Pitääkö joka asiaan päästä sanomaan mielipiteensä?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Onko aivan oikeasti pakko aina sanoa mielipiteensä vaikka sitä ei edes kysyttäisi? Joillakin tuntuu olevan periaate "mulla on mielipide tästä asiasta ja mulla on oikeus sanoa se vaikka sitä ei kysyttäisi"

Eikö tällaiset ihmise tajua kuinka moukkia he välillä ovat kun laukovat suustaan mitä vain eivätkä lainkaan mieti, että ehkä kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen? Luulevat olevansa ilmeisesti jotenkin parempia ihmisiä, mutta itseasiassa tekevät itsestään täysiä pellejä.

Hyvänä esimerkkinä eilinen. Mä tein aloituksen jossa kerroin olevani raskaana. Sehän on iloinen asia enkä mä todellakaan kysynyt mitään mielipiteitä. No eiköhän jonkun älypään pitänyt "vain" sanoa mielipiteensä ja alkaa laukoa kommentteja mun ja miehen ikäerosta. Mä en edelleenkään tajua mikä siinä oli pointtina. Kyseessä kun ei ollut mikään mielipidekysely.

Mulle ei tulisi koskaan mieleen alkaa laukoa tuollaista kenellekään niin virtuaalimaailmassa kuin oikeassa elämässä. Tiedän kuitenkin, että tuollaisia ihmisiä on jotka voivat sanoa mitä vain toisille oikeassakin elämässä ja tuollaisia ihmisiä mä halveksin. Onneksi itsellä on sen verran käytöstapoja.

Aika surullista, että joku oikein etsii sitä huomauteltavaa. Ja usein just sillon, kun joku ilmottaa jostain onnellisesta jutusta. Eli kateutta luulisin sen olevan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Aika surullista, että joku oikein etsii sitä huomauteltavaa.

noo... sun piti ite päästä avautumaan tuohon baarivaatetusketjuun, että minähän en baareissa käy enkä juo. kuuluikos se sitten taas siihen aiheeseen, mene ja tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Toivottavasti et tarkoita mua. :( Mä en halunnut ainakaan huomautella, kunhan uteliasuuttani kyselin!

Ei kun mä tarkootin sitä Vierasta jolla oli joku ihmeen pakottava tarve saada kommentoida mun ja miehen ikäeroa ja sitä ettei itse tekisi koskaan lasta lähes 50v. kanssa. Mun tietääkseni kukaan ei ole sellaista häneltä pyytänytkään... :whistle:

Mä ihmettelin samaa eilen.
Sama koskee avauksia, joissa kysytään vaikkapa ideoita ristiäistarjoiluun, ja joku tulee kertomaan mielipiteensä siitä miten typerää on pitää ristiäiset. Ei sitä kysytty.
Eilisessä raskausketjussa jäi mietityttämään se, olisiko asia muka jollain lailla eri, jos sun miesystävä olisi vuosimallia 1979. Siis miten se raskaus siitä muuksi muuttuu. En tajuu.

Alkuperäinen kirjoittaja pata kattilaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Aika surullista, että joku oikein etsii sitä huomauteltavaa.

noo... sun piti ite päästä avautumaan tuohon baarivaatetusketjuun, että minähän en baareissa käy enkä juo. kuuluikos se sitten taas siihen aiheeseen, mene ja tiedä.

Enhän mä sitä sillä tarkottanut, että jotenkin sillee... Äh. Vaatteista siinä oli vaan kyse, ei muuta. Jotkut käy, jotkut ei, miksi otat sen niin raskaasti?

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Keskustelupalstallahan on oikeus esittää mielipiteensä vaikka aidanseipäästä, mutta pointti minusta onkin se, että miten sen esittää.

Ja missä yhteydessä.
Kun mielipidettä ei kysytä, ei sitä kuulu myöskään esittää.
Jos ko. ketjun otsikko olisi ollut että "Olen vm 79, mieheni on melkein 50 v, meille tulee vauva, mitä mieltä?" niin kommentit ikäerosta olisi olleet oikeutettuja. Mutta nyt ne eivät olleet.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Eilisessä raskausketjussa jäi mietityttämään se, olisiko asia muka jollain lailla eri, jos sun miesystävä olisi vuosimallia 1979. Siis miten se raskaus siitä muuksi muuttuu. En tajuu.

Tätä mäkään en tajua!? :o Millä tavalla se raskaus olisi eria asia samanikäisen miehen kanssa? :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieraampi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariduk:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinkkuli:
Ei ole pakko, mutta jotkut vaan haluu pönkittää sitä surkeaa itsetuntoa täällä
:headwall:

Sinä olet vissiin yksi niistä... :whistle:

täh??

Ainakin Annabel on saanut melkoisesti vittuilua osakseen kyseiseltä henkilöltä..

täh??

Ainakin Annabel on saanut melkoisesti vittuilua osakseen kyseiseltä henkilöltä..

No mitäpä se sua liikuttaa? :headwall:

täh??

Sekä kaikki ne TYHMÄT jotka laittaa lastensa kuvia nettiin.

täh??

Eipä liikuttakkaan. Totesin vaan, että olet yksi niitä surkean itsetunnon nostattajista.

täh??

Eipä liikuttakkaan. Totesin vaan, että olet yksi niitä surkean itsetunnon nostattajista.

:laugh: :laugh: :laugh:
Eikun mulla on se itsetunto niin korkeella et mä luulen et se aurinkoki pyörii mun ympärillä :laugh: :laugh: :laugh:

Pitää nyt laittaa tähänkin kun muillekkin tulee tällaisia vastauksia että kun kirjottelet tänne, niin et voi valita miten ihmset sinulle vastaavat.
Jos pahoitat mielesi niin ole hyvä, äläkä enää kirjoittele.
Kylläpä scarletti sinunkin nimesi on ketjuissa joissa ei kysytä mielipidettä vaan olet käynyt sen sinne ilmaisemassa.
Lopeta ruikutus.

Keskustelupalstallahan on oikeus esittää mielipiteensä vaikka aidanseipäästä, mutta pointti minusta onkin se, että miten sen esittää.

Ja missä yhteydessä.
Jos ko. ketjun otsikko olisi ollut että "Olen vm 79, mieheni on melkein 50 v, meille tulee vauva, mitä mieltä?" niin kommentit ikäerosta olisi olleet oikeutettuja. Mutta nyt ne eivät olleet.

No sekin on jutun yksi pointti. Silti mielipiteiden esittäminen herättää keskustelua, joten mä puhun niiden puolesta vaikka yhteys ei sallisikaan, kunhan pysytään asiallisina.

Ja missä yhteydessä.

No sekin on jutun yksi pointti. Silti mielipiteiden esittäminen herättää keskustelua, joten mä puhun niiden puolesta vaikka yhteys ei sallisikaan, kunhan pysytään asiallisina.

Näin. Kyllä mielipiteet on tämän pasltan idea mielestäni, mutta tyyli millä ne esittää, ratkaisee ihmisen ÄOn aika pitkälti.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Pitää nyt laittaa tähänkin kun muillekkin tulee tällaisia vastauksia että kun kirjottelet tänne, niin et voi valita miten ihmset sinulle vastaavat.
Jos pahoitat mielesi niin ole hyvä, äläkä enää kirjoittele.
Kylläpä scarletti sinunkin nimesi on ketjuissa joissa ei kysytä mielipidettä vaan olet käynyt sen sinne ilmaisemassa.
Lopeta ruikutus.

Mä oon tästä vähän eri mieltä. Kyllä netissäkin pitäisi ihmisten osata käyttäytyä! Jos jotakuta aletaan nälvimään ja haukkumaan ilman mitään syytä, ja siitä toinen loukkaantuu, on se ihan ymmärrettävää. Tuo lopeta tänne kirjoittelu- kehoitus tavallaan antaa luvan olla vittumainen täällä.

Yhteistyössä