pitäisikö antaa yleisen hyvän vuoksi anteeksi anoppini väkivaltaisuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saisiko vinkkiä/apua?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En kutsuisi. Sitten kutsuisin, jos anoppi menisi hullun käytöksensä takia terapiaan ja/ tai katkaisuhoitoon, jos hänelle sellainen on tarpeen.

kiitos kaikille vastauksista. sai vähän uskoa itseeni etten ole kohtuuton jos en halua häntä enää tavata enkä kotiini. taidan laittaa sitten vain apelle viestin että hän on tervetullut :)

Meille ei olisi asiaa anopilla.
EN voisi antaa anteeksi noin rajua fyysistä väkivaltaa.
Lähettäisin kutsun synttäreille postitse pelkästään apen nimellä ja mieheni saisi selittää äidilleen MIKSI hän ei ole tervetullut ellei sitä itse tajuaisi.

Tietääkö miehesi asiasta? Olisi helpompi, jos voisitte yhdessä miettiä, mikä olisi parasta. Eihän anopin kanssa ole pakko olla tekemisissä, jos se tuntuu susta hankalalta tai vastenmieliseltä... Luulen kuitenkin, että ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun anoppisi käyttäytyy noin - ketä hyvänsä kohtaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos kaikille vastauksista. sai vähän uskoa itseeni etten ole kohtuuton jos en halua häntä enää tavata enkä kotiini. taidan laittaa sitten vain apelle viestin että hän on tervetullut :)

onko anoppi siis alkoholisti.joson muista että se on sairaus. ja kyllä varmaan yhdet juhlat kestät

Minun äitini on kännissä, täys ääliö ja olen antanut hänelle porttikiellon kotiini kännispäissään. Tervetullut on kun on selvinpäin, mutta eipä ole häntä näkynyt, joten ei ole tainut selvinpäin olla. En tiedä kuin tilanne muuttuu kun lapsen saan ensi vuonna...
Itse en kännipäisiä kotiini huolisi, selvinpäin on eriasia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

onko anoppi siis alkoholisti.joson muista että se on sairaus. ja kyllä varmaan yhdet juhlat kestät

Alkoholistin käyttäytymistä ei tarvitse muiden sietää, vaikka kuinka olisi sairaus. Nimenomaan tällaisessa tapauksessa alkoholistille on tehtävät selvät rajat, että tuollaista käytöstä ei suvaita.

En näe tälläisessä(kään) tapauksessa sukulaisuussuhteissa mitään pyhää. Eli tuo kommentti "oikeus isovanhempiin" ei tavoita mua. Jos ihminen käyttäytyy sopimattomasti ja karkeasti väärin, on aivan sama onko sukua vai ei. Minä näkisin asian niin, että lapsilla on oikeus olla ilman tuollaista mummoa. Mummolla taas ei mitään oikeuksia.
Teoistaan pitää aina kärsiä seuraukset. En tarkoita mitään kostotoimia, vaan ihan syy-seuraus suhde.

Alkuperäinen kirjoittaja Okei:
en tehnyt ilmoitusta, lääkärissä kävin kyllä silloin. sukulaisuus voitti siinä etten sitten vienyt sitä eteenpäin. mieheni on paskassa välikädessä, ymmärtää mua mutta kyseessä silti äitinsä joten...

Miehiäkin on erilaisia. Mun mies sanoi, että hänelle riittäisi, jos äitinsä edes loukkaisi minua verbaalsiesti. Katkaisisi välit.

Näin meillä. Ja nähty ihan käytännössäkin; anoppi vuosia sitten antoi tulla tuutin täydeltä mulle asiattomuuksia, mies katkaisi välit. Ei tavattu anoppia, ennen kuin pyysi multa anteeksi. Mutta koskaan ei ole välit palanneet entiselleen.

Yhteistyössä