Pitää huomenna huomauttaa päiväkodin tätejä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukkuperse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kiukkuperse

Aktiivinen jäsen
13.06.2006
12 597
0
36
Lahti
Oli mies hakenut tytön päiväkodista perjantaina. Aamulla ku hänet vein, hällä oli kauluri, kypärämyssy ja hattu. Ja iltapäivällä oli ulkona kaula paljaana, ilman sitä kauluria ja kypärämyssyä, pelkästään siinä hatussa joka jättää niskan ja kaulan ihan paljaaksi. Tyttö muutenki lähes aina kipee ja korvat vaivaa ni sit pitää tehdä noin.. Ei oo eka kerta ku huonosti tyttö puettu ulos lähtiessä..

Juu tuttua... Mä saan mainita viikottain jostain... Lapsi kyllä pukee itse, mutta ei saa aina huivia kaulaan... Itse päiväkodin hoitajana tiedän ja vaadin että hoitaja tarkistaa lapsen vaatetuksen ennen kuin astuu ulos. Tosi raastavaa olla aina mussuttamassa... Olisi eriasia jos varusteet ei olisi kelien mukaiset jne. Mutta meillä ne tasan nakki on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no voi voi. neki on vaan ihmisiä ja eivät aina huomaa. opeta tyttös ite pukemaan ittensä

Aijaaha? Että lapsen vastuuksiko menisi mitä päälle laitetaan ulos mennessä?
Vaikka olisikin sen ikäinen että osaisi pukea itsensä (kuten ei tässä tapauksessa edes ole) niin kyllä aikuisten kuuluu silti valvoa että se lapsi laittaa päälle ne vaatteet mitä tarvitsee, osaako sun lapset pikkuisina järkeillä mitä laitetaan ja mitä ei ja pukevat aina (myös myöhemmin päivällä) sen minkä aamulla käsket pukemaan??

varusteet on kelin mukaiset, kypärämyssy on sen verran lyhyt ettei se yltä suojaamaan kaulaa kunnolla (sanokoo nyt joku että osta parempi kypärämyssy,prkl..) ja se suojaa korvat kunnolla hatun alla.. tytön korvat ei oo kunnossa joten ne pitää suojata kunnolla pieneltäki viimalta. sen takia on kauluri lisäksi. Tyttö ei osaa pukea vielä itse (haalarin saa päällensä ja villasukat ja hatun) Joten kyllä mulla on oikeus vaatia että hänet tarkastetaa ja loppuu puetaan. Täyttää helmikuun lopussa 2v.

Päiväkodin tätien tehtävänä on pukea lapsi asianmukaisesti ulos.

Ja mä kyllä sanon aamulla lapsia viedessäni jos on jotain mikä pitää muistaa, esim. ohuet neulevanttuut kintaiden alle kylmällä ilmalla, ohut kypärämyssy pipon alle, tms. Laitan ne myös esille naulakkoon.

Kaverin 5 v lapsella oli kerran haalarin alla vain shortsiasu. Siitäkin johtaja tyrmistyi ja antoi palautetta hoitajille, kun kaverini kertoi asiasta. Ei edes viisivuotiasta voi velvoittaa hoitamaan ihan itse omaa pukeutumistaan, saatikka pikkuista lasta.

Ihan OT kommentti, mutta korvatulehsu ei kyllä tule viimasta tms.

Mutta totta hitossa päiväkodissa lasta pitää pukea asianmukaisesti ulos! Kyllä mäkin huomautin esikoisen päiväkodissa kun eivät laittaneet lapselle villasukkia jne vaikka pakkasta oli kuinka paljon!

äkkiä kun profiilista katsoin niin alle kaksivuotias ei vielä itseään pua :( ainakaan oma 02/07 poikamme. :D hyvä kun sukkansa riisua osaa.. :whistle:
Minä sanoisin saman tien jos huomaisin. Ei ku palautetta vaan ! :hug:

Meilläkin puettiin ja puetaan miten sattuu. Välillä ei ole ollut välikausipuvun alla mitään vaikka oli jo pakkasta (näin siis syksyllä) ja välillä käskevät laittaa toppapuvun alle fleeceasun vaikka ollaan plussan puolella (näin siis talvella). Nykyisin sitten mietin etukäteen miten moiset ongelmat vältetään. Pojalla on paksu kypärämyssy eli ei tarvi erillistä hattua tai kauluria. Saappaissa on villasukat valmiina. Lämpimillä ilmoilla ei ole fleeceasua saatavilla ja kylmillä se on sitten naulakossa tarjolla. Poikakin on jo niin iso, että osaa kyllä jo itse vaikuttaa. Viime keväänä kyllä ärsytti kun asteita oli päivällä yli 20 ja poika oli "pakotettu" laittamaan välikausihaalarin vaikka naulakossa oli myös verkkapuku. Aamulla ei aina tiedä miten lämpötila nousee. Onhan niillä kiirettä toki ja paljon lapsia, mutta...