Pitäisikö huolestua: Unohtelen asioita/tapahtumia ja ikää vasta 22w

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muistivikainen(ko?)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muistivikainen(ko?)

Vieras
Esim äsken kävin suihkussa ja unohdin hoitoaineen ja itsenipesun. Siis en ollut varma olinko tehnyt niin vai en, joten tein ne uusiksi.

Eilen katsoin lempi tv-sarjaani yhtä jaksoa 3 kertaa vuoden sisään, silti jakso tuntui kuin olisin katsonut upouutta jaksoa.

Nämä muistan nyt vaan tähän hätään, mutta tilanteita on tullut useampiakin noiden mainitsemieni lisäksi. Pitäisikö huolestua ja käydä muistitesteissä? Voiko tän ikäisellä olla jo mitään muistitautia?

Täällä ihan samanlaisia ongelmia ja ne alko sillon kun sain tuon esikoisen. En tiiä vaikuttaako se tähän, mutta jotain ihan kauheeta on tää kun en muista asioita.. mm. rupeen soittamaan jollekkin enkä enää muistakkaan mitä piti sanoa, laitan jonkun tavaran johonkin ja kohta en muista missä se on, saatikka jos seuraavana päivänä pitäs jotain tavaraa etsiä. Sit just samantyyppisiä hölmöjä juttuja niinku tuo suihkuhomma, samalla tavalla käyny täälläkin :D

Minulla oli parikymppisenä hetkiä etten muistanut mihin olin menossa. Istuin ratikassa hetken ihan ihmeissäni. Tuolloin tein kahta työtä ja opiskelin yhtäaikaa, olin tosi väsynyt ja stressitaso oli kova. Myös nyt pienen lapsen äitinä olen esim. unohtanut avaimet kotiin jotain 5 kertaa vuoden aikana. Eli tarkista onko tämän tyyppistä syytä muistiongelmiin. Voithan jutella lääkärille asiasta.

oletko juuri synnyttäny tai raskaana?
valvonut paljon?
kilpirauhasen toiminnassa voi olla häiriöö. kannattaa pyytää lähete verikokeisiin ja puhua asiasta lääkärille.

Yhteistyössä