Pissan haju sohvasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kootikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kootikko

Jäsen
16.04.2010
775
0
16
Heippa!

Oisko kenelläkään antaa vinkkiä, miten pentukoiran (uroksen) merkkailupissan hajun saisi mustasta kangassohvasta pois?

Olen kokeillut:
- fairyä
- pissipoissia
- vesisuihketta (tällä pissa valuu tippoina pois, mutta ei poistanut hajua)
- etikkaa
- sitruunamehua

nyt alkaa keinot olla loppu.. AUTTAKAA! :)

sama ongelma täällä.. just finnmaidin vaahtopesu aine tossa vaikuttamassa tällähetkellä jo toiseen kertaan vuorokauden sisällä mut ei se haju tunnu lähtevän!! Ja mulla on vielä sellanen ongelma että aikanaan tohon samaan kohtaan on pissattu niin silloin yritin sitä hajua poistaa tollona nestemäisellä omolla ja nyt ne hajut yhdistyy ja hajucoctail on niin kuvottava etten voi olla koko sohvan läheisyydessä.

etikasta, soodasta ja fairysta ei ollut tosiaan minullakaan apua.
miten käytit tuota sitruunamehua?

Alkuperäinen kirjoittaja terhi78:
Meillä uroskissa merkkasi myös kangassohvan ja pojan patjan ja ainoastaan Hajuttomalla sain sen hajun pois.

Mitäs ainetta tämä Hajuton on? :)

Tuota sitruunamehua laitoin muutaman tipan ensin sohvaan, sitte pesuveteen.. mutta ei siitäkään ollu minkäänlaista apua.. täällä kanssa haju alkaa käydä jo sietämättömäksi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ite oon suihkinu Kiilto wc:n puhdistajaa joka syö pissan hajun, tosin on pullon mukaan tarkotettu pöntön pesuun mut oon käyttäny muuhunki

Siis aivan hirveitä myrkkyjä imeytät sohvaan, jota ei edes pysty huuhtelemaan... toivottavasti sohvalla ei istu muut niissä myrkyissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kootikko:
ja aineenhan toki täytyy siis olla valkaisematonta, ku sohvamme oli tosiaan musta ja hajukohta näkyvimmällä paikalla.. ei siis kloridit sun muut käy.. Nyt ois kyllä hyvät neuvot tarpeen :)

No ei auta muu kun polttaminen. Ite ainakin kokeilin kaikki mahdolliset ja mitään ei auttanu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kootikko:
Alkuperäinen kirjoittaja terhi78:
Meillä uroskissa merkkasi myös kangassohvan ja pojan patjan ja ainoastaan Hajuttomalla sain sen hajun pois.

Mitäs ainetta tämä Hajuton on? :)

Tuota sitruunamehua laitoin muutaman tipan ensin sohvaan, sitte pesuveteen.. mutta ei siitäkään ollu minkäänlaista apua.. täällä kanssa haju alkaa käydä jo sietämättömäksi!

Käy lukemassa lisää Hajuttomasta osoitteessa
http://www.hajuton.fi/pinnat_ja_tekstiili.html

Käytän tätä myös pojan patjaan, jos yöllä on käynyt "vahinko".

Kokeilin ensin ruokasoodaa: ei mitään vaikutusta, haju ei laimentunut yhtään.

Musti & Mirri kaupasta saa kahta erilaista hajunpoistoainetta, ostin amerikkalaista EXTREME stain+odor remover nimistä, 16eur/945ml:n suihkepullon. Sohvan pohjakangas tuli raikkaaksi ja tahra hävisi. Istuinosa on vielä kuivumassa, joten saa nähdä, onnistuinko kostuttaman täytettä tarpeeksi, jotta aine vaikuttaisi kaikkiin täytteen hajun lähteisiin. Vaikuttava aine probakteria&enzymes.

Lisäksi osti Tarjoustalosta Dr.Beckmanin sappisaippuaa, jota voi tuoteselosteen mukaan käyttää myös kalusteiden verhoiluiden ja mattojen tahrojen puhdistamiseen. Se on biologinen tahranpoistaja. Hajunpoistosta tuotteen etiketti ei mainitse mitän.

Siellä se kusi on ja haisee, vaikka suihkutat siihen jotain päälle. Pitäs olla semmonen vesi-imuri että oikeesti saisit sitä pestyä. Tosin tommonen kusenhaju kyllä saattaa sittenkin haista jonkun herkkänenäisen sieraimissa.

Joo just semmosella höyrypesurilla pesin ja kyllä se vieläkin haisee.. tosin helpottu tosi paljon. Nyt jos suihkin vähän jotain perään niin ehkä ihan ok lopputulos ettei haise nenään saakka :D olen herkkänenäinen!

Hei, pakko oli tulla kirjottaa tänne, mut meidän nuori uros koira merkkailee yksin ollessa ja aina samaan paikkaan sohvaa vasten. Olen yrittänyt vaikka millä pestä hajua pois, mut nyt mä sen keksin!! Meillä oli kaapissa puppy shampoota hajustettua, eläinkaupasta ostettu ja hitsi vie se se haju lähti!! Aattelin että yrittänyttä ei laiteta, jos sillä shampoolla saa koirasta märän koiran hajun pois ja kaiken muun skeidan niin miksei myös pissan hajua. Innostuin niin kovasti et pesin sillä sitte laminaatit sieltä kohdasta mihin pissinyt ja huonekalut ja ihan joka paikan missä on käynyt. Ensiksi kastoin pyyhkeen ja lurautin shampoota siihen, sohvan reunusta vetelin sinne tänne niin että vaahtosi, edes pyyhe ei haissut juurikaan pissalta! Aiemmin kun olen yrittänyt epätoivoisesti pestä sohvaa niin pyyhe on haissut järkyttävältä. Nyt jatkossa eristän koirani yksin ollessa huoneeseen johon ei pissaa ikinä ja toivon todella että merkkailu loppuu. Suosittelen kokeilla, nyt sohva ja koko olohuone tuoksuu koiran shampoolta xD !! Ja btw mulla on todella herkkä hajuaisti.

meilla oli oksennus, lapsi siis oksensi kaiken sohvalle, ja vuokrasin sellaisen tekstiilipesurin missä on myös imuri. mukaan tuli pesuaine, ei ollut kallis setti, ja sillä pesin/ imuroin, näyttää vähän pölynimurilta ja oli KÄrcher merkkinen.
Ei haissut enää, ja voi mikä likavesi tuli siitä sohvasta, sohva ei mennyt pilalle vaan oli tosi raikas sen jälkeen.