Pinnasängystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihimettelijä..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihimettelijä..

Vieras
Missä vaiheessa olette laskeneet pinnasängyn pohjan alemmaksi??? onko turhan varovaista siinä vaiheessa kun lapsi ei vielä itse nouse istumaan mutta punkee kovasti...? Vai sittenkö vasta kun nousee ylös kunnolla vai sittenkö kun nousee seisomaan???

Ajoissa kannattaa. Minä olin kuulemma pudonnut 6 kk ikäisenä pinnasängystä, kun vanhempani eivät tienneet, että osasin jo nousta seisomaan. Varmaankin käsivoimia hyödyntäen.

Juu, ajoissa kannattaa. Oli meinaan aikamoinen ihmetys kun yöllä heräsin vauvan huhuiluun ja huoneeseen päästyä huomasin hänen seisovan sängyssään! Ei auttanut kun ottaa loppu yöksi viereen nukkumaan ja seuraavana aamuna laskea pohja.

Meillä laskettiin kun vauva oli 5kk ikäinen ja alkoi huojua konttausasennossa sängyssään. Oppi nousemaan seisomaan pari viikkoa ennen kuin istumaan.. Eli ajoissa kannattaa laskea.

Hei, meitä neuvottiin unikoulua aloittaessamme - tyttö tuolloin 6kk - laskemaan sängyn pohja. Tyttö ei tuolloin edes vielä noussut konttausasentoon. Lääkärin mukaan vauvat oppivat uusia asioita joskus kuin salama kirkkaalta taivaalta... ja varsinkin vihaisena!

Kiitos vastauksista, pohja laskettiin ja rupesin vain miettimään, että turhanko aikaisin, kun tyttö ei vielä nouse istumaankaan. Mutta hyvä tietää, että en ainakaan liian hysteerinen asian kanssa ole. Neiti on nyt 6kk ja halu liikkumiseen on hurja... joten parempi näin. Pikku apina lattian rajassa, mutta eipä ainakaan muksahda sitten sängystä alas :)

Yhteistyössä