Pitääkö päiväkodin hoitajia lahjoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ensikertalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ensikertalainen

Vieras
Tuli tuosta eskariopen muistamisesta mieleen, että pitääkö päiväkodin hoitajia muistaa jotenkin? Meillä siis lapset on 2v ja 5v eli jatkaa ensi vuodenkin hoidossa. Lapset meni vasta nyt tammikuusta päiväkotiin, joten olen ulkona näistä lahjomiskäytännöistä.

Jos jotain pitää viedä niin koska ne viedään? Kun lapset jää lomalle vai jonkun kevätjuhlan yhteydessä? Viedäänkö ryhmän kaikille neljälle hoitajalle vai vain lasten omahoitajalle?

Päiväkodissa vein näitä "erilaisia lahjoja", jotka sopivat aineettomina heille. Tai sitten vein herkuttelutuotteita kahvituntia varten. Koulussa ja eskarissa opelle joku oma juttu. Meidän perheessä on "lahjonta" kuulunut kuvioihin vuosikymmeniä. Sellainen kiva pieni muistaminen, koska meistä koulu on niin ihanaa.

Musta ainakin on kiva muistaa ihmistä joka on huolehtinut mun lapsestani. Kaupunki maksaa palkan, mutta mä haluan henkilökohtasesti kiittää arvokkaasta työstä.
Kesäkukka on hyvä idea, ja eiköhän se omahoitaja riitä :).

Mähän olen taas vähän hullu tai sitten johtuu siitä että hoitajat ovat myös työkavereitani. Viedään ryhmän jokaiselle aikuiselle kukat ja yksilölliset lahjat. Edellisessä rymässä hoitajat(2kpl) sai joululahjaksi pentikin tuikkuporot ja joulukukka-asetelmat. Minusta on vaan mukava antaa jotain kiitokseksi hyvästä huolenpidosta :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitti. Mut jos me nyt sit vietäis vaikka joku kiva kesäkukka niin viedäänkö jokaiselle hoitajalle vai vaan sille, joka on meidän lasten omahoitaja?

Mä veisin omahoitajalle kukan (ja kaikille yhteiseksi vaikkapa kahvipaketin ja suklaata). Mun mielestä on huomaavaista muistaa hoitajia/opettajia jollain tapaa aina lukukauden päätyttyä.

Joulukortit laitoin joka vuosi ja kahvipöytään vein konvehtirasian. Kun poika jäi pois oman osastonhoitajille ostin kaikille pienenenkelin muistoksi ja päiväkotiin kirjan jonne poika itse kirjoitti omistuskirjoituksen minun avustuksella.

Olen vienyt jokaiselle, mutta meillä ei ole omahoitajasysteemiä. Joskus vien jotain yhteistä kahvipöytään. Ollaan aina ennen jääty lomalla toukokuun lopussa niin silloin olen antanut, nyt ajattelin kevätjuhlassa antaa, kun hoito jatkuu kesään.

kyllä me taidetaan tosiaan hommata kesäkukat hoitajille. Jos vaikka ostettais kukille nätit ruukutkin niin niille ainakin on jotain käyttöä jatkossakin eikä haittaa, vaikka olisikin jo samanlaisia valmiiksi.

mä vien kaikille yhteiseksi jotain mässyä, kun ei aina samat hoitajat paikalla, on sijaisia, harjoittelijoita ym. niin vaikea yksilöidä, ei tiedä ketä paikalla kun olet lahjaa viemässä. Ja ei ole mitään omahoitajasysteemejä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyllä me taidetaan tosiaan hommata kesäkukat hoitajille. Jos vaikka ostettais kukille nätit ruukutkin niin niille ainakin on jotain käyttöä jatkossakin eikä haittaa, vaikka olisikin jo samanlaisia valmiiksi.

Kuulostaa tosi kivalta! Ja lasten oma tekemät kortit tietysti=)

Yhteistyössä