Pino niille jotka toivois miehilleen ammatinvaihtoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murehtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

murehtija

Vieras
Mä toivon ihan työn vaarallisuuden takia. Eli kuormaa on takana tonneittain. Ja tuhansia öitä sekä valvottuja öitä. Ei tää sovi perheellisille, kyllä toivoisin että elämä olisi enempi tiivistä yhdessäoloa.

itse olen autonkuljettaja ammatiltani valmistuin jokunen aika sitten, en tiennyt että elämän tilanne muutuisi niin paljon opiskelujeni aikana että en halua oman alan töitä tehdä, mutta jos vähän aikaa jaksaisi ja luoja soisi vauvan. . . niin jos sitten opiskelisi lisää. . .

ehdottomasti olis ammatinvaihto tervetullut, mies on maatalouslomittaja eli työn miinuksia on:
- likainen ja haiseva työ
- haju ei lähde kunnolla pesullakaan pois
- valtava määrä likaisia navettahaalareita + ne muut vaatteet mitkä on siellä alla
- todella epäsäännöllinen työaika, yleensä aina viikonloput töitä ja töitä ei tiedä juurikaan eteenpäin
- huonoakin huonompi palkka työn raskauteen nähden
- raskas työ eli polvet, selkä, niskat ja ranteet ainakin jo huonot ja ikää 37v
- työaika n 5-11 ja 15-19 paikasta riippuen mutta aamuherätys kuitenkin tosi aikaisin aina
-pitkiä jopa 2 viikon työputkia jonka jälkeen muutama hassu vapaa
- vaarallista myös usein

Mies on autonkuljettaja. Työt alkaa aamuneljältä ja jatkuu iltakahdeksaan asti. perhe-elämä kärsii, sekä vaikeuksia sopeutua normaaliin olemiseen, kun palautuminen kestää. Ja sitten alkaa taas arki. Mutta alalla ei ole lyhyempiä tai normaaleja vuoroja. Siinä ei paljoa iso tilipussi lohduta, kun miettii että kauanko mies ja perhe jaksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Mies yrittäjä ja haikeana muistelen millaista oli kun oli vieraalla töissä ja työaika loppui klo 16

Tätä on muuten moni mun yrittäjä-kaveri kironnut myös! Itsekkin siirsin (jälleen kerran, vaikka kaikki paperit yms. valmiina) yritys toiminnan aloittamista. Mietityttää että jaksanko kuitenkaan :ashamed: