Pitääkö laihtuakseen olla ''kuurilla''

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras ap

Vieras
Olemme miehen kans paljon pohtineet tätä asiaa,kun molemmilla olis tarvetta vähän puottaa painoa. Et pitääkö sitä alkaa noudataan tiettyä ''kuuria'' vai laihtuuko sitä pelkillä elämäntapamuutoksilla.

Mietimme seuraavaa. Et onnistuuko, et jätetään kokonaan makkarat pois. Mä en syö ku muutaman kerran kuukaudessa makkaraa mut mies syö aika paljon. Suklaata/karkkia vain lasten karkkipäivänä kohtuudella. Mies ei syö koskaan aamupalaa, joten se on pakko ottaa käytäntöön.
Muuta leipää meillä ei juurikaan syörä ku moniviljasämpylöitä ja ruisleipää.
hmm mitä vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja kiia:
varmaan sitten teidän tapauksessa vain vähentää syödyn ruoan määrää?

Niin se varmaan on.
Ja olen nyt ottanu tosi tiukan ja tarkan rutiinin syönnin suhteen. Vaadin lapsiltakin täsmällisyyttä et kellontarkkaan on ruoka ja ylimääräsiä välipaloja ei napsia.
Minulle tuottaa ongelmia illat. Kun olen paljon yksin ja illalla saan lapset nukkuun niin sit ratkean. Yritän sit et napostelen jotain porkkanaa tai omenaa,

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskuneitonen:
laihtuu pelkillä elämäntapa muutoksillakin. anoppini muutti ruokavalionsa kokonaan ja alkoi lenkkeillä. hänellä oli todella paljon ylipainoa. tällä hetkellä on solakka anoppi. laihdutti meinaan 97kg

Siis paino putos 97kg vai? :o Tuosta olis kiva nähdä ennen ja jälkeen -kuvat!

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskuneitonen:
laihtuu pelkillä elämäntapa muutoksillakin. anoppini muutti ruokavalionsa kokonaan ja alkoi lenkkeillä. hänellä oli todella paljon ylipainoa. tällä hetkellä on solakka anoppi. laihdutti meinaan 97kg

Siis uskomaton suoritus. :)
Minulle riittäis sellaiset 10 kiloa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lisätkää 3 tuntia reipasta liikuntaa viikossa, ja pienentäkää ruoka-annoskokoa kolmanneksella (paitsi salaattia).

Kyllä. Mä olen lisänny liikuntaa ja yrittäny miestäkin patistaa lenkille.
Mut nyt on paussi liikunnasta rasitusvamman takia.

Itse laihduin nimenomaan ruokavalion muutoksella 10kg. Ja ihan yksinkertaisesti: vaihdoin metukan kinkkuun, jätin levitteen leivältä pois, ruisleipää ainoastaan, mahdollisimman paljon hevi-osastolta syömistä,rasvattomat tuotteet, kaikki herkku pois (pizza, hampparit, sipsit, namit). Niin ja lopetin oluen juonnin. Liikuntaa tuli tuolloin vähän työn puolesta, olen tosi laiska harrastamaan pakko liikuntaa. Söin monta kertaa päivässä pieniä satseja ja join vettä vähintään kaksi litraa. poissa ovat pysyneet kilot, toki sallin itselleni herkkupäiviä, mutta kohtuudella kaikkea. Jo sekin auttaa että saa syömisen säännöllisksi ja syö nimenomaan silloin kun sitä kuluttaakin, eli päivisin. Itse en enää iltaisin syönyt mitään hedelmää kummempaa.
En siis loppujen lopuksi syönyt vähemmän, vaan terveellisemmin ja säännöllisesti.
Laihduin siis 10kg noin neljässä kuukaudessa. Onnea laikkariin!

Pienempiä annoksia ja paljon vettä. Mulla lähtenyt nyt n. 8kg 9 tai 10 viikossa, aluksi laskin painonvartioiden pisteitä, mutta nyt en enää ole laskenut koska on jo jäänyt niin takaraivoon noi pisteet että osaan jo kattoo mitä suuhuni laitan. Mä en oikeestaan ole muuttanut mitään ruokailutottumuksia, pienentänyt annoksia ja syönyt tarpeeksi usein. Mulla kun tahtoi olla arkisin syöminen liian vähäistä, ja viikonloput mässäilin, niin eipä nuo raskauskilot sitten lähteneet. Kyllä mä nytkin olen välillä herkutellut, ja silti paino ihan kivasti pudonnut. Karkin tilalla syön yleensä omenaa, päärynää ja porkkanaa.

Onko ruoakavaliossa muita "turhia" energiapommeja? Pienillä valinnoilla tekee ihmeitä. Esim. kevytmaito rasvattomaan ja juot päivässä 2 dl niin paino jo tuolla muutoksella teoriassa voi pudota kilon vuodessa :) Paljon pieniä ehkä jopa näkymättömiä muutoksia niin kas kummaa kiloja on hävinnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko ruoakavaliossa muita "turhia" energiapommeja? Pienillä valinnoilla tekee ihmeitä. Esim. kevytmaito rasvattomaan ja juot päivässä 2 dl niin paino jo tuolla muutoksella teoriassa voi pudota kilon vuodessa :) Paljon pieniä ehkä jopa näkymättömiä muutoksia niin kas kummaa kiloja on hävinnyt.

Aivan. Tässä varmaan on meille se porkkana.
Itse juon tosi vähän maitoa koska mahani ei kestä. Olen sit yrittäny juoda hyla piimää rasvattomana. Juustosta pitää vielä vähän tinkiä ja levitteestä. Voita käytän tositosi vähän. Korvaan sen rypsiöljyllä. (jotain rasvaa pitää silti saada) Lapset rakastaa kanaa ja kalaa joten niitä laitetaan nykyään aika paljon.
Eiköhän se tästä.
Pulla on minun heikkous.

Hyvin voi laihtua noin, mutta huomaa että laihtuminen voi olla hidasta ja on jaksettava pitää yllä noita muutoksia (+liikuntaa) koko ajan. Mutta sehän se on tarkoituskin, muuttaa elämäntapoja pysyvästi.

Yhteistyössä