Pitäisikö itseään puolustaa? (Ohjaaja harjoittelussa pompottaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoituri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hoituri

Vieras
Kirjoitin taannoin harjoitteluni ohjaajasta, joka pistää minut todella tiukoille. Olen oppinut paljon hänen ohjauksessaan ja olen siitä kiitollinen. Minua kuitenkin mietityttää, kun hän on melkoisen ilkeä minua kohtaan. Myös epäreilu ja ristiriitainen ohjauksessaan. En yksinkertaisesti osaa olla hänen mielikseen.

Nyt mietin lähinnä sitä, että kuuluuko sitä ihmisen vain kääntää toinen poski? Teenkö hallaa mahdollisuuksilleni saada ko. paikasta joskus työtä, jos vaikka sanon ohjaajalle suoraan pelkääväni häntä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kukaan ole vahingossa ilkeä tai pompota, tottakai se tekee sen tahallaan. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, noita löytyy joka paikasta.

Mietin sitä, että heijastuuko minusta jokin epävarmuus, joka ärsyttää häntä.

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kukaan ole vahingossa ilkeä tai pompota, tottakai se tekee sen tahallaan. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, noita löytyy joka paikasta.

Mietin sitä, että heijastuuko minusta jokin epävarmuus, joka ärsyttää häntä.

Minä en ylianalysoisi tilannetta. Jotkut ihmiset on vain sellaisia, varsinkin jos ei muuten ole mahdollisuutta pompottaa. Sinussa ei ole mitään vikaa eikä heijastu yhtään mitään. Usko itseesi.

Vaikea näin tilannetta ja ihmistä näkemättä ja tuntematta sanoa, mutta voi myös olla, että ohjaaja koittaa ihan tarkoituksella hakea sun rajoja. Meillä on työpaikalla hyvät säännöt siitä miten työkavereita tulee kohdella ja meillä asiat sanotaan suoraan ja päin naamaa eikä selän takana ja epäsuorasti. Ja samat säännöt pätevät myös harjottelijoihin, joten myös heidän tulee sanoa asioista suoraan, jos jokin mättää. Se voi aluksi tuntua suorasukaiselta ennen kuin oppii tuntemaan työkavereitaan, mutta se on avain hyvään ja yhteistyökykyiseen ja avoimeen työilmapiiriin. Ikinä en ole yhtä hyvässä työpaikassa ollut ja on ihanaa että nyt on vakituinen työpaikka. Joten kannattaa ehkä avata suu ja sanoa miltä susta tuntuu ja keskustella mieltä vaivaavista asioista, ei se ole huonon työntekijän ominaisuus päin vastoin. Tsemppiä harjoitteluun!

Kyllähän te tiedätte, että varsinkin naisvaltaisilla aloilla on työpaikkakiusaaminen todella yleistä. Tämähän on Suomessa varsinainen epidemia. Jotain pitäisi ihan oikeasti tehdä tälle asialle, missään muualla maailmassa ei ole samanlaista ilmiötä.

Alkuperäinen kirjoittaja å:
Sepä se. jos puolustat itseäsi, saat hankalan työntekijän maineen :(

tai sitten ei !

itsekkin tuota hieman pelkäsin kun jouduin hankalaan tilanteeseen ja oli joko PAKKO puolustaa itsään tai nöyrtyä älyttömyyksiin joten valitsin puolustautumisen ja perustelin myös kantani ! Myöhemmin olen saanut palautetta meidän alueen suurimmalta pomolta kuinka hyvä keskustelu meillä oli kun asiat sanottiin kerrankin suoraan ja hänen ei tarvinnut alkaa rivienvälistä veikkailemaan mitä tarkoitetaan ! (näinkin kuulemma aika usein käy)

Edelleen mä en ymmärrä, miksi asiasta pitäisi käydä työpaikalla keskustelemaan. Ehkä mä oon ollut liian kauan määräaikaisena, mutta mä en todellakaan odota, että työpaikalla kohdeltaisiin reilusti.

Katot sitten vakkarina asiaa uudesta perspektiivistä kun saat etäisyyttä entiseen ohjaajaasi.

Yhteistyössä