Pitäisikö lopettaa keskustelupalstojen lukeminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --x--
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

--x--

Vieras
Olen tehnyt elämässäni joitakin virheitä (ei mitään hirveän kamalaa, mutta sellaisia mistä ihmisillä on jyrkkiä mielipiteitä) ja oppinut niistä, mutta miksi musta tuntuu aina pahalta, kun luen keskusteluja, joissa esim. mun teot tuomitaan ihan täydellisesti? Pyörittelen niitä juttuja mielessäni ja tulee paha olo. Olenko siis liian herkkänahkainen, pitäisikö pysytellä pois lukemasta noita juttuja? Ahdistaa hirveästi kun ihmiset tuomitsee asioista.

Aivan yks hailee mitä muut on mieltä asioista ja kaikkia et voi koskaa miellyttää!! Olet myös onnellisempi kun teet niinku sä haluat etkä niinku anoppi haluaa

Olen ollut masentunut kyllä. Ahdistun kun itse yritän olla ajattelematta mustavalkoisesti ja vältän sanomasta tökerösti ihmiselle, niin en "kestä" sitä, kun monet tuomitsee ja lyttää jonkun asian perusteella esim. kaltaiseni huonoksi äidiksi, ihmiseksi tms..

Olen hyvittänyt ja oppinut teoistani, eikä kyse ole siis edelleenkään mistään kamalasta (väkivallasta tms.), mutta hyvin monessa asiassa pahoitan mieleni niin, että vatvon asiaa mielessäni pitkään. Tuntuu pahalta, kun sellaiset suvaitsevaiset empaattiset ihmiset on jopa vähemmistö. Onko tämä joku masennusoire vai miksi ne kolauttaa niin pahasti?

Ja ENITEN tuntuu pahalta lukea sellaisia juttuja, joissa joku virheen tehnyt esim. kertoo katuvansa ja muut vaan kivittää "maassa makaavaa".

Voi kunpa kaikki palstahäiriköt tajuaisivat, että peilaavat vain omaa pahaa oloaan purkamalla sen täällä ilkeillä vastauksilla ja nasevilla kommenteilla.
Ei tölvijällä ole itselläkään hyvä olla.
Kunhan ap muistat sen, ettet itse sorru samalle tasolle näiden ilkimysten kanssa. Ole heidän yläpuolellaan.
Paha olo niillä toisilla vaan on ja siksi tökeröivät.

Oikeastaan se vois olla ihan hyvä ajatus pitää taukoa tai ainakin olla avaamatta sellaisisa ketjuja, joissa syyllistetään ja ammutaan kovilla. Toiset on herkempiä ja haavoittuvampia äitiydessään, ei sitä kannata kenenkään maalitauluksi alistua. =)

Niin se kai on, että tauko tekisi hyvää, tai sitten voisi lopettaa sellaisten ketjujen avaamisen, jossa tiedän tulevan tulitusta. En vaan ymmärrä miksi esim. syyllistetään jo ennestään syyllisyyttä tuntevaa tai niputetaan huonoksi äidiksi tms. yksittäisen asian perusteella. Mietin aina kovasti tekojani, mulla on hyvin herkkä omatunto ja tunnen syyllisyyttä pienistäkin asioista omasta takaa, joten siksi varmaan tuntuu uskomattoman pahalta lukea sellaisia mustavalkoisia, ilkeitäkin juttuja. Harmittaa kun ihmiset ei voi ymmärtää miksi esim. on tehnyt virheen eikä "armahda" siitä ollenkaan.

Piti vielä lisätä, että tuo paha olo ei koske edes vain minun omia juttuja. Tuntuu pahalta, kun joku on vaikkapa laittanut itsestään kuvan ja joku haukkuu täysin säälimättä ja lyö jonkun leiman otsaan. Ahdistaa, kun sellaisia ihmisiä on, jotka pystyy sumeilematta teilaamaan toisen. Ehkä olen epänormaali :( .

Alkuperäinen kirjoittaja -x-:
Piti vielä lisätä, että tuo paha olo ei koske edes vain minun omia juttuja. Tuntuu pahalta, kun joku on vaikkapa laittanut itsestään kuvan ja joku haukkuu täysin säälimättä ja lyö jonkun leiman otsaan. Ahdistaa, kun sellaisia ihmisiä on, jotka pystyy sumeilematta teilaamaan toisen. Ehkä olen epänormaali :( .

noilla ei taida olla mitään muuta iloa kun haukkua toisia, tai sitten luulevat olevansa niin täydellisiä itse....

Ei niitä kannata murehtia, mä en edes vaivaudu suomaan ajatustakaan heille jotka tuomitsevat ja kivittävät

Yhteistyössä