Pitääkö mun tosiaan pyörtää puheeni?! VHH-dieetistä...

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Mä en siis todellakaan usko karppaukseen tai VHH-ruokavalioon. Mutta. Oon muutaman päivän huvikseni soveltanut vhh-periaatetta omaan ruokavaliooni (tosin aamulla syön tuorepuuroa ja päivällä pari palaa täysjyväruisleipää), ja jsestas - nälkä pysyy paremmin poissa, ja äsken huomasin keventyneeni viikossa vajaa 2 kiloa!

Pitääkö mun nyt kuitenkin pyörää puheeni :o :o :o ?

Ehkäpä :D. Itse huomasin että oloni kohentui kun jätin hiivan, pastan, leivän sekä maitotuotteet pois. Kauraa syön ja satunnaisesti vaikkapa puuroa, sokeria myös eri muodoissaan (mutten tolkuttomia määriä). Kananmuna aamiaiseksi pitää tosi hyvin nälkää!

Mä olen kanssa pitänyt vhh:ta ihan hihhulointina, mutta saadakseni sanoilleni pontta kokeilin kuukauden. Paino lähti saman tien putoamaan kohti toivelukemia, nälkä ei ollut. Ekat päivät menivät kylläkin vieroitusoireissa, olin tukevasti sokerikoukussa. Kuukausi kului ja kroppa tottui tilanteeseen, olo oli ihan normaali. No, kokeiltu mikä kokeiltu, painonpudotusta lukuun ottamatta en huomannut mitään eroa aiempaan. Mutta annahan olla, kun palasin takaisin makaronipatojen ääreen... Voi yörgh mikä olo!! :x Siinä sen eron oikeasti huomasi. Tänään menin sitten kiltisti kauppaan ostamaan lisää vähähiilihydraattista apetta... :whistle: :xmas: :xmas:

Onpa jännä, mä jätin kanssa leivät, puuron, perunat, pastat pois. Lisäsin kasviksia tuntuvasti, samoin syön paljon salaattia. Paino ei ole pudonnut grammaakaan, kevään aikana siis. Ei tunnu toimivan mulla ainakaan.

kannattaa kokeilla vielä vaihtaa se ruisleipä kauraleipään. Ruis on monen vatsalle huono ja turvottava. Miksi sitä ylipäätään mainostetaan aina terveellisimmäksi viljaksi?

Kananmunaa tai vaikka leipäjuustoa aamulla, marjarahkaa (sokeritonta) välipalalla, kunnolla maustettua jauhelihasalaattia lounaaksi, vaikka kanapihvi ja kasviksia päivälliseksi jne... nälkä pysyy poissa ja hyvää on (sanoo hän, joka on aina vihannut kasviksia)

Alkuperäinen kirjoittaja Viuhahtava Intiaani:
Mä käytän edelleen maitotuotteita ihan vanhaan malliin, ilman en pärjää. Eikä ymmärtääkseni tarvitsekaan. Kunhan pudottaa ne pastat, perunat, riisit ja jauhot pääosin pois, niin hyvä tulee jo silläkin

mulla ei ainakaan oo haitannut yhtään maitotuotteitten runsas käyttö. Ne on ne viljat yleensä mitkä aiheuttaa ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Viuhahtava Intiaani:
Mä käytän edelleen maitotuotteita ihan vanhaan malliin, ilman en pärjää. Eikä ymmärtääkseni tarvitsekaan. Kunhan pudottaa ne pastat, perunat, riisit ja jauhot pääosin pois, niin hyvä tulee jo silläkin

No just näin. Ja tosiaan tuorepuurostani en luovu, enkä leivästä (kokonaan).

Mie en oo koskaan syöny niin paljoa kasviksia kun silloin kun karppasin... Voi että miten hyvä olo oli sillon, ei tehny mieli makeeta ja kadonnut vyötärökin löyty. Kolesteroliarvo laski päälle seiskasta noin viiteen ja puoleen. Nyt oon taas hiilarimaassa... ja sen näkee ja tuntee olossaan.

En oo koskaan tykänny perunasta. Leipä on sellasta että sitä voi mässätä miten paljon vaan, ei lähde nälkä vaan makeanhimo vaan yltyy... Pitäs taas ottaa itseä niskasta kiinni.

Aika monellahan homma menee pieleen siinä, kun lähtevät noudattamaan hiilihydraatitonta dieettiä, joka on ihan eri asia kuin vähähiilihydraattinen. Johan siinä tulee hulluksi ja taas mennään metsään. Kohtuus kaikessa ja painopiste oman kropan mukaan. Hyvä olo on kumminkin tärkeää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voitko kertoa millanen sun ihana tuorepuuro on, vannoutunut aamupuuron syöjä

Ihan maustamatonta jogurttia ja sinne sitten kaurahiutaleita ja -leseitä sekä vaihtelevasti erilaisia marjoja tai esim. Piltti-soseita. Nyt oon käyttänyt kuivattua vadelmaa, kun sain sellaista lahjaksi tässä taannoin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä esimerkiksi ostoskorissanne on

Paljon kasviksia, juustoa, kermaa, lihaa, kalaa... kaikkea mitä nyt voi kuvitella mikä ei sisällä viljaa, sokeria tai perunaa. Maissia kaihdan myös. Toki lapsille ostan välillä perunaa.

Yhteistyössä