Pitàisikò muuttaa takaisin SUOMEEN?

[QUOTE="vieras";26396447]Täällä ei maa järise. Tervetuloa. Toivottavasti sun laplset ovat tottuneet talvella kylmään ilmaan ja lumeen.[/QUOTE]

kiitos. no joululomia on kyllà vietetty muttei pidempià kylmià jaksoja. pitàisi kyllà totutella ja opetella hiihtàmàànkin :)

No meillä Kouvolassa maa tärisi puol vuotta päivittäin. Tosin paljon vähemmän kuin teillä siellä. En minäkään tykännyt. Oli jotenkin pelottavaa. Joten ymmärrän hyvin.
Oikeastaan kaikkialla sattuu maanjäristyksiä nykyään enemmän kuin aiemmin. Mitäköhän tuo ennakoi. Elämme aktiivisia aikoja.

[QUOTE="vieras";26396470]Mä tuun sit kyläilee ja syömään kaikkia italialaisia herkkuja jos tuut takas Suomeen :D[/QUOTE]

kiva. pitàà alkaa sitten varastoida herkkujakin kun nuo juustokiekotkin putoilevat kypsyttàmishyllyiltà. aika katastrofi pààllà

No meillä Kouvolassa maa tärisi puol vuotta päivittäin. Tosin paljon vähemmän kuin teillä siellä. En minäkään tykännyt. Oli jotenkin pelottavaa. Joten ymmärrän hyvin.
Oikeastaan kaikkialla sattuu maanjäristyksiä nykyään enemmän kuin aiemmin. Mitäköhän tuo ennakoi. Elämme aktiivisia aikoja.

totta! maa "protestoi" . luin ettà pian tuolla meressà alkaa joku tulivuorikin mellastaa ja jotain tsunamin tapaista tulossa euroopassa

Luuletko että voisit vielä sopeutua Suomeen, vai tuntuuko siltä, että se sydämenkin koti olisi Italiassa?

tosi hyvà kysymys! varmaan sama vaiva monella muullakin ulkosuomalaisella eli ei tunne oloaan ihan 100%.n kotoisaksi ulkomailla uudessa asuinmaassaan eikà enàà myòs Suomessa. toisaalta olen yksi niistà jotka vuodessa viettàvàt paljon aikaa myòs Suomessa (ja pàivittàà asioita palstalla, hih) joten ehkà se onnistuiosi ihan vaivattomastikin. Silloin kun olen Suomessa on ikàvà asioita Italiassa, Italiassa sitten suomalaisia juttuja

eli sivuutan kysymyksen siitä, onko sinulla kenties italialainen mies.:xmas:
mutta kysyn jotakin neutraalimpaa, että onko sinulla lapsia. Ja jos on, miten luulisit heidän sopeutuvan tänne?

on mies. lapsi saattaisisopeutua hyvinkin, koska on kaksikielinen ja puhuu siis myòs suomea. lisàksi luulen ettà sopeutuisi hyvin suomalaiseen elàmàntapaan ja luonnon làheisyyteen. ihannoi suomalaista vapaampaa koulua ja làksyjen puuttumista kesàisin (nytkin tuolle pikkureppanalle annettiin kaksi tehtàvàkirjaa, yhteensà noin 100 sivua tehtàvià!!!) . tààllà koulupàivàt ovat klo 8:30 - 16:30 ja pàivittàin kuulustelua, joista numeroarvostelu.

on mies. lapsi saattaisisopeutua hyvinkin, koska on kaksikielinen ja puhuu siis myòs suomea. lisàksi luulen ettà sopeutuisi hyvin suomalaiseen elàmàntapaan ja luonnon làheisyyteen. ihannoi suomalaista vapaampaa koulua ja làksyjen puuttumista kesàisin (nytkin tuolle pikkureppanalle annettiin kaksi tehtàvàkirjaa, yhteensà noin 100 sivua tehtàvià!!!) . tààllà koulupàivàt ovat klo 8:30 - 16:30 ja pàivittàin kuulustelua, joista numeroarvostelu.
aika rankalta koulusysteemiltä kuulostaa. :|

Suostuisiko sun miehesi muutamaan Suomeen?

luulen ettà joo, tai niin on ainakin puhunut, mutta jos pitàisi ihan oikeasti pààttàà, en tiedà miten kàvisi. en usko ettà se olisi niin helppoa kuin minulle. ihan eri asia olla lomalla suomessa kuin asua siellà, opetella uusi kulttuuri ja uudet kàyttàytymissàànnòt. mutta voihan nuokin oppia tietty

luulen ettà joo, tai niin on ainakin puhunut, mutta jos pitàisi ihan oikeasti pààttàà, en tiedà miten kàvisi. en usko ettà se olisi niin helppoa kuin minulle. ihan eri asia olla lomalla suomessa kuin asua siellà, opetella uusi kulttuuri ja uudet kàyttàytymissàànnòt. mutta voihan nuokin oppia tietty

Entä hänen perheensä? Italialaisilla on usein tiukat siteet sukuunsa. Onnistuisiko tämän puolesta?

Uusimmat

Yhteistyössä