Pino niille jotka toivois miehilleen ammatinvaihtoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murehtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

murehtija

Vieras
Mä toivon ihan työn vaarallisuuden takia. Eli kuormaa on takana tonneittain. Ja tuhansia öitä sekä valvottuja öitä. Ei tää sovi perheellisille, kyllä toivoisin että elämä olisi enempi tiivistä yhdessäoloa.

itse olen autonkuljettaja ammatiltani valmistuin jokunen aika sitten, en tiennyt että elämän tilanne muutuisi niin paljon opiskelujeni aikana että en halua oman alan töitä tehdä, mutta jos vähän aikaa jaksaisi ja luoja soisi vauvan. . . niin jos sitten opiskelisi lisää. . .

ehdottomasti olis ammatinvaihto tervetullut, mies on maatalouslomittaja eli työn miinuksia on:
- likainen ja haiseva työ
- haju ei lähde kunnolla pesullakaan pois
- valtava määrä likaisia navettahaalareita + ne muut vaatteet mitkä on siellä alla
- todella epäsäännöllinen työaika, yleensä aina viikonloput töitä ja töitä ei tiedä juurikaan eteenpäin
- huonoakin huonompi palkka työn raskauteen nähden
- raskas työ eli polvet, selkä, niskat ja ranteet ainakin jo huonot ja ikää 37v
- työaika n 5-11 ja 15-19 paikasta riippuen mutta aamuherätys kuitenkin tosi aikaisin aina
-pitkiä jopa 2 viikon työputkia jonka jälkeen muutama hassu vapaa
- vaarallista myös usein

Mies on autonkuljettaja. Työt alkaa aamuneljältä ja jatkuu iltakahdeksaan asti. perhe-elämä kärsii, sekä vaikeuksia sopeutua normaaliin olemiseen, kun palautuminen kestää. Ja sitten alkaa taas arki. Mutta alalla ei ole lyhyempiä tai normaaleja vuoroja. Siinä ei paljoa iso tilipussi lohduta, kun miettii että kauanko mies ja perhe jaksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Mies yrittäjä ja haikeana muistelen millaista oli kun oli vieraalla töissä ja työaika loppui klo 16

Tätä on muuten moni mun yrittäjä-kaveri kironnut myös! Itsekkin siirsin (jälleen kerran, vaikka kaikki paperit yms. valmiina) yritys toiminnan aloittamista. Mietityttää että jaksanko kuitenkaan :ashamed:

Ja jälleen kerran oki aiheen, sorry :whistle:

minä haluaisin insinööri ukkoseni rupeavan vaikka putkimieheksi...tai jotain missä olisi työaika 8-16.
ei olisi ikuisia työreissuja, töitä 24 h tunnissa jos ei muuta niin työpuheluita ja sähköposteja oltiin perheen kanssa missä tahansa (juhlissa, lomamatkalla, nukkumassa), ei sairaslomalla ollessa niitä samoja työpuheluita ja sähköposteja...

liityn tähän pinoon... mies taas lähdössä työmatkalle, tuun hulluks ku aina on jossain päin maailmaa....ikävä on peeestä..... joskus olis kiva kun se olis 8-16 töis....

Alkuperäinen kirjoittaja suvi-tuuli:
minä haluaisin insinööri ukkoseni rupeavan vaikka putkimieheksi...tai jotain missä olisi työaika 8-16.
ei olisi ikuisia työreissuja, töitä 24 h tunnissa jos ei muuta niin työpuheluita ja sähköposteja oltiin perheen kanssa missä tahansa (juhlissa, lomamatkalla, nukkumassa), ei sairaslomalla ollessa niitä samoja työpuheluita ja sähköposteja...

tää on kyllä totta :/

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Mies yrittäjä ja haikeana muistelen millaista oli kun oli vieraalla töissä ja työaika loppui klo 16

Tätä peesaan! Oon oikeesti iloinen siitä, että mies saa toteuttaa itseään, mutta joskus se kyllä tapahtuu meidän muiden perheenjäsenten kustannuksella. Töitä todellakin saa ja välillä pitääkin tehdä niin paljon ku jaksaa, ja ajoittain mietin miten kauan me jaksetaan. Noh, onhan se vähä yhteinen vapaa-aika sitte sekä isälle että lapsille kultaakin kalliimpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja suvi-tuuli:

niin mutta insinööri ukköjen ei tarvitse tapella omasta palkastaan joka kuukausi niin kun mun mieheni on joutunut tekemään jo neljän vuoden ajan (ja kauemminkin). Joka kuukausis pitää soittaa putkiliikkeeseen ja sanoa, että taas on palkka maksettu alakanttiin...

Täällä yksi!Tämä työaikojen takia. Ainainen iltapainotteinen työ on rasite koko perheelle, mutta minkäs teet. Asialla on kuitenkin toinen puoli ja se on hyvä palkka, mistä ei tietenkään halua luopua.

Yhteistyössä