pinna paloi 1v kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäkelpo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäkelpo

Vieras
aamulla vaippa valskasi ja pskaa oli koko body täynnä. vein lapsen suihkuun enkä jaksanu heittää iteltä vaatetta pois. sitten yritettiin aamupuuroa. ei suostunut syömään. heitin lapsen lautasen seinään. ylläri ylläri, lapsi säikähti ja rupesi itkemään. vein pinnikseen huutamaan ja menin ite toiseen huoneeseen itkemään. pinnikseen sit nukahti aamupäikkäreille, itkien. kohta herää, nukkuu aina vaan puol tuntia. saa nähdä miten loppu päivä menee. väsyttää, vtuttaa, en saa öisin nukuttua ja aamusin pitää pakottaa itsensä sängystä ylös. ja mitä varten?!! et päivä menee sit näin!

Kuule. Käy juttelemassa vaikka neuvolassa. Taitaa olla vähän masennusta ilmassa?

Muista että pikkuinen ei itke tai huuda kiusatakseen sinua ja sinun huutosi, itkusi ja raivokohtauksesi pelottavat häntä.

:o

Toivottavasti sä haet apua ja pian. Ei ole kyllä lapsen ihan hyvä tuollaisessa tilanteessa elää. :/ Eihän ole mitenkään lapsen vika, että vaippa on falskannut. Eikä sekään ole lapsen vika jos puuro ei maistu. Sä tarvitset apua ja kipeästi.

Soita HETI neuvolaan ja kerro ettet jaksa. Siellä varmasti auttavat. Näin autat itseäsi ja lastasi parhaiten. Äläkä yritä jaksaa kun aina pieni hetki kerrallaan.

kyllä sitä itse kullakin hermot menee ja tulee kyllä huudettuakin jos oikein takkuaa kaiken kanssa. Mutta tuo sinun tilanne kuulostaa jo pahalta. Toivottavasti haet ja saat apua pian!

Kyllä tuo on ihan normaalia hermostua kun on todella väsynyt. Mulla oli ihan pienen vauvan kanssa todella pinna kireellä kun valvotti joka yö kuukausi tolkulla. Kunhan ei lapseen koske ja yrittää tietenkin hillitä myös niitä lautasten heittelemisiä... Mä en heittänyt yhtään mitään pitkin seiniä, mutta itkin päivisin väsymystäni enkä osannut nauttia vauvasta. Ihan normaali taapero siitä vauvasta on kasvanut ja enkä hakenut/tarvinnut mitään apua mistään neuvolasta.

joo oon puhunu neuvolassa. sanoivat et koeta nyt vaan saada nukutuksi ja koeta jaksaa. kyl se lapsi siitä kasvaa. tiedän, ettei se lapsi tahallaan, ja et sitä pelottaa. mul on tosi paha mieli, mut en vaan saa enää omaa kiukkua, väsymystä, turhautumista tukahdutettua :(

Ei sulla olisi ketään, joka voisi auttaa silloin tällöin? Hoitaa lasta, jotta saisit nukuttua? Mun mielestäni sun pitäisi ihan ensimmäiseksi saada jollain konstilla nukuttua. Unen puute tekee fiksuimmastakin ihmisestä 'sekopään' pitkään jatkuessaan.

Onko sulla tukiverkkoa? Voisiko joku hoitaa lasta välillä että saisit levättyä? Voimia, kukaan ei jaksa nukkumatta! Onko unettomuuteen joku syy, auttaisiko liikunta, rentoutuminen tai lääkitys?

Ap, itsekin olen ollut todella väsynyt. Takana kolmosvauvat ja yksi vielä päälle. Vaikka kuinka olet väsy niin kyllä sinun pitäisi tiedostaa, ettei 1-vuotias - siis 1-vuotias - voi sille mitään, että vaippa falskaa. Ja mitä sitten jos ei syö, kyllä se pidemmän päälle turhauttaa. Oma "yksittäinen" vauvani on ollut todella huono syömään johtuen allergioista yms. Silti ap, et sinä voi lautasta seinään heittää!!! Oman lapsesi vuoksi, lopeta heti tuo käytös. Ja kun väsyttää, sekään ei oikeuta sinua tuollaiseen käytökseen. Ehdotan myös avun hakemista, soita uudelleen neuvolaan ja kerro mitä tänään tapahtui. Tarviset apua!

Pyydä suoraan vaikka perhetyöntekijää neuvolasta, tai kysy mihin numeroon voi soittaa perhetyöntekijälle itselleen. Ei ne neuvolan terkat yleensä niistä päätä, jotkut vaan ei halua kertoa kunnan järjestämistä palveluista.

miten ne muka voi auttaa? ottaavat vielä lapsen pois. en mä sitä halua. ja oon yrittäny nukkua, en saa unta. valvon ja pyörin ja vaikka siivoan öisin, kun en enää jaksa maata. tukiverkkoo ei oo, suku ja ystävät kaukana ja tosi vähän muutenki, mies töissä koko ajan. mä en koskaan satuttais lasta (fyysisesti) ja tähän asti oon hillinny kaikki tunteet. tänään en enää jaksanu. helppohan se on sanoo, et lopeta käytös ja nuku.

mee lääkärille ja hae ees unilääkettä et saisit unen päästä kiinni. Ja kyllä neuvolasta kannattaa apua hakea, sitä varten ne on. Sekä myös perhetyöntekijät jne. Oikein kun palat loppuun niin et voi enää tietää satuttaisitko fyysisesti. Älä jää odottelemaan, et palat täysin loppuun.

Ihme neuvola missä sanotaan vaan että koita jaksaa. KOITA JAKSAA. Tyhmää.. eikö se nyt ole jo sen merkki että ENEMPÄÄ EI JAKSA tilannetta, ku on jo soittanu neuvolaan ja pyytää jotain apua tilanteeseen... Tyhmiä hoitajia kyllä täytyy sanoa. Mutta tällasiaki paskoja tapauksia vaan ikävä kyllä on.. Missä ap asut?

Kroppasi saattaa käydä ylikierroksilla pitkään jatkuneen unettomuuden seurauksena ja siitä seuraa se, ettet enää pysty nukahtamaan vaikka olet kuinka väsynyt. Tarvitset apua kierteen katkaisussa, käy lääkärissä. Koko ongelma saattaa poistua nukahtamislääkkeellä. Kun saat nukkumisen kuntoon, niin kaikki muut jaksamisongelmat luultavasti helpottuvat. Unettomuus on yksi pirullisimmista vaivoista, voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miten ne muka voi auttaa? ottaavat vielä lapsen pois. en mä sitä halua. ja oon yrittäny nukkua, en saa unta. valvon ja pyörin ja vaikka siivoan öisin, kun en enää jaksa maata. tukiverkkoo ei oo, suku ja ystävät kaukana ja tosi vähän muutenki, mies töissä koko ajan. mä en koskaan satuttais lasta (fyysisesti) ja tähän asti oon hillinny kaikki tunteet. tänään en enää jaksanu. helppohan se on sanoo, et lopeta käytös ja nuku.

Sä tarviit yöksi nukahtamispillerin. Itse olin muutama vuosi sitten vastaavassa tilanteessa (annoin sen jatkua juurikin vuoden verran ennen lääkärin pakeille hakeutumista) ja loppujen lopuksi oli niin, että hoidin lasten välittömimmät tarpeet ja muun ajan itkin. Omalla kohdallani kyse ei ollut masennuksesta, vaan ihan yksinkertaisesti unenpuutteesta. Minä sain muutamassa viikossa unirytmini kuntoon nukahtamispillerin avulla (sen jälkeen en niitä ole tarvinnut). Miehen tuki silloin olisi hyvä, meillä sovittiin niin, että mies hoiti tuona aikana mahdolliset yöheräilyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo oon puhunu neuvolassa. sanoivat et koeta nyt vaan saada nukutuksi ja koeta jaksaa. kyl se lapsi siitä kasvaa. tiedän, ettei se lapsi tahallaan, ja et sitä pelottaa. mul on tosi paha mieli, mut en vaan saa enää omaa kiukkua, väsymystä, turhautumista tukahdutettua :(

Tää on niin p*seestä! Neuvoloiden apu nimittäin. Muutama vuosi sitten alotettiin vouhotus äitien jaksamisesta ja synnytyksen jälkeisen masennuksen ehkäisemisestä ja siitä seurasi se, että neuvolassa kysytään, miten jaksat, mutta ongelmien ilmetessä ne lakaistaan maton alle. Avun saanti on ihan yhtä "helppoa" ja tehokasta kuin 30 vuotta sitten! Oma äitini oli pyytänyt moneen kertaan apua jaksamiseen ja kertonut olotiloistaan. Hymisteltiin ja sanottiin, jotta ajan kanssa helpottaa. Äidin tila eteni sitten psykoosiin ja pitkiin sairaalahoitoihin... Oletin, että tänä päivänä osataan auttaa ajoissa, mutta kuulemieni tarinoiden perusteella, mentaliteetti on sama kuin tuolloin aikanaan.

On normaalia hermostua silloin tällöin lapseen väsyneenä, itsekin olen sen tehnyt. Mutta kyllä ap:n tilanne vaikuttaa vakavalta! Väsymys kuulostais minun korvaan olevan jo ihan tapissa ja apua kaivattaisiin!

Ap:llä ei tarvitse olla edes kyse masennuksesta, sillä pitkään jatkunut unettomuus oireilee myös juuri noin. Lisäksi kun unirytmi kunnolla sekoaa, niin sen palauttaminen on todella vaikeaa, koska yliväsyneenä ei pystykään enää nukahtamaan, ja sen seurauksena väsymys syvenee ja unensaanti vaikeutuu lisää. Nukahtamislääke jonkin aikaa käytettynä saattaa palauttaa tilanteen normaaliksi, jonka jälkeen lääkettä ei enää tarvitse. Kannattaa ainakin kokeilla.

Nyt minulla heräsi TODELLA kova huoli. Nyt on pakko sinun tehdä jotakin, noin ei voi jatkua. 1 vuotias on ihan vauva vasta!! Nyt tarttet apua ennenkuin tuo tilanne riistäytyy käsistä. Kamalaa lapselle ja sinulle tuollainen. Vaadi apua, soita nyt heti terveyskeskuskeen!!

Nyt kipin kapin neuvolaan juttelemaan vaikka psykologin kanssa,olet todella väsyneen kuuloinen ja aiheutat harmia vaan itsellesi ja vauvalle.Mitä vaan voi tapahtua kun olet noin väsynyt ja hermostut äkkiä.Ei ole lapsen vika että itkee tai kiukuttelee,sun täytyy jaksaa kuunnella sitä joten ole kiltti ja hae apua itsellesi ja vaikka lastenhoitoapua ja lepää!!

Yhteistyössä