Pikkulemmikki lapsiperheeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matilda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matilda

Vieras
Niin, kokemuksen syvää rintaääntä kaipailisin :)

Mulla on itselläni vuosien aikana ollut koiria, kissa, seeprapeippoja ja akvaariokaloja, mutta mitään kokemusta ei ole hamstereista, marsuista jne, paitsi mitä kavereilla on lapsena ollut.

Mitäs lemmikkiä suosittelisit sinä? Ja siis nimenomaan pikkusia lemmikkejä, jyrsijöitä jne. Koirat ja kissat eivät tule kysymykseen, enkä liioin niitä lintuja tai akvaariokalojakaan halua.. Lemmikki saisi olla semmonen, että edes jossain määrin kesyyntyy, että toi meiän tyttö kohta 7v saisi paijattavaa :) Ja mieluummin semmonen, että on päiväseltäänkin hereillä edes vähäsen.

Niin ja pitäisikö sitä sinun suosittelemaa lemmikkiä olla saman tien kaksi, jotta lemmikki olisi onnellinen? Ollaan päivät töissä, päiväkodissa (ja syksystä siis myös koulussa).

Meillä pari mukavaa gerbiiliä. Ovat käsikesyjä ja päiväaktiivisia. Kaks on parempi kuin yks ja pojat helpommin toimeentulevia keskenään.

Hajuhaitta erittäin lievä :)

Ei itsellä mitään kokemusta, mutta muistan vastaavassa keskustelussa ihmisten suositelleen chinchilloja. Ne vaikutti kyllä tosi söpöiltä ja kesyyntyväisiltä. :) Ne on hieman isompiakin.
Vaatisiko kani jo vähän enemmän tilaa sitten, varsinkin jos niitä on kaksi?

Kiitoksia vastauksista :D

Me ollaan ehkä lähinnä pohdittu pupua, marsua tai gerbiilejä. Mua itseäni on mietityttänyt just se, että onko gerbiilitkin vielä liian vikkeliä ja pikkusia 7-vuotiaan paijattavaksi? Mut sitten taas marsu mietityttää mua sen vuoksi, että mun kaverin marsu silloin lapsena oli ihan hirveä Vinku-Iita.. Se vinkui koko ajan ja kovaa ja varsinkin, jos se kuuli että jääkaappi aukesi :D Että onko kaikki marsut samanlaisia vinkujia :D Pupuista mulla ei taas ole minkäänmoista kokemusta.

Rotta! Kesynä ovat aivan vallattoman ihania, leikkisiä ja uteliaita. Kiintyvät omistajaan ja ovat uskollisia kumppaneita. Tykkäävät puuhastella paljon. Vaatii vaan jonkun verran ennakkoluuloista pyristelyä. ;)

http://www.tahmatassun.ajatukset.fi/31

Alkuperäinen kirjoittaja Liekki:
Rotta! Kesynä ovat aivan vallattoman ihania, leikkisiä ja uteliaita. Kiintyvät omistajaan ja ovat uskollisia kumppaneita. Tykkäävät puuhastella paljon. Vaatii vaan jonkun verran ennakkoluuloista pyristelyä. ;)

http://www.tahmatassun.ajatukset.fi/31

No itse asiassa mä haluaisin itse just näitä, mun kaverilla oli muinoin kaksi ja ne oli aivan ihastuttavia olentoja. Mutta meillä se on mies, kun laittoi heti alkuun ehdottoman ein rotille.. Ja sai tytönkin käännytettyä siihen :)

Minä kannatan pupua. Itselläni kaksi ja ovat valloittaneet niin perheen, kuin ystäviemme sydämet :) Iloa myös lapsille, koska ovat leikkisiä, viihtyvät sylissä ja ovat kokonsa puolesta helppoja käsitellä.

hamsterist ei paljon seuraa olem, koska se on yöeläin ja on hereillä silloin kun ihmiset nukkuu ja on vähänäköinen, joten puree helposti. marsu on symppis kaveri. ja elää pitempään kuin joku hamsteri. mutta niitä pitää sitten olla kaksi.

Meillä on hamsteri, ja on kyllä helppo hoitoinen. Oppii kesyksi tosi nopeesti, ja vaikka pääasiassa ovat yöeläimiä, niin kyllä tuo meidän hamsu tulee heti pällistelemään kun sille menee juttelemaan, ja muutenkin hengailee ihan päivälläkin.
Kabi tai marsu on sitten siinä mielessä kivoja että niistä vähän enemmän kuitenkin seuraa kuin hamsterista. Mulla on ollut joskus myös kani, ja ainoo mihin meni hermot niin se rummutti yöt siellä häkissään :).

Yhteistyössä