Pillerit pois!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maikki

Vieras
Luin lehdestä, et kun lopettaa pillerit ni pitäis odottaa ainakin puoli vuotta ennen kuin yrittää tulla raskaaksi. Muuten on riski et saa vammasen vauvan tai jotain. Onko kukaan muu kuullut asiasta?

lääkäri sanoi meille ainakin että pitäis käyttää kondomia tai pessaaria pari kuukautta pillereitten lopettamisesta.Se on vain varmistus sille että lapsi on terve,e-pillerit kuitenkin ovat aika kovaa kamaa.. Tietenkin on yksilöllistä tämäkin. Itse kuitenkin halusin varmistua joten noudatin neuvoa ja varmistin lapseni turvallisen kehityksen.Ei minusta yhtään pöllömpää.:)

Taatan tieto on vanhentunutta. Ennen pillerit ehkä olikin ""kovaa kamaa"", hormonipommeja, mutta ei enää nykyisin. Eli ei tarvitse odottaa yksiäkään kuukautisia ennen yrityksen aloittamista.

Olen 4-kuisen pojan äiti. Eli ei tieto niin vanhentunutta ole. Ja kyllä ne hormonilääkkeet on edelleen niitä myrkkyjä,joita ei lapselleen soisi. Tehköön jokainen tavallaan siis.

Yhdistelmäpillereissä käytettävät hormoonit on aivan samoja mitä elimistö itsessään tuottaa, ei ne ole mitään myrkkyjä. Keltarauhashormooni vain paksuntaa kohdunlimakalvoa jottei siittiöt sinne pääse. Kaikkea sitä kuuleekin, kukapa sitä myrkkyjä söisi ja vielä kymmeniä vuosia. Kaikkea ei pidä ottaa absoluuttisena totuuna vaikka joku besserwisser näin sanookin. Kritiikki kuulijan korvassa.

Ohjeet saatu naistenklinikalta -05. En ruukaa tapella tästä asiasta kuitenkaan.Täällähän suorastaan syljetään naamalle.
Luulis tämmösen asian vaikuttavan enempi kun vielä lapsettomuudesta puhutaan,mistä olen myös itse kärsinyt.

VOI LUOJA TAAS TEITÄ KAKAROITA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Miten ihmeessä te tulette toimeen sitten lastenne kanssa kun ette osaa asioista jutella viisaasti vaan heti ollaan kinaamassa...Noh, sen näkee sitten

pupu, voi kuules kuules..ihminen voi olla väärässä ja tässä tilanteessa se olet sinä, ja se vain täytyy lapsi kulta hyväksyä...sen tulet oppimaan...

Jopa on lapsellista kinaamista.

Lapsettomuushoitoja antava lääkäri on minulel sanonut, että heti kannattaa yrittää raskaaksi. Pillereistä ei ole minkään valtakunnan haittaa: niiden vaikuttavat aineet pissitään pois kehosta parissa päivässä.

Mutta jos mietityttää, kysy toki omalta lääkäriltä.

Kylläpä täällä käydään asiallista keskustelua...

Noh, joka tapauksessa: vammaista lasta et pillereiden takia saa, se on aivan perätön väite.

Nykyiset pillerit sisältävät paljon vähemmän hormoneja kuin ennen. Mitään myrkkyjä ne eivät todellakaan sisällä, mutta toki on muistettava, että pillerit 'korvaavat' luonnollisen kuukautiskierron, eli ensimmäiset kuukautisesi pillereiden lopettamisen jälkeen eivät ole vielä 'oikeat'. Mutta se ei estä nopeastikin raskaaksi tulemista, eikä varmasti vaaranna sikiötä.

Ympäristömykkyjä ja kemikaaleja saat kehoosi aivan muualta kuin pillereiden jälkivaikutuksena (pillereiden hormonit poistuvat elimistöstä nopeasti). Kemikaaleista ja niiden vaikutuksista onkin syytä olla, ei hysteerinen, mutta tietoinen: kemikaalejahan käytetään lähes kaikkialla nykyään ja niitä päätyy myös ruokaan ja juomaveteen.

Meidän paikkakunnan ylilääkäri, synnytyslääkäri, on minulle sanonut, että heti vain pillerit pois ja lasta yrittämään kun siltä tuntuu eikä maininnut mistään varoajasta. Sanokoon kuka muu mitä tahansa niin tähän tietoon luotan. Sanoi vielä, että osalla tärppää suht nopeastikkin pilsujen poisjättämisen jälkeen..

Yhteistyössä