pitääkö mennä neuvolaan että saa lähetteen synnytyssairaalaan rv 12 ultraan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tietämätön"

Vieras
Miten siis pitää toimia? Olen raskaana rv8+ Voinko soittaa haluamaani synnytyssairaalaan (hki) ja varata np-ultran vai tapahtuuko se aina neuvolan kautta? Eli pitääkö mennä neuvolaan ja se tätsykkä laittaa paperit synnytyssairaalaan ja sieltä tukee sitten postissa aika?

Neuvolaan. Et voi mielestäni varata itse, lähetteet menevät neuvolan kautta. Toki voit käydä myös yksityisessä neuvolassa ja ultrissa raskautesi aikana jos täpäkkää löytyy. Suosittelen kyllä ihan normineuvolaa.

[QUOTE="Anna";26502300]Neuvolan lähete pitää olla. Helsingissä aika tuli sitten postissa, Turussa piti itse varata mutta neuvolan kautta molemmissa.[/QUOTE]
Turussa ei tehdä rv 12 ultraa (eikä rakenneultraakaan) synnytyssairaalassa, vaan kaupungin puolella äitiyshuollon uä-yksikössä, eikä sinne itse pitänyt aikaa tilata vaan terkkari sen teki.

Helsingissäkai tosiaan pitää olla lähete. Jorviin saa ajAn Saa soittamalla.
Voithan soittaa ja kysyä mikä on käytäntö jos neuvolaan ei jostain syystä halua mennä.
Jokatapauksessa sum pitää jossain lääkärissä tai meuvolassa käydä että saat aikanaan äippärahat. Mut tietysti yksityinenkin käy

Mun piti kyllä ihan itse varata ajat sekä np- että rakenneultriin Turussa. Tais olla niin, ettei vapaita aikoja koneelta näkynyt eikä neuvolantäti uskaltanut tuplabuukata. Ei siinä siis mitään ongelmaa ollut, totesinpa vain miten mun kohdalla meni. Ja tais vielä olla np viikolla 12 vaikka eipä silläkään mitään merkitystä ole kunhan ei liian pitkälle mene.

Yhteistyössä