Pitääkö perhepedistä luopua yösyöttöjen loputtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villivadelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Villivadelma

Aktiivinen jäsen
19.08.2005
3 906
0
36
Tyttö on nyt 11kk ja tarkoitus olisi pitää unikoulua tässä lähiaikoina. Roikkuu kaikki yöt tississä kiinni.

Neuvolassa kun puhuin tästä, niin täti oli sitä mieltä, että tyttö pitää siirtää omaan sänkyyn. Ei tule kuulemma onnistumaan vieressä nukkuminen enää. Ei kyllä perustellut sen kummemmin enkä hoksannu kysyä tarkemmin.

Mutta miksi tyttö ei voisi silti nukkua meidän vieressä vaikka ei yöllä syö? Mä en ny hiffaa. :snotty:

Lopetin imetyksen, kun kuopus oli 1v4kk. Nukkui välissä ja oli jatkuvasti tissillä. Lopetin imetyksen, huudettiin yksi yö ja poika rupesi nukkumaan. On nyt nukkunut kohta 2kk ilman tissiä ja edelleen meidän välissä ja nukkuu kuin tukki! Että päättele itse loput.

Alkuperäinen kirjoittaja tarja:
pitäisi luopua.tottuu siihen eikä enää osaa nukkua sen jälkeen yksin.rankkaa kokemusta ja lapsen huutoa.

Mun siskontyttö taas nukku 1,5 vuotiaaksi asti perhepedissä ja sujuvasti siirtyi siitä omaan sänkyyn ilman mitään tappelua.

meillä lapsi nukkuu edelleen perhepedissä ja on 4v. ja sitten kun vauva joskus toivon mukaan tulee, niin saa nukkua edelleen. sitten omaan huoneeseen kun itse haluaa.meillä toimii hyvin

Me nukutaan pojan kanssa perhepedissä ja poitsu on 2v 10 kk eikä oo syöny öisin enää pariin vuoteen. Traumoja ei ole vielä tullut ja molemmat nukutaan mitä maikeimmin.

Meillä tyttö nukkui perhepedissä 2,5-vuotiaaksi ja yösyönnit loppuivat 4kk:n ikäisenä. Itse se tosin ne lopetti, ei vieroitettu. Toinen lillittää edelleen öisin maitoa vaikka on jo 8kk.

Tulee unipoliisi ja sakottaa perhepedin väärinkäytöstä :)

Eihän tuohon voi kukaan ulkopuolinen sanoa juuta tai jaata. Se on ihan mikä teidän perheessä toimii parhaiten. Meidän kohta 3v siirty keväällä omaan huoneeseen ja se oli heti kerrasta selvä peli. Ei edes suostu tuleen enää meidän sänkyyn aamullakaan vaikka miten mairittelis et sais viikonloppuna äiskä vielä torkahtaa....
Kyllä mulla on välillä ollu vähän tippa linssissä et olis mukava jos joskus nukkus neiti munki vieressä mut hän haluaa ehdottomasti nukkua yksin. Onneksi isoveli 9v haluaa välillä äidin viereen :)

Meillä esikoinen nukkui 3v asti meiän välissä ja siirtyi erittäin helposti omaan sänkyyn meiän sängyn viereen. Toinen 1,5v nukkuu meiän vieressä, yösyötöt loppui noin 11kk ikäisenä-helposti.

Ei tarvi luopua, meillä poika 4 vuotias nukkuu viikonloput välissä ja suurimman osan yöstäkin. Tehkää siten kuin kaikista tuntuu parhaimmalta. Neuvola höpöttää omiaan. Sinun lapsihan se on ja te parhaiten tiedätte teille sopivan tavan nukkua.

Ans ku mä kerron :D :hug: . Mun kuopus asui rinnalla 1v1kk asti. JOKA yö oli rinnalla n. 10-20 kertaa. Vierotin kerta laakista rinnalta siis tuon ikäisenä. Pidin tiukasti liivit ja paidan päällä muutaman yön. Huusi pari yötä ja ihmeen helpolla meni. Nyt 1,5v ja nukkuu makeesti viekussa, ja HYVIN :). Alko heti nukkuun hyvin vieressä heräämättä kun rinnan lopetuksesta meni n. 3-4pvä. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
se on tätä länsimaista, "älä nyt vaan liikaa pidä sylissä sitä lasta"-suosituksia

Niimpä :/ . Ja lisäksi mahd paljon suorittamista, päikkytahtia ja koulua, harrastuksia ym. Ei hiljennytä, halata, rauhoituta vierekkäin nauttimaan läheisyydestä ja kiireettömyydestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
pitäisi luopua.tottuu siihen eikä enää osaa nukkua sen jälkeen yksin.rankkaa kokemusta ja lapsen huutoa.

Mun siskontyttö taas nukku 1,5 vuotiaaksi asti perhepedissä ja sujuvasti siirtyi siitä omaan sänkyyn ilman mitään tappelua.

meidän lapsella se venyi 5v asti ja itkun kanssa 6v vielä heräili yöllä itkemään ja käveli meidän väliin.ei kaikki lapset oo yhtä helppoja.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
se on tätä länsimaista, "älä nyt vaan liikaa pidä sylissä sitä lasta"-suosituksia

Niimpä :/ . Ja lisäksi mahd paljon suorittamista, päikkytahtia ja koulua, harrastuksia ym. Ei hiljennytä, halata, rauhoituta vierekkäin nauttimaan läheisyydestä ja kiireettömyydestä.
sitä läheisyyttä ja kiireettömyyttä kuuluu harrastaa päivisin eikä välttämättä yöaikaan,silloin kuuluu nukkua.

Sanotaanko näin päin, että yövieroitus ei ehkä onnistu perhepedissä. Meillä on siinä 2 v tienoilla lapset laitettu omaan sänkyyn, mutta ovat tervetulleita aamuyöstä väliin jos siltä tuntuu. Alkuun ovat tulleet enemmän ja sitten se vaan jää.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:

sitä läheisyyttä ja kiireettömyyttä kuuluu harrastaa päivisin eikä välttämättä yöaikaan,silloin kuuluu nukkua.

Tuskin tässä nyt tarkoitettiin että yöllä sitä "harrastetaan", mutta onhan se läheisyyttä jos muksu nukkuu vieressä. :) Sitä on helppo harrastaa yölläkin.

En mä oikein ymmärrä. Lapselle pitää antaa aikaa. Ei se siinä ikuisuuksia ole, vieressä. Miksi pitää ajaa pois huudattaen, kun aikanaan menee itsekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Tyttö on nyt 11kk ja tarkoitus olisi pitää unikoulua tässä lähiaikoina. Roikkuu kaikki yöt tississä kiinni.

Neuvolassa kun puhuin tästä, niin täti oli sitä mieltä, että tyttö pitää siirtää omaan sänkyyn. Ei tule kuulemma onnistumaan vieressä nukkuminen enää. Ei kyllä perustellut sen kummemmin enkä hoksannu kysyä tarkemmin.

Mutta miksi tyttö ei voisi silti nukkua meidän vieressä vaikka ei yöllä syö? Mä en ny hiffaa. :snotty:

Meillä molemmat lapset vieroitettu yötissistä (perhepedissä), eikä se mitenkään vaikuttanut nukkumisjärjestelyymme, perhepedissä jatkoimme kuten ennenkin.

luulen että pahempi se on lapselle jos lopetetaan yötissi ja samalla vielä "erotetaan" äidistä ja laitetaan omaan sänkyyn. Mä annoin vettä mukista ja parin yön jälkeen jäi se vesikin pois ja alkoi nukkua hyvin. Olin niin varma että tulee olee vaikeeta kun oli aika tissitakiaine mut olikin helppoa.

Meillei kyllä ollut mitään yötissistävierotusta: se vaan jätettiin pois, ja asia oli sillä hyvä. Ei kaipaillut, rauhottu viereen ihan tutinkin kanssa. Ja kyllä, jatkettiin perhepedissä nukkumista. Nukutaan niin yhä. :D

Yhteistyössä