Pitääkö mun muka kertoa työnantajalle raskaudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Määräaikainen työsuhde loppuu toukokuun lopussa, äitiyslomalle jään 1.7. ja laskettu aika 1.8. ? kun kuulin että 2 kk ennen kuin jää äitiyslomalle pitää kertoa, mutta kun ei mun äitiyslomani vaikuta työnantajaan mitenkään..... en ole enään silloin töissä-

Ei välttämättä. Mutta jos se vaikuttaa työntekoon esim et voi nostella tai kiipeillä, niin pakkohan se on, ettet loukkaa. Raskaus ei oo sairaus, mutta kyllä se rajottaa.

Työsopimuslain 4 luvun 1§:n mukaan äitiysvapaasta on ilmoitettava työnantajalle viimeistään kaksi kuukautta ennen vapaan aiottua alkamishetkeä

lähde mm http://www.tasa-arvoklinikka.fi/tasa/index.php?option=com_content&task=view&id=146&Itemid=252 jos työsopimuslain lukemin ei nappaa.

Johtuu mm työnantajan korostuneest suojeluvelvoitteesta.

Juu, siis toki jos tulee jotain remppaa, mutta siis jos jaksan hyvin enkä joudu s-lomalle niin eihän sitten tarvitse? työ ei sisällä mitään ns. vaarallista tai raskaana automaattisesti kiellettyä.

Mitäs haittaa siitä kertomisesta sitten on? Vaikka tuskimpa sitä työnantajaa edes kiinnostaa, jos kerrot "btw, mä jään äitiyslomalle sen jälkeen kun mun työsuhde on jo loppunut." :D

[QUOTE="heh";25567248]Mitäs haittaa siitä kertomisesta sitten on? Vaikka tuskimpa sitä työnantajaa edes kiinnostaa, jos kerrot "btw, mä jään äitiyslomalle sen jälkeen kun mun työsuhde on jo loppunut." :D[/QUOTE]

Eikai mitään, mutta en mä välitä kertoa ellei pakko ole :D ja juurikin siksi että mun työsuhde loppuu hyvissä ajoin ennen joten koen sen turhana.

Ok, kai se sitten tarttee. Ei siinä muuta.

Yhteistyössä