Hae Anna.fi-sivustolta

Pinttynyt rasvakerros keittiökaapistojen päällä

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä tietäisikö joku, 26.10.2013.

1. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17

Kaappien päälle juuri ja juuri yletin, mutten ihan sinne taakse. En osaa taätä selittää. Viimeiselle hyllylle yletän ihan riittävän hyvin nykyisissä kaapeissa. Taitaa ylähyllystä jäädä muutama sentti, ettei rätti yletä.

2. likaraita Vierailija

Haluaisinpa nähdä, miltä ne muutamat sentit vuoden pesemättömyyden jälkeen näyttävät ;). Eikös sinulla ole iso poika, kyllähän hänelläkin varmaan rätti kädessä pysyy ja pystyy auttamaan.

3. ihmetys Vierailija

Miten siivoat kirjahyllyn tai verhotankojen päältä?

4. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17

http://www.prisma.fi/tuotekuvat//large/48/xpdesqizhxor57hp.jpg

Minulla on tuo kuvassa oleva apuna näissä kotiaskareissa ja sen avulla hommat sujuvat.

Jos johonkin en tuon avulla ylelty niin sitten pyydän vaikka naapuriapua. Tosin sitä en siivoukseen pyydä vaan esim. erään lampun vaihtoon tai palovaroittimen pariston vaihtoon.

Kirjahyllyn päällisen yletän tuon jakkaran avulla pyyhkimään ihan loistavasti ei ole mitään ongelmaa.

Last edited: 02.11.2013
  5. miksi ei poikasi? Vierailija

Miksi ihmeessä poikasi ei tee tuollaisia hommia? Eikös hän ala olla jo miehen mitoissa? Ainakin meidän pojat olivat 15-vuotiaina 180-senttisiä ja tekivät mielellään tuollaisia töitä, vaikka minäkään en mikään pätkä ole ja yletyn kyllä itsekin. He kuitenkin tykkäsivät auttaa.

6. Haloo! Vierailija

Olet sinäkin pölvästi! Mistä hemmetistä sinä tiedät kuinka pitkä Jx:n poika on? Suomessa on paljon miehiä, jotka eivät koskaan saavuta 180 cm:n pituutta ja vielä paljon enemmän niitä, jotka venähtävät vasta armeijassa. Voi elämän kevät miten yksinkertaisia kirjoittajia tälläkin palstalla on...

7. hei haloo Vierailija

Tietenkään kukaan ei voi tietää tuntemattoman pojan mittaa. Tuon ikäinen kuitenkin yleensä on jo ns. aikuisen miehen mittainen. Itse olen normaalimittainen nainen, 168 senttiä pitkä ja yletyn kyllä keittiöjakkaran avulla pyyhkimään ylimmätkin hyllyt. Tuntuu, että Jx tekee numeron joka kerta kun puhutaan jostain vähän korkeammalla olevasta pinnasta.

8. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17

Ei ole tuon pituinen ehkä noin 158-160. Vanhempien pituudesta riippuu paljon se minkä pituisia lapsista tulee.

9. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17

Ole onnellinen, että olet noinkin pitkä. Eivät kaikki naiset sentään noin pitkiä ole. On meitä lyhyempiäkin naisia.

10. aloittaja Vierailija

Keskusteluaihe on mukavasti rönsyillyt ylettymiseen ja pituuteen. Jospa pysyttäisiin kuitenkin aiheessa. Kysymyshän kuului kuinka nuo sitkeät rasvakerrokset saa pois kaapiston päältä?
    Itse huomasin sappisaippuan auttavan mikrokuituliinan kanssa. Joskus olen joutunut jotain tussijäljen poistamiseen käytettävää erikoismyrkkyliinaakin käyttämään, en ole huomannut että kaapiston pinta olisi kärsinyt tästä mitenkään. Tosin pienikokoisena liinana (kämmenen kokoinen) ei pitkälle riitä. Tehokkaampi rasvanpoisto keittiössä varmaan auttaisi asiaa, mutta vaatisi tuolloin poistoilmahormillisen liesituulettimen.

11. Lukija XX Vierailija

Mitähän tälläkin vastauksella on tekemistä alkuperäisin kysymyksen kanssa?
    Kiltti Jx, lopeta jo.

12. Testaaja Vierailija

Tämä vinkki toimii erittäin hyvin.

13. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Katso sen henkilön kommentti, johon tuo oli vastaus.

14. lyhyt Vierailija

Olen 161cm lyhyt, mutta enpä ole sitä ennen onneksi tai onnettomuudeksi osannut ajatella. Juttujesi perusteella tuntuu, että teet elämäsi tahallaan hankalaksi. Joku jo sanoikin, että tikkaita voi käyttää. Tuskin moni normaalipituinenkaan selviää ilman niitä. Elän yksin, mutta ikinä en ole tarvinut naapuriapua lampunvaihtoon. Ymmärtäisin, jos olisit vanha mummo, mutta jutuistasi päätellen olemme kokolailla samanikäisiä eli vasta hieman yli viisikymppisiä.

15. tee näin Vierailija

Ammattilainen on aina ammattilainen, myös siivouksessa.

16. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17

En tarvitse kuin yhden lampun vaihtoon naapuriapua ja tuon hälyyttimen pariston vaihtoon, koska ovat sen verran korkealla eivätkä ole sellaisessa kohassa, että saisi seinästä kiinni porrasjakkaralle noustessa. Korkeat paikat eivät ole minun juttuni. En minä tahallani tee asioista vaikeita. Jotkut asiat vain ovat joko vaikeita tai lähes mahdottomia.

17. huomautus Vierailija

Cif ei ole Pirkka-tuote.

18. pah! Vierailija

Tämä ei kuulu aiheeseen, mutta 168 cm on normaalipituus naisella.Onpas jinx lyhyenläntä....

19. pinttyneestä Vierailija

liasta keittöin kaapiston päällä oli kyse, ei kenenkään ihmisen pituudesta. Lukutaitoa kehiin, kiitos!

20. ziisus Vierailija

No elä sitten p***ssa! Eipähän ole minun murheeni.

21. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17

Et sitten nähnyt kautta viivaa?

22. hilki Vierailija

23. aina siistiä Vierailija

Tokihan myös säännöllinen yläpölyjen poisto kodin ylläpitosiivouksessa, poistaa tuollaiset piillossa olevat siivoustarpeesta kertovat likakertymät.

24. Mielikki Vierailija

samaa JX:n kiusaamista näköjään esiintyy yhä näillä kotipalstoilla kuin vuosi-kaksi sitten oli.
    Surullista.
    Ihan vaan vinkiksi veetuilijoille: ehkäpä ne JX:n kaapit on asennettu eri korkeudelle ;) kuin teidän.

Asun 1900-luvun alkupuolella rakennetussa kivikerrostalossa, huonekorkeus on 400-450 cm tilasta riippuen. Minä olen 165 cm pitkä enkä yletä "liki" alkuperäisten keittiön yläkaappien päällisiä puhdistamaan edes neliportaisen keittiöjakkaran päältä. Mieheni on 176 cm pitkä, hän ylettää nippanappa keittiön yläkaappien päälliosan perälle samoilta keittiötikkailta. Sen vuoksi esim. kinkkuvati on meillä yläkaapissa. Sitä tarvitaan vain kerran vuodessa ;). Samaten suurin osa kukkamaljakoista. Niitä kun ei tarvita kuin yhtä kerrallaan.

Kumpikaan meistä ei yletä vaihtamaan palovaroittimien pattereita eikä palaneita lamppuja. Niitä varten haemme huoltomiehen toimistolta tikkaat aina tarvittaessa. Toivottavasti huoltomiehen toimisto pysyy jatkossakin oman kotikiinteistön piharakennuksessa ettei tarvitse omia tikkaita makuuhuoneen nurkkaan ostaa seisomaan. Eivät meinaan mikään kaunistus ole ne tikkaat.

Me käytämme vaaleasta kertakäyttölakanasta tia pöytäliinasta leikattuja kaapin levyisiä suikaleita kaappien päällä. Vanhat roskiin, kaapin päällisen pyyhkäisy sooda-sitruunaliuoksella, huuhtelupyyhhkäisy puhtaalla liinalla ja uudet suikaleet paikoilleen kun kaapin päällinen on vielä nihkeänkostea. Koriste-esineet pestään ja nostellaan takaisin pitämään suikaleet paikoillaan.
    Pysyvtä hyvin paikoillaan eivätkä näy mihinkään. Ovat edullisetkin.

Itse käytän soodaa ja sitruunan mehua puhdistusaineina keittiössä muuhunkin. Tulee puhdasta ja hyvä tuoksu kaupan päälle. Induktioliesi on helppo pitää puhtaana tavallisella astianpesuaineella. Pyyhkäisy käytön jälkeen ja kuivaus talouspaperilla vie aikaa noin minuutin.

Meillä laitettiin olkkarissa ja makkareissa kaikki kirjat ja koriste-esineet lasiovien taakse.
    Ei tarvitse enää pölyjä olla pyyhkimässä kuin silloin tällöin. On aina siistiä.

25. seikku Vierailija

Tee fairysta ja soodasta tahna ja hankaa sillä. Jopa liesituulettimen töhnät puhdistaa tämä seos.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri