Hae Anna.fi-sivustolta

pipareiden säilyvyys?

Viestiketju osiossa 'Joulu' , käynnistäjänä leipuri, 06.12.2005.

1. J Vierailija

Kauniita purkkeja saa Hakaniemen hallin yläkerran myymälästä.

2. Hei! Vierailija

Kauanko säilyy taikina kylmässä?

3. Joksu Vierailija

Mun piparitalo ei ainakaan säilynyt kuin 5 minuuttia. Sitten se rämähti... XD XD XD

4. vileleeee Vierailija

Tarvitseeko kantta kattilan päälle?????

5. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Minkä kattilan?

6. heko heko Vierailija

Sen kattilan, jossa v. 2005 joku kertoi pipareita säilyttävänsä kun ei ole jaksanut shopata kauniita piparipurkkeja mistään.

7. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Ilman muuta kansi kiinni, ettei pipariit pölyty tai tule syödyksi liian aikaisin.

8. aikaisin? Vierailija

Mikä on liian aikaisin? Meillä on jo yksi satsi syöty eikä yhtään liian aikaisin.

9. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Niin no jos viitsii tehdä enemmän kuin yhden satsi. Meillä tehdään vain yksi satsi (sellainen, johon tulee 250 g margariinia ym) ja siitä pitää riittää pari kertaa tarjota joulun kahvivieraille ja sen jälkeen poika saa syödä loput. Itse en juurikaan pipareita syö muutamaa enenpää.

10. aikaisin? Vierailija

Minä teen puolesta kilosta voita - sellainen on ohje, jonka olen äidiltäni saanut. Tulee ihanan pehmeitä pipareita.

11. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Pipareiden kuuluu olla rapeita ei pehmeitä.

12. ihmeellistä Vierailija

Mistä noin ylimielisiä ihmisiä sikiää? Olen saanut monenlaisia piparkakkuja ja parhaimmat olivat pehmeitä, paksuja, suussa sulavia. Kyllähän nekin rapeutuvat, jos ne jättää koriin kuivumaan.

13. Liisi-viis Vierailija

Omat piparkakkuni ovat paistamisen jälkeen jäähdyttyään ihanan rapeita. Jos ne unohtuvat pöydälle pehmiävät inhottavan nihkeiksi mutta pidemmän aikaa oltuaan kivettyvät korpuksi. Viimeistä ongelmaa ei yleensä ole, lapset tykkäävät tavallisista ruskeista piparkakuista niin paljon, että tuskin 1 kg voita vastaava määrä taikinaa piparkakuiksi leivottuna heille riittäisi, ikinä niitä ei ole uuden vuoden jälkeen nähty. Leivon voihin ja maustan itse, laitan neilikkaa vähän vähemmän kuin mitä ohjeessa sanotaan, koska en pidä niin kovasti siitä kuin muista mausteista.

14. kukahan Vierailija

tuo mahtaa olla, J?????Ja Hakaniemen halli!!
    Purkkeja ja purnukoita saa ihan mistä vaan, mm. Stockalta.

15. samaa mieltä Vierailija

Tuollaisista paksummista minäkin pidän eli kyllä niissä taikinaa täytyy olla.

16. hmmmm... Vierailija

eli tuo on siis Suomessa ainoa paikka???

17. Juhlan Kruunaa Vierailija

hyvän kirjoituksen.

Ketä ylipäätään tässä ajassa kiinnostaa, säilyvätkö piparit vai eivät?

18. Kyllä piparit säilyvät peltirasiassa vaikka juhannukseen - kokeiltu on! Mutta nyt olisi kiva tietää, miten sellaiset piparit, joiden sisään on laitettu ennen paistamista sinihomejuustoa (ikään kuin tekisi kääretortun), kannattaisi säilyttää. Juustohan ei tykkää lämpimästä tilasta ja piparit taas eivät kosteasta ja kylmästä??? Joku kompromissi pitäisi keksiä tai kyllästää jouluvieraat kättelyssä syöttämällä heille koko satsi mahdollisimman pian:) Olisikohan lasitettu parveke ja kylmälaatikko sopivalla säällä hyvä keino - kun saisi sen sään sitten sopivaksi...

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri