pillereiden lopetus ja ensimmäinen raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salla-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salla-80

Vieras
Miten nopesti olet tullut raskaaksi pillereiden lopetuksen jälkeen? Päätettiin miehen kanssa, että nyt saa pillerit jäädä 10 vuoden käytön jälkeen, elikkä milloin voisi edes haaveilla raskaudesta?

Ei oo omakohtaista kokemusta, mut jostakin luin, että pillereiden käyttäjät tulevat lopetuksen jälkeen monesti nopeammin raskaaksi kuin muuta ehkäisyä käyttäneet. Ja mitä täältä olen lueskellut, niin monilla on napannut jo ekasta kierrosta. Että kyllä voit haaveilla ihan nopiaan tulevasi raskaaksi :)

No sehän on ihan tapauskohtaista, miten nopeasti raskautuu. Toisilla onnistuu piankin, toisilla ei ja kaikilla ei koskaan. Jos vuoteen ei mitään tapahdu, niin kannattaa hakeutua tutkimuksiin.

Ajattelin vastata kun olen saman ikäinen kuin sinä ja yhtä kauan syönnyt pillereitä. Tulin raskaaksi heti ensimmäisestä kierrosta! Yksilöitähän me kaikki olemme, mutta etköhän voi aloittaa haaveilemisen jo nyt :)

Olen myös syönyt 10 v pillereitä. Takana 7 kk yritystä ja ei minkäänlaista tulosta. Toisaalta kaverini söi suunnilleen yhtä kauan ja tärppi tuli ensimmäisestä kierrosta.

Oma kokemus: Söin pillereitä ainaki 10 vuotta, välissä ehkä puoli vuotta ehkäisylaastaria... Lopetin pillerit joulukuun alussa 2007, kesti 54 päivää kunnes ekat luomumenkat tuli. Seuraavasta kierrosta tulin raskaaksi, joka päättyi varhaiseen km:oon rv5+5 (ei vaatinut lisätoimenpiteitä lääkärissä). Uudestaan tulin raskaaksi heti seuraavasta kierrosta, menkkoja ei siis ehtinyt tulla km:n jälkeen lainkaan ja nyt menossa rv9+0. Toivottavasti tämän kanssa parempi onni :) Kovasti peukkuja yritykseen! bdbdbd

minä ehdin syödä pillereitä vain n. puoli vuotta, ja raskaaksi tulin 5:nnestä kierrosta sen jälkeen. Emme tosin voineet yrittää ihan joka kierrossa, ehkä ainakin pari kiertoa jäi välistä (oli kesäaikaa, ja olimme esim. mökillä koko suvun kanssa tai muualla kyläilemässä jne jolloin ei voinut seksiä harrastaa... ;-) )

Minä söin pillereitä myös vajaat 10 vuotta, raskauden yritystä on nyt takana 2,5 vuotta... Eikä vielä ole kertakaan tärpännyt. Joten haaveilla aina saa, mutta järki kannattaa pitää kädessä. You never know! Toivotan menestystä projektiin.

Minäkin ehdin syödä pillereitä n.4vuotta ennenkuin päätettiin yritää lasta. Pillereiden lopettamisen jälkeen meni lähes kaksi vuotta ennenkuin raskauduin. Noin vuoden yrityksen jälkeen kävin gynellä ja kaikki tuntui olevan ok, sain kiertoa tasaamaan puolen vuoden lääkekuurin, mutta siitäkään ei ollut apua. Lääkekuurin jälkeen meni lähes puolivuotta, kun sitten yhtäkkiä olinkin raskaana. Joten koskaan ei voi tietää, mutta omalla kohdallani syytän pillereitä ja niiden vuoksi luulen kroppanikin olleen aivan sekaisin..

Olin myös syönyt pillereitä lähes 10 vuotta... Muutaman kerran tuon 10 vuoden aikana lopetin pillerit hetkeksi ja aloitin aina uudestaan. Sama juttu joka tauolla, että ekat menkat tulivat n. 2 kk kuluttua pilsujen lopettamisesta, jonka jälkeen kiertoni normalisoitui. Näin kävi myös kun raskauduin, eli menkat 2 kk kuluttua ja heti seuraavasta kierrosta tulin raskaaksi... Luulen, ettei ovulaatiota tapahtunutkaan edes tuon 2 ensimmäisen kuukauden aikana.

hormonitoiminnan normalisoitumiseen pillereiden jälkeen menee keskimäärin puolivuotta... tosin hyvät mahdollisuudet on heti ekasta kierrosta kun pillerit jättää, mutta jos siitä ei nappase niin saattaa mennä puolikin vuotta pelkästään siihen että kierto normalisoituu ja ovulaatio löytää paikkansa...
eli mun ymmärryksen mukaan just se eka kierto voi olla se natsaava tai sitte joutuu tovin odottelemaan... niin oon kuullut ja lukenut.

tsemppiä!!
:)

Minä olin syöny pillereitä n.4-5 vuotta. lopetin ja heti alko menkat ihan norm. tokat menkat ei sit enää tullukkaa ja nyt mennään rv5 :) ..jänskättää, kun on ensimmäinen.

söin pillereitä n. 13 vuoden ajan ja jätin ne viime vuoden loppupuolella pois, laskeskelin että raskaaksi tulin n. 6 kk lopettamisen jälkeen. Laske ihmeessä ne hedelmälliset päivät ja yrittäkää silloin, meillä oli seksi harvassa kun työn takia molemmat matkustettiin ja oltiin eri puolilla maailmaa, mutta yhteinen lomaviikko juuri hedelmällisinä päivinä tuotti tuloksen! Oli oikeastaan eka kerta kun oikein yritettiin, oltiin 1 pv seksiä, toka väliä, 3 pv taas jne. koska siittiöiden olisi hyvä antaa "kypsyä" se yksi välipäivä, ovathan ne edellisetkin elossa melkein 2 vrk.
Minä laskin h-hetken viikko menkkojen loppumisen jälkeen niin siitä alkoi, ja ovulaation tunsin.

Yhteistyössä