Pitääkö 10kk alkaa vielä Nan-maitoa osteleen vai mitä nyt tehdä, imetän vielä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höpsö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Höpsö

Vieras
Siis kun tuo 10 kuinen juo ruuan kanssa vettä, yöllä vielä imetän ja päivällä joitakin lyhyitä kertoja. Yhtään ei tiedä kuinka paljon muksu sitä maitoa päivän aikana saa,eli huolettaa että ei saa riittävästi kalsiumia. Yöllä siis imetän joskus useampiakin kertoja (en ala vierottaa, kun ei se mua haittaa eikä vaikuta yöuniin kun vauva nukahtaa samantien takasin) mutta syötöt on vaan enemmänki sellasia rinnalla käyntejä.

me aloitettiin 10kk tavallisella maidolla, vuohenmaidolla tosin kun ei lehmänmaito kelvannut. jugurtteja ja piimää voi antaa kanssa 10kk eteenpäin. en rupeis enään korvikkeiden kanssa läträämään.

Alkuperäinen kirjoittaja hipsu:
Saako lapsi hapanmaitotuotteita? Jos kovasti huolettaa niin osta vaan Nania ja keitä vaikka puurot siihen siihen saakka kunnes siirrytte tavalliseen maitoon.
Ja itseasiassahan puurotkin voi alkaa pikkuhiljaa keittää jo tavalliseen maitoon :)

Lopetin itse imetyksen 9 kk ja alotin tuttelin. Sillä tiellä edelleen. Hapanmaitotuotteet menee (alotettiin 10 kk), mutta tavallinen maito ei sovi vielä vatsalle.

Mä siis alottaisin varman päälle korvikkeella.

Mä kans oon tehnyt niin kaikill akolmella että hapanmaitotuotteet aloitettiin 10 kk ja sitten siinä 11-12 kk sit suoraan tavallista maitoa. EI oo tullu mitään ongelmaa. Korviketta ei oo suostunut kukaan juomaan.

Meillä 10,5 kk ikäinen. Kysäsin just tuosta tavallisen maidon antamisesta neuvolassa ja sanoi, että vasta vuoden ikäiselle suositellaan annettavaks tavallista maitoa. Ihan sen takia kysyin, kun paljon oon kuullu ohjeita palstalla, että 10 kk vois aloittaa. Hapanmaitotuotteita kyllä voi pikkuhiljaa aloitella. Näin siis sanoi meidän neuvolatäti, toki joku muu voi ohjeiistaa eri tavalla.

Outo kysymys. Mitä sitten jos ei korviketta tuon ikäiselle? 1v alkaen tavallista maitoa. Ihan samalla vaivalla sieltä kaupasta ostaa korvikettakin kuin tavallista maitoa.

Yhteistyössä