Ping pongilla ongelmia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piipi-77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piipi-77

Uusi jäsen
25.06.2007
10
0
1
Onko kukaan tilannut lähiaikoina Pingpong.onlinesta vaunuja tai muita tarvikkeita? Me tilattiin joulukuun lopussa Teutonian vaunut ja Maxi Cosin turvakaukalo, eikä Pingpongilta ole kuulunut mitään sen jälkeen. Laitoin sähköpostia sinne muutaman päivä sitten, että milloin tilaukseni saapuu, mutta en ole saanut mitään vastausta. Nyt löysin nettisivuilta tilauksestani tiedon, että vaunut tulevat vasta helmikuun lopussa ja turvakaukalo vasta maaliskuun lopussa!! :o Meillä on laskettu aikakin jo maaliskuun lopussa, joten ei ole todellakaan kivaa odotella kaukaloa ja saattaa käydä niin, että se ei edes ehdi ennen kuin vauva syntyy ellei mene yli lasketun ajan. Minusta tosi törkeätä, että eivät ole ilmoittaneet meille mitään, että tilauksessa kestää noin kauan ja eivät edes vastaa sähköpostiin. :( Täytyy yrittää soittaa sinne joku päivä ja kysellä lisätietoja. Eiväthän he voi olettaa, että ihmiset tilaavat tarvikkeet heti tyyliin plussatestin jälkeen, minusta kolmen kuukauden toimitusaika yhdestä kaukalosta on todella paljon, kun sivuilla kuitenkin puhutaan kahdesta-neljästä viikosta! Olen tähän asti lukenut vain positiivisia kommentteja Pingpongista kuinka tilaukset ovat tulleet nopeasti jne.

Onko muilla ollut ongelmia eli onko Pingpongilla jotain isompaa häikkää vai oletteko saaneet tilauksenne nopeammin? Miten kauan itse kuljetus kestää eli montako päivää kuluu siihen, että saa tuotteen kotiin, osaako kukaan sanoa?

Uusia värejä ja malleja ne tuntuvat laittavan sivuille jo hyvissä ajoin ja lyhyen toimitusajan ilmoittavat. Joku tässä sanoi, että sillä ne keräävät uusien värien ja mallien tilaukset itselleen tällä "huijauksella". Harva sitten peruu, kun muissa kaupoissa tulee uutuudet samaan aikaan.
Piipi-77 tapauksessakin tuo ei ole kivaa, kun odotusaika vähenee.
Tällaista huijausta olen kyllä huomannut vaatteissakin. Kilpailu taitaa olla jo liiankin kovaa.

Tilattu maxi cosin kaukalo 8.12. Seuraavalla viikolla 12.12 tuli sähköpostiin tieto, että valitsemamme väri olisi saatavilla vasta maaliskuussa - mukana ehdotus, että mikäli se on liian myöhään niin voivat tarjota muita värejä aiemmin. Laitoin sähköpostitse vastauksen samantein, että kyllä kiitos haluaisimme kaukalon aiemmin, tiedustelin mitkä olisivat nopeammin saatavilla olevat värit ja ehdotinkin suoraan paria eri vaihtoehtoa, jotka kelpaisivat minulle yhtä hyvin.

No mitään vastausta tähän viestiin ei kuulunut ja tammikuun ekalla viikolla laitoin uuden ihmettelevän sähköpostin vastaukseksi - eikä vastausta.. Vasta kun laitoin aika kiivasta postia menemään heidän oman nettisivunsa palautelomakkeen kautta viikolla 2, sain omaan sähköpostiini pahoittelevan vastauksen ja tiedustelun milloin viimeistään tarvitsisin kaukalon.

13.1 laitoin sähköpostin, jossa ilmoitin vauvan lasketun ajan olevan mukamas 26.2, jolloin kaukalon pitäisi viimeistään olla meillä - muutoin joutuisimme sen hankkimaan muualta. Ehdotin kaupan purkamista, mikäli ei heiltä onnistu ja ihmettelin miksi myyvät tavaraa, mitä ei ole saatavissa kuin yli 4 kk päästä.. Kysyin kolmannen kerran, mitä värisävyjä on nyt heti saatavissa. Mitään vastausta ei ole tullut eli odottelen tuohon helmikuun loppuun. Meillä oikeasti LA vasta huhtikuussa, joten ei vielä paniikkia.

HEI

Ei kokemuksia Pingpongista mutta www.kidsroom.de toimii ainakin hyvin. Tavarat tulleet n viikossa, jos niitä on varastossa. Jos ei ole varastossa, niin se lukee jo sivuillakin.

Vaihtakaa tilaus tuonne, jos saatte kaupan peruttua. Jaa, olikos niillä sitten teutonioita, enpä muista.
jos saatte

Mulla jokin tökkäs silloin niiden sivuissa ja tilattiinkin omat tavaramme kidsroomista (oli edullisempikin). Kuten pompom tuossa jo kirjoittikin, niin toimitus oli oikein mallikas, uuden vuoden aattona tehtiin tilaus vaikka sivuilla varoiteltiin joululomista ja toimituskatkosta. Yllätys oli myönteinen, kun tavarat (mm. vuoden 2008 Maxi-Cosin Cabriofix) tulivat kuitenkin alle kahdessa viikossa ja netistä sai Dpd:n sivuilta seurailla, missä paketti oli tulossa. Eli olen samaa mieltä, jos suinkin saatte tilauksen peruttua (onhan törkeää joutua odottelemaan kaukaloa vauvan syntymään asti tai kauemminkin), niin vaihtakaa tuonne kidsroomiin tilauksenne.

Kiitos vastauksista. Outoa, että ennen tilausta luin vain pelkkää positiivista Pingpongista, mutta nyt on alkanut negatiivisiakin kokemuksia tulemaan esiin. Harmi etten tiennyt aikaisemmin, en olisi ikinä tilannut tuolta. Tietysti riippuu varmaan siitäkin mitä tilaa ja mitä sattuu olemaan varastossa.

Emme voi vaihtaa tilausta Kidsroomiin, koska siellä ei myydä Teutoniaa. Senpä takia alunperin päädyin Pingpongiin. Kaukalon varmaan voisimme tilata sieltä, mutta sitten joutuisimme maksamaan postikulut, eikä heidänkään sivuillaan ollut tuosta tilaamastamme väristä tietoa kauanko sen toimittaminen kestää. Pahimmassa tapauksessa siinäkin menee se pari kuukautta vielä. Maxi Cosin kaukaloiden vuoden 2008 värit ovat ilmeisesti sen verran räikeitä ja outoja (tyyliin neonkeltaista ja mintunvihreää), että tilaamamme suht neutraali väri (squirl) on ollut tosi suosittu.

Olen ollut huomaavinani, että monet kokevat positiivisena ja hyvänä palveluna sen, että saa maksamansa tavaran. Eikö se ole vähimmäisvaatimus. Itse ostan netistä jonkin verran sellaisia tavaroita, joita ei lähiseudulta saa kaupoista. Huonoja kokemuksia nettikauppojen palvelusta on itsellä ja ystäväpiirissä aika paljon.
Tavarat tulevat koska tulevat ja monessa osassa vaikka on tilannut kokonaisuuden. Vastauksia kysymyksiin ei saa. Tavara ei ole ihan sellaista kuin on kuvitellut (aina nettikaupan ongelma) laadultaan vaikka on kovin kehuttu. Lisäksi vielä tuotevirheistä joutuu joidenkin kanssa kinaamaan ja selvittely on kaikín tavoin hankalampaa kuin tavallisen kaupan kanssa, jonne voi mennä näyttämään tuotteen ja keskustella suoraan myyjän kanssa. Siskon mies joutui itse korjaamaan porailemaan ja hakkaamaan niitä metalliosia vaunun rungossa kun akseli jouduttiin vaihtamaan. Ei ts.korjattu takuuseen kuten olisi pitänyt. Akseli sentään tuli 6 viikossa postitse, mutta vaunuja ei voinut käyttää. harva vaan haluaa kertoa niistä huonoista kokemuksista.

hyvää lukea, ollaan parin viikon päästä tilaamssa kidsroomista turvaistuinta :) siellä oli ainakin nyt vielä hyvä tarjouskin, puolet halvemmalla siellä oli mitä paikallinen lastentarvike myy :)

Tilattiin muutama viikko sitten pingpongista adapteri Teutonian vaunuihin ja Maxi Cosiin. Toiveikkaana ja malttamattomana olen sitä jo odotellut, vaikkakaan ei ole tuo nettisivuilla luvattu neljän viikon toimitusaika vielä edes kulunut. Tarvittaisiin adapteri luultavasti helmikuun puoliväliin mennessä, mutta onpa ikävää jos joudutaan sitä odottelemaan pahimmassa tapauksessa vielä pari kuukautta. :( Pitänee laittaa sinne sähköpostia ja kysellä, että osaavatko yhtään sanoa, milloin olisi toimitus tulossa. Meillä on tosin välttämättömät vaunut ja kaukalo olemassa jo, mutta olisipa kiva hyödyntää maksimiaika tuota adapteriakin...

Muista nettikaupoista mulla ei oo muuten valittamista, lukuun ottamatta yhtä kotimaista firmaa.

*muoks* Miehen sähköpostiin oli tullut viesti, että toimitus olisi perillä viikolla 5. Toivottavasti on... =)

En tiedä Pingpongista, mutta ainakin kotimaisesta verkkokaupasta tilasin Cabriofixin jalustoineen ja se saapui kolmessa päivässä. Myyjältä tiedustelin vielä kuoseja ja juuri tuota squirlia on tulossa kuulemma vasta ensi viikolla, joten päädyin ihan perusmustaan kun LA on jo lähellä, en uskaltanut ottaa riskiä. Aika hurjalta tuntuisi odottaa useampi kuukausi, kuka sitä nyt niin ajoissa tajuaa olla ostoksillakaan?

Pingpongilta ei koskaan vastattu sähköpostiini, joten lopulta soitin sinne ja kysyin mikä on homman nimi. Heillä on vaikeuksia saada kaikki värejä tuota CabrioFixiä, muutamia värejä olisi ollut saatavilla helmikuun lopulla, mutta tuota meidän tilaamaamme tosiaan vasta maaliskuun lopussa. Sain lopulta peruttua tuon kaukalon tilauksen (siinäkin jouduin soittamaan kahteen kertaan Pingpongille vaikka lupasivat jo ensimmäisellä kerralla asian hoitaa) ja tilasin sen nyt Kidsroomilta, josta se pitäisi puhelinsoiton perusteella tulla helmikuun lopulla. Eli aika pitkät tilausajat sielläkin, mutta sentään toimii paremmin tuo systeemi. Eli tästä opetuksena voisin sanoa, että en suosittele PingPongia kenellekään, palvelu on todella surkeaa! Tietysti jos tavaraa on varastossa niin kaikki varmaan menee hyvin, mutta jos ei ole niin eivät edes ilmoita mitään tavaran loppumisesta, eivät vastaa sähköposteihin, eivät hoida luvattuja peruutuksia jne jne. Ja vielä yhdeksi ongelmaksi muodostuu nyt se, että joudun vahtaamaan etteivät laskuta kaukaloa meiltä. Lupasivat hyvittää sen summan, mutta jää todellakin nähtäväksi käykö niin.

Kidsroomilta tilasin kaukalon lisäksi vielä rintapumpun, joka on 15 ? halvempi kuin Suomessa ja kaukalo oli 50-60 ? halvempi kuin Suomessa, joten postikuluista huolimatta jään selvästi plussalle. Vaivaa tässä kyllä pitää nähdä ihan eri tavalla kuin Suomesta ostamalla!

Meille tuli tuo adapteri tällä viikolla. Tilaus tehtiin siis 13.1., joten ei kulunut edes kuukautta kun adapteri kannettiin kotiovelle. Sähköpostiinkin vastattiin, joten homma taitaa olla juurikin kuten Piipi-77 arveli, että mikäli tavara varastossa, hommat sujuvat, mutta muuten ei... :/

hei te jotka olette tilanneet kidsroomista, miten olette maksaneet? maksoin itse tilisiirrolla, eli verkkopankissa, sitten laitoin meiliä sinne että maksettu on kauankohan menee toimituksessa, eivät ole vastanneet mitään...

moikka,
oma tilaukseni pingpongilta tuli "lähes" luvatussa aikataulussa. Itse asiassa phil&tedsin lähetyksestä puuttui kantokassi, ja siksi viivästyi. olisivat toki postittaneet pelkät rattaat ja seisomalaudan erikseen, ja kantokassin jälkilähetyksenä. Koksa eroa vaan reilu viikko, odotn ja sain kaikki kanat kerralla.
sähköposteihini on vastattu aina samana, tai viimeistään seuraavana päivänä. eli mun kokemus on hyvä.

Moikka,

tilasin kidsroom.de -sivuilta turvakaukalon&isofix-jalustan. Maksoin verkkopankilla toissa viikon torstaina (tai keskiviikkoiltana, en enää muista varmuudella) ja tänään posti toi paketin kotiin. Eli noin viikon verran kesti. Eivät tosin infonneet mitään matkan varrella, mutta silloin kun toimitusaika pitää paikkansa siihen nähden mitä ovat luvanneet, niin eipä siinä kai tarvetta olekaan. Itse vaan olin kärsimätön ja olisin mieluusti kuullut että nyt paketti on lähtenyt postiin :-)

www.foryourbaby.de
Saksalainen nettifirma, toimii kuin päänsärky tai junanvessa. Takuu-aikana valitin matkarattaiden ongelmasta ja sain kokonaan uuden runko-osan, eikä kukaan kysellyt vanhan rungon perään! Olen nyt tehnyt kauppaan nelisen kertaa ja aina on toiminut. Sähköpostilla pitävät yhteyttä.

Yhteistyössä