pissa pottaan, kakka vaippaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lilis

Vieras
Meidän tyttö on kohta 3v ja pissaa kyllä pottaan mutta kakkaamista varten vaatii vaipan. Suostuu kyllä yrittämään potalla mutta harmistuu kun ei tule ja sitten homma riistäytyy käsistä ja pakkohan se on se vaippa siten hänelle antaa kun muuten menee maha niin kovaksi että tulee jo siitä ongelmia kun pidättää. Mitäs neuvoja tähän? Jätänkö vaan vaipan antamatta ja annan sitten ummetukseen lääkettä että tulisi helpommin pottaan? meinaan olen huomannut että asento potalla ja vaippaan kakatessa on täysin eri, eli eikö esim sen takia pysty kakkaamaan pottaan kun on vääränlainen asento...

minulla juuri saman ikäinen tyttö ja nyt oppi vasta potalle ihan kunnolla. meillä kans oli juuri tuo et kakka tuli vaippaan. annoin kyllä aina vaipan kun en viitsinyt pakottaa potalle et ei tulis takapakkia. sit kun tuli vaippaan niin puhuttiin et jos ensi kerralla koitetaan pottaan kun on jo niin iso tyttö. ei siinä kauaa mennyt kun oppi senkin ja nyt ihan kuiva. eli en suosittele ainakaan painostusta/pakotusta...kyllä se siitä ajan kanssa :)

Kiitos, kiva kuulla että samanlaisia vaivoja muillakin. Turhaan tässä sitten stressaan, meidän perhepäivähoitaja vaan jo asiasta mainitsi että sille pitäisi alkaa tekemään jotain ja ihmettelin kyllä vähän että eikös ne ajalla asiat etene ja kaikilla omaan tahtiin.

Hyvää pääsiäistä! :flower:

kyllä se siitä tapahtuu lapsen omaan tahtiin. itsekkin olin jo jossain välissä huolissani että oppiiko ikinä potalle kun näinkin myöhäseksi meni, mutta sittenpä tyttöni ihan yllättäen oppikin. alussa ei suostunut potalle olleskaan ja hirvee huuto oli ja yhtä äkkiä kävikin. siitä kaksi viikkoa niin mitään ei enää tullutkaan vaippaan. kyllä se kakkakin pian pottaan tulee ja vaipat joutaa pois. niin ja hyvää pääsiäistä sinnekkin :)

Meidän pojalla ollut ihan sama homma, neuvolassakin asiasta on puhuttu ja ei kannata kuulema hätäillä. Se tulee ajallaan, siis kakka pönttöön =)
Meillä on käsittääkseni ainakin syynä juuri se, että kun kakka on kovahkoa (ollut aina, on kokeiltu lääkkeitä jne.) on helpompaa ulostaa seisten. Tärkeintä on, että se kakka tehdään - kukin tavallaan - eikä sitä pantata. Meillä poika jopa tietää mitä tarkoittaa "tulppakakka" :p

Voi... :D Mä voisin hyvin kuvitella että myös meidän neiti sen vaipan hakisi ja pukisi itse päälleen... Pitäisköhän palata takaisin teippivaipoihin...

Ja tosiaan aina on typyllä kova kakka ollut, siinä varmasti yksi syy.

:wave: Heipparallaa!!!

kyllä kaikki tapahtuu aikanaan, älä hätiköi se on virhe.
itselläni on nyt tyttö ekalla, vasta olisiko ollut noin neljä vuotias kun oppi vaipasta pois ja sitten kaikki alkoikin tapahtumaan pikaisesti....

Nyt sitten enää odotellaan koska r-kirjain tulee ulos suusta. Muutoin jo lukeminenkin onnistuu aivan hyvin, siinä ei mitään ongelmaa vaikka itse jännitin ennen koulun alkua....

Mutta toivottavasti teillä kaikki onnistuu ja hyvää hyvää kevään jatkoa vaan!!!!

Yhteistyössä