Pitäisikö mun puuttua jotenkin asiaan..olen huolissani ystävästäni :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ystävälläni on kolme alle kouluikäistä lasta,nuorin on 4kk:n ikäinen vauva. Olen käynyt lomalla ollessani monena päivänä istuskelemassa hänen seuranaan ja melkein aina (huom,ei ihan joka kerta kuitenkaan) hän on ollut pienessä hiprakassa. Ei ole aikaisemmin ollut mikään alkoholin suurkuluttaja ja on hyvä äiti lapsilleen,on ainakin mun ymmärryksen mukaan jaksanut hienosti touhuta heidän kanssaan ja muutenkin heillä on asiat kunnossa.

Kysyin asiaa ystävältäni puoliksi leikilläni,että milloin hänestä on tullut päivätissuttelija ja hän kommentoi vain että jaksaa kuulemma paremmin kotona kun ottaa "muutaman". Kuitenkin hän on ottanut ilmeisesti sen verran että,se vaikuttaa käytökseen ja uskon että lapsetkin sen huomaavat. Pitääkö mun puuttua tähän jotenkin? Miten voisin olla ystävälleni avuksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
No, miten ystavasi mies? mita han sanoo, tietaako? Mina varmaan kysyisin ystavaltani, miksi han tuntee, ettei jaksa ilman viinaa? Mita apua han tarvitsisi?

En ole miehen kanssa hirveän läheinen ja uskon kyllä että hän on huomannut jotain,miten voisi olla huomaamatta..mutta sepä siinä,kun jotenkin epäröin puuttua,ehkä heillä on ollut tilanteesta puhetta ja mä vaan loukkaisin jos menisin työntämään oman lusikkani soppaan. Olen vihjannut että otan lapset tarvittaessa vaikka yöksi,jos haluavat kahden keskistä aikaa,mutta mun pokka ei riitä sanomaan suoraan että hei kuule,susta on tulossa juoppo,tee itelles jotain :(

Yhteistyössä