pitäisikö mun olla huolissani 8v. tytöstäni?<3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rakkaimpani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rakkaimpani

Vieras
hänellä on aika kauan ollut pelkotiloja,pelottavia ajatuksia joihin ei mitkään vakuuttelut auta. etenkin iltaisin lasta pelottaa ja ahdistaa pelottavat ajatukset:(
ei uskalla mennä yksin esim peseen hampaitaan,aina täytyy olla sisko tai joku mukana.kun kulkee kotona,laittaa valot joka huoneeseen vaikka ei olisi edes pimeää.
ei uskalla mennä yksin ulos, jos joku kaveri pyytää vaikka heille leikkimään,ei uskalla mennä. pelkään että koulussa muut lapset huomaa tämän ja alkaa syrjimään ja kiusamaan:( tyttö on todella herkkä,arkakin.

välillä huomaan että hän on tosi surumielinen ja äreä,ei kuitenkaan kiukuttele juuri ikinä. tosi paljon huolehtii asioista,sellaistakin mistä tuon ikäisen ei todellakaan tarvitsisi! kirjoittaa mulle ja isilleen kirjeitä peloistaan ja niissä myös vakuttelee aina kuinka paljon rakastaa meitä. pelkää että hälle itselleen tai muille perheenjäsenille tapahtuu jotakin:(

miten auttaa lasta? mieheni ei tunnu oikein tosissaan ottavan asiaa,tai sitten on kykenemätön tekemän asian eteen mitään. viime lukuvuonna lapsi kävi yksin ja minun kanssa koulukuraattorin sekä psykologin juttusilla. se helpotti hetkeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Pitäisi. Onko teillä ihan vakaat kotiolot, kerran lapsi on tuollainen?

riippuu kai mihin vertaa,mutta sanoisin että on vakaat.koko perhe saman katon alla,ei väkivaltaa,riitelyä tms.
kyllähän tässä itseäni syyttelen sillä olen ollut masentunut siitä asti kun tyttö oli pieni:(

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
ei kuulosta normaalilta, olisi varmaan hyvä käydä keskustelemassa ammattilaisen kanssa.

koulussa ainakin sanottiin että perheneuvolaan on hirvittävät jonot,siksi keskusteltiin koululla. kotona tehtiin sitten pelkopäiväkirjaa ja pelkomittaria.

Meillä on ihan sama juttu tyttö tosin 9 vee. Kävimme psykologilla juttelemassa ja hän sanoi tämän olevan ikään kuuluvaa. Jotkut ovat herkempiä ja toiset eivät. Tämä vaatii vanhemmilta kärsivällisyyttä paljon. voin kertoa enemmän yv:nä jos tahdot????

ei omassa kodissaan uskalla mennä yksin vessaan hampaitaan pesemään todellakaan.
Apua on saatava.Perheneuvolasta tuskin on apua ja jonot on pitkät.Kannattaa ihan lähteä terveyskeskuslääkäritä liikkeelle ja pyytää lähetettä psykiatrille.
Tai sitten mennä yksityisen kautta niin pääsee nopammin.Tilaa ajan vaikka yksityiseltä psykiatrilta.

Yhteistyössä