pillereitten kesken lopettaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -haaveilija-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

-haaveilija-

Vieras
Vauva olisi kovasti haaveissa ja lopetinkin sitten pillerit puolivahingossa kesken viikon syönnin jälkeen. menkat tuli kolmantena päivänä ja nyt mietinkin millonkohan mahdollisesti tulee uudelleen jos en ole raskaaksi tullut? onko kellään kokemuksia ja kuinkahan helposti voisi onnistua kun jäi lista kesken...toivotaan että tärppää..

En osaa kyllä antaa vastausta, mutta entäs jos kysäiset neuvolasta, josta olet todennäköisesti pillerireseptinkin saanut. siellä osaavat varmaan vastata. tai sit ""viisaammat"" kertokaa kokemuksianne/tietojanne.

mä jätin pillerit kesken, olin syönyt vaan 4 päivää (olin ehtiny syödä pillereitä vaan vajaa 3 vuotta sitä ennen), parin päivän päästä tuli menkat ja sen jälkeen oli ihan yhtä helvettiä!! Kierto oli vaan 16-17 päivää, meinas kyllä hermot mennä, tuntu, että oli menkat ihan koko ajan. Eipä siinä varmaan voinu edes ovista tulla tona aikana?? Meni reilu puol vuotta, tympäännyin kokonaan, alotin pillerit uudelleen, kaks kuukautta, sitten lopetin pillereitten ottamisen menkkojen jälkeen, sitten tulikin ihan normaalit menkat ja normaali kierto, 28 pv., tulin sitten raskaaks melko pian, joka ikävä kyllä meni sitten kesken 12. viikolla.

Mulla ei ole kokemusta sinällään, että olen syönyt laatan kyllä loppuun silloin, kun lopetin pillerit. Mutta luulisin, että varmaan melko yksilöllistä tuokin, koska kuukautiskierto käyttäytyy eri tavalla ihmisillä, silloinkin, kun on lopettanut pillerit vasta viimeisen pillerin jälkeen. Toisilla tulee ihan säännöllisinä, toisilla menee monta kuukauttu ettei tule ollenkaan. Mutta ehkä kannattaisi silti vaikka soitella perhesuunnitteluun tms..

Lopetin aikoinaan pillerit kesken liuskan (en muista missä vaiheessa), menkat tuli parin päivän päästä ja siitä eteenpäin ihan normaalisti. Eli mulla ei mennyt kierrot sekaisin, mutta fiksuahan se kesken kaiken lopettaminen ei ole.

Lopetin kans aikoinaan pillerit kesken liuskan. N. 3 päivän kuluttua tuli tyhjennysvuoto ja siitä eteenpäin suht normaali kierto. Muistaakseni mulla pillerien ohjeissa sanottiin, että lopettaa voi ihan millon haluaa...

Täälläkin tuli ""nyt aletaan yrittää""-päätös kun just olin ehtinyt uuden lätkän aloittaa, jätin sitten pois kesken kun arvelin ettei ne pari pilleriä vielä kauheita vaikuta. No vuotohan siitä kuitenkin alkoi parin päivän päästä mutta sen jälkeen oli ihan normaali kierto eli seuraavat ""oikeat"" kuukautiset sitten noin kuukauden päästä. Eli kierto alkoi alusta siitä viimeisestä vuodosta.

Mä söin tosi epäsäännöllisesti viimeisen liuskan pillereitä muutenkin, aina oli unohtunut yks sieltä ja toinen täältä, menkat alkoi kesken liuskan ja sillon taisin jättää ne poiskin. Jäljellä olis ollut n. viikko. Uusia menkkoja ei missään vaiheessa tullut vaan aika tarkasti 28 vuorokautta tuosta eteenpäin tuli tosi pientä tuhrua joita menkoiksi aluksi luulin mutta ei kestänyt ku päivän. Ja ""kp"" 32 tein sitten erittäin selvän ja vahvasti positiivisen raskaustestin. :) Että näinkin onnellisesti voi käydä.
Nyt mennäänkin jo rv 28 :)

Yhteistyössä