene vaan niihin pikkujouluihin, koska niin kuin tuossa joku jo kirjoitti, et ikinä pääse lähtemään minnekään, jos rupeat tuolle linjalle, että jäät pois miehen mustasukkaisuuden takia.

Pikkujouluissa voi olla oikein kivaa, vaikkei niihin sisällykään mitään vieraissa käymistä. Se on ihan omanlaisensa juhlatunnelman tekijä ja ainakin mulle merkitsee mukavaa jouluun valmistautumista. Ei mun mies ikinä pistä hanttiin, käyhän se omissaankin, ja joskus mennään yhdessä.

Pukeutumisjutun voit ratkaista miettimällä asiaa silloin kun olet yksin kotona ja meikkaamisongelman ratkaiset sillä, että teet sellaisen kevyen meikin lähtiessäsi, jonka sitten peset pois ennen sitä meikkaajan käsittelyä.

Täällä on tosiaan tehty nyt kärpäsestä härkänen kun on pauhattu tuosta sinun "syrjähypystäsi." Sellaista nyt saattaa tapahtua joskus jollekin, eikä sitä pidä ottaa minään elämää suurempana asiana. Te olette kuitenkin edelleen yhdessä ja aiotte pysyäkin. Mies voi olla mustasukkainen ilman mitään entisiä tapahtumiakin, monet miehet epäilee vaimojaan vaikka nämä olisi täydellisiä herran enkeleitä.

On se hassua miten iso asia yksi ainut bile on parisuhteessa. Itse sinkkuna bilettää joka viikonloppu ja käy viidet pikkujoulut, mutta silti ei ole koskaan mitään säätöä vastakkaiseen sukupuoleen.

Kiitos kantaa ottaneille.
Ikää meillä on 35+. Näin voi käydä muillakin kuin teineillä että välit tulehtuvat ajoittain?

Olen päättänyt kuunnella itseäni ja menen pikkujouluun, en pettämään vaan pitämään hauskaa hyvällä porukalla. Kerron miehelleni että maidät naiset meikataan, en lähde salailemaan sitäkään. Ehkä flirttailen illan aikana, kukapa ei niin tekisi, mutta en etsi mitään vierasta.

Mieheni ei kiellä, ei sano etten saisi mennä, päinvastoin, mutta käytös osoittaa muuta. Olemme siis viettäneet hiljaista viikkoa kuten arvenkinkin.
Mulla on tunne että jos sanon meneväni viettämään mukavaa iltaa, mieheni ei usko sitä vaan epäilee. Jos en sano mitään, mieheni epäilee. Suo siellä, vetelä täällä. Kaikki tämä tietysti latistaa lähtöfiilistä jota joutuu muutenkin sipistelemään kun toinen jää naama vääränä kotiin. Mut näillä mennään.

Sulla on ap samanlainen mies kuin minulla. Aina sama juttu ja teen niin tai näin niin koskaan ei ole hyvä ja aina löydetään syy epäilyyn. Aina se ei mitään suoraan sano, mutta käytöksestä sen huomaa.

Mä en tiedä, kuuluuko ihmisen tuota kestää? Mun miehessä tämä on ainoa "huono puoli", joten olen monesti pohtinut, onko se eroamisen arvoinen puoli hänessä. Kai se on vain valittava, jaksaako sitä sietää lopun elämää (koska kuitenkaan se ei koskaan lopu) vai lähteäkö pois.

Mutta itsekin olen kyllä mennyt omia menojani mieheni nahkeasta suhtautumisesta huolimatta. Vaikka alitajunnassa se minua jatkuvasti ärsyttääkin. Kuten myös netin sivuhistorian tutkiminen ja puhelintakin on tutkittu ja kortsut laskettu jne.

Itse käyn joka vuosi firman pikkujouluissa, mutta ne alkavat yleensä puolilta päivin ja päättyvät hyvissä ajoin, jotta jokainen ehtii halutessaan vielä viettämään aikaa perheen kanssa. Osa porukasta lähtee jatkoille, mutta valtaosa ei. Seuraavana päivänä on normaali työpäivä ja kovin bilettävät yleensä ottavat seuraavan päivän jo etukäteen vapaata (esim. ylityövapaa).

Ehkä AP:kin voisi kannustaa miestään siten, että itse käyttäytyy siten, että ei anna aihetta millään tavalla pettämiseen. AP:lla ei taida olla puhtaat jauhot pussissa, kun jo etukäteen miettii flirttailua. Mahtaakohan hän tyytyä pelkkään flirttiin, jos vastaan tulee kivannäköinen mies?

Olen itsekin ollut nuorempana baarissa töissä ja se kyllä veti totiseksi, kun näki, miten järkyttävän yleistä pettäminen on. Törkeimmät kävivät esim. wc:ssä "hoitamassa hommat", mikä on kyllä romanttisuudesta kaukana.

No kyllpä olette onnistuneet tekemään pienestä asiasta elämää suuuremman ongelman.
Elämä on loogista. Epälooginen ei ole elämää. Elämää suurempi ogelma ei tee onnistumista.
Syy/seuraus -suhde ei ole todellinen, ei toteudu. Se ei ole totta, eikä voikaan käydä toteen.

Kyllä parisuhteessakin pitää olla oikeus viettää vapaa-aikaa ilamn että siitä vedetään herneet klyyyvariin.
Tämä lause on epälooginen virhepäätelmä ja väittämän looginen johtopäätös on epätosi.
Minkäänlaista oikeudellista ongelmaa ei tässä tapauksessa ole (keinotekoinen ongelma-asettelu).
Oikeus omiin tekoihin on kummallakin (vietto tai ei / veto tai ei), joten oikeasta syystä oikea seuraus (oli ne sitten mitä tahansa).

Viimeksi muokattu:
Tosiaan kannattaa miettiä mitä haluat? Mennä pitämään hauskaa yhden illan vai todistaa rakkautesi miehellesi. Totta kai hänelle tulee pikkujouluista epäilyksiä ja etenkin kun olet pettänyt häntä. Itse vähättelet toista ja hänen tunteitaan.

Sitten ei kannata verrata itseään toisiinsa kaikki parisuhteet ovat yksilöllisiä. Joskus ihmiset ovat aiheesta mustasukkaisia joskus ei. Miehes on ensinnäkin petetty ja siksi epäluuloinen ja toiseksi et hirveästi yritä edes ymmärtää häntä. Tärkeätä on sun ymmärtää ottaa täysi vastuu pettämisestäsi ja ei syyttää toista siitä.

Mä luulen kyllä että miehesi ansaitsee parempaa ja odottaa sulta enemmän. Olet 35-vuotias ota vastuu itsestäsi ja vaadi itseltäsi enemmän. Jotkut pikkujoulut ei ole niin tärkeät että menis sinne vaikka toisella olisi pahamieli. Keskustelisin asioista ja yrittäisin korjata luottamusta. Jos luottamus ei tule kuntoon niin sitten kannattaa erota.

Alkuperäinen kirjoittaja Kannattaa kyllä miettiä;10726684:
Tosiaan kannattaa miettiä mitä haluat? Mennä pitämään hauskaa yhden illan vai todistaa rakkautesi miehellesi. Totta kai hänelle tulee pikkujouluista epäilyksiä ja etenkin kun olet pettänyt häntä. Itse vähättelet toista ja hänen tunteitaan.

Sitten ei kannata verrata itseään toisiinsa kaikki parisuhteet ovat yksilöllisiä. Joskus ihmiset ovat aiheesta mustasukkaisia joskus ei. Miehes on ensinnäkin petetty ja siksi epäluuloinen ja toiseksi et hirveästi yritä edes ymmärtää häntä. Tärkeätä on sun ymmärtää ottaa täysi vastuu pettämisestäsi ja ei syyttää toista siitä.

Mä luulen kyllä että miehesi ansaitsee parempaa ja odottaa sulta enemmän. Olet 35-vuotias ota vastuu itsestäsi ja vaadi itseltäsi enemmän. Jotkut pikkujoulut ei ole niin tärkeät että menis sinne vaikka toisella olisi pahamieli. Keskustelisin asioista ja yrittäisin korjata luottamusta. Jos luottamus ei tule kuntoon niin sitten kannattaa erota.

Olen pitkälti samaa mieltä kanssasi.

Usein painotetaan, että jokainen aikuinen on aina vastuussa omista tunteistaan - periaatteessa näin on. Mutta kun inhimillisiä ollaan ja jokaisella kasvun paikkaa riittää, käytäntö on kuitenkin usein vallan muuta.
Jossain tilanteissa kumppanin paha mieli on otettava huomioon, eikä voi olettaa että se toinen ilman muuta tuosta vaan pystyy käsittelemään epämiellyttävät tunteensa ilman tukea ja myönnytystä.

Mikä sitten on sellainen tilanne, ja missä ne myönnytysten rajat kulkevat, on jokaisessa liitossa oma juttunsa.

Olen pitkälti samaa mieltä kanssasi.

Usein painotetaan, että jokainen aikuinen on aina vastuussa omista tunteistaan - periaatteessa näin on. Mutta kun inhimillisiä ollaan ja jokaisella kasvun paikkaa riittää, käytäntö on kuitenkin usein vallan muuta.
Jossain tilanteissa kumppanin paha mieli on otettava huomioon, eikä voi olettaa että se toinen ilman muuta tuosta vaan pystyy käsittelemään epämiellyttävät tunteensa ilman tukea ja myönnytystä.

Mikä sitten on sellainen tilanne, ja missä ne myönnytysten rajat kulkevat, on jokaisessa liitossa oma juttunsa.

Nyt menee metsään jos pitää jäädä pikkujouluista pois ettei pahoita toisen mieltä, varsinkaan kun siihen ei ole mitään aihetta. Come on people, ymmärrän että toisen mielipiteet ja tunteet on otettava huomioon mutta menee jo hippusen liian pitkälle jos omia menoja pitää karsia siksi kun toinen on aiheettomasti mustis.

Asiasta on toki hyvä keskustella aikuisten tavoin, mutta tässä on kyllä tuolla kumppanilla peiliin katsomisen paikka. Mikä saa aikaan mustasukkaisuuden tunteen? Sekin on ihan normaalia mutta menee jo epänormaaliksi jos tuollaiset pikkujuhlatkin saavat takajaloilleen.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä