pikkupojan alapesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
miten te pesette poikalastenne pippelin, pesettekö myös esinahan alta vai vain päältä? ei ole tullut kysyttyä neuvolassa, enkä tiedä, miten suositellaan. nyt olen pessyt vain päältä.

Onko siis kyse vauvasta vai taaperosta? Meillä ainakin oli ohjeena neuvolasta, että mieluummin pestään lapsi kylvyssä kuin suihkussa, koska pojille voi helposti tulla joku tulehdus, jos ei kunnolla tule putsattua esinahan alta. Tiedä sitten pitääkö paikkansa. Mutta en mä nyt joka päivä lähtis lasta kylvettämään. :P

niin kauan pestiin vain päältä kunnes alkoi tulla tulehduksia. Sit piti alkaa varovaisesti aina pesun yhteydessä venyttämään nahkaa varovasti taaksepäin. Poikia meillä kolme. Ekalla oli n 3 tulehdusta ja menivät nopesti ohi. Tokalla tulehduskierre joka alkoi n 2 vuotiaana, kolmannella ollut yksi pieni tulehdus n 2 v

Mulla 3 poikaa, eikä ole ollut ainuttakaan tulehdusta yhdelläkään vaikka esinahkaa ei ole vedetty taakse. Esikoiselle olen tuon opettanut ja keskimmäiselle pitäisi ilmeisesti alkaa opettamaan.

Meillä 5 poikaa, eikä kenenkään pippeliä ole pesty kuin normisti suihkuttamalla, ei missään nimessä mitään esinahan venyttelyä.. Kellään ei ole koskaan ollut minkäänlaisia ongelmia/tulehduksia alapäänsä kanssa, ja vanhinkin on jo 21 v, nuorin 5v.

Yhteistyössä