Pillereiden lopetus kesken liuskan - vasta yksi otettu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaaksi

Vieras
Onko haitallista, jos lopetan e-pillereiden syönnin tänään, vaikka vasta eilen aloitin taukoviikon jälkeen uuden liuskan? Eli olen ottanut uudesta liuskasta vasta yhden pillerin. Miehen kanssa saatiin vihdoin tehtyä päätös, että lapsi saa tulla jos on tullakseen, joten en millään haluaisi enää syödä liuskaa loppuun :) Tiedän, että homma vaatii kärsivällisyyttä, mutta kun asiaa on jo pitkään harkittu, niin haluaisin päästä hommassa jo vihdoin alkuun.

Lieneekö haitallista, jos emme käytä pillereiden lopettamisen jälkeen muuta ehkäisyä ennen ensimmäisten luomumenkkojen tuloa (mulla aika epäsäännölliset kierrot ennen pillereitä)? En tiedä, miten jaksaisimme olla niin kauan ilman yhdyntöjä ja kondomia emme ole koskaan pystyneet käyttämään. Mahdollisen synnytyksen ajankohdan määrittäminen voi hankaloitua, mutta onko muita seikkoja?

Ei kait siinä sitten olekaan mitään...

Mietityttää vaan kun netistä olen lukenut ihmisten kommentteja liuskan kesken jättämisestä (kiertohäiriöt) ja siitä, että pitäisi odottaa vähintään ne yhdet luomumenkat ennen yritystä. Joku jopa mainitsi, että e-pillereistä kehoon jäävät hormonit, voivat olla haitallisia mahdollisen raskauden alussa. Mutta toisaalta sattuuhan sitä ihmisille vahinkoraskauksia ja hyvin ovat menneet, joten taitaa olla jotain urbaanilegendaa moiset puheet?

Joku jopa mainitsi, että e-pillereistä kehoon jäävät hormonit, voivat olla haitallisia mahdollisen raskauden alussa.

Voi kai sitä olla vaikka mitä yhteyksiä millä ja mihin tälläisissa asioissa, joita ei saada varmuudella tutkittua, mutta mä uskon enemmän siihen, että pillerien käyttö voi vaikuttaa jopa 2 vuotta lopettamisen jälkeen naien omaan hormoonitoimintaan, joten tuskin kukaan odottaa, että pillereiden vaikutuksen on kadonnu elimistötä ennen raskautumista.

Yhteistyössä