Pitäisikö sitä alkaa tuota 2-vuotiasta viemään jonnekin kerhoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Me ei olla missään kerhoissa vielä käyty, joissain tapaamisissa kyllä ja kavereiden luona, mutta ei missään kerhoissa. Kaverin 2v käy joka viikkoa seurakunnan kerhossa ja nyt sillä on myös pallokerho missä se käy, niin tuli mieleen että pitäisikö sitä munkin repiä jostain aikaa mennä noihin.

seurakunnan kerhoon olen ajatellut joskus mennäkin, mutta ainakaan tulevalla viikolla en taaskaan sinne pääse, kun tuppaa aina olemaan keskiviikko aamupäivällä muuta menoa ja jää kerhoon menemättä.
Toisaalta siinä on kyllä sekin, että minä olen yksin tässä tän asian kanssa, kaverilla on mies, elikkä lapsen isä, joka sitä lasta noihin kerhoihin kuskaa tai sitten isovanhemmat.

Mutta pitää varmaan repäistä ja mennä tuonne seurakunnankerhoon joku kerta.

Äiti-lapsi-kerhot tai -muskarit on kivoja tuonikäselle. 3-4-vuotiaana voi sitten miettiä jonkun itsenäisen harrastuksen. Liikaa ei kannata ottaa, etenkin jos lapsi on hoidossa, niin siinä sitä on harrastusta tarpeeksi!

Lapsi ei ole missään hoidossa, mutta ei me kotonakaan aikaa vietetä, vaan liikutaan paljon ja lapsi kulkee mun mukana hommissa ja näkee kyllä paljon kaikenlaisia ihmisiä sun muuta.

Itse en pitäisi mitään kiirettä...ei kaks vuotias oikeasti mitään "harrastusta"tarvitse.Muistan kun esikoisen kanssa itse mietin samaa asiaa.Ja kaikki kehotti ja kyseli että joko te jossain käytte...sen ikäiselle riittää aika pienet asiat vielä!

Mä käyn tuon kuopuksen (1v 9kk) kanssa kerran viikkoon seurakunnan avoimessa päiväkerhossa, eli siellä lauleskellaan, askarrellaan ja lapset leikkii ihan vapaastikin keskenään.

Mun mielestäkään toki tuollainen 1-2v ei sinällään mitään harrastusta tarvitse, mutta koen tuon kerhon kivaksi meidän yhteiseksi jutuksi pojan kanssa - kahdestaan kun sinne päästään, isommat lapset silloin koulussa / kerhossa.

Toki muut vastaavat kahdenkeskiset ajat joko ulkoillaan tai puuhataan ihan vaan tässä kotosalla ja aika kuluu niinkin, mutta musta on kiva että poika saa leikkiä sisäleikkejäkin uusien, harvemmin nähtävien kavereiden kanssa ja itsekin siinä ehtii juttelemaan toisten aikuisten kanssa muutoinkin kuin tuolla puistossa jossa lapset yleensä juoksentelee eri reunoissa kuka missäkin.

Samoin koen että tuo meidän kerho opettaa ihan hyviä asioita tuolle pikkuisellekin, alussa aina pieni hartaus jolloin poika saa tärkeänä istua ihan hiljaa ja kuunnella mitä puhutaan - kuin myös oppii uusia lauluja jne.

No äskettäin 2 vuotta täytt'nyt ei varmasti vielä mitään kerhoja kaipaakaan, mutta kyllä meidän 2v 10 kk ikäinen lapsi tykkää kovasti käydä kerhossa. Hän käy 2 kertaa viikossa kerhoilemassa ja kerran viikossa käymme yhdessä perhekahvilassa. Oppii vähitellen sosiaalisia taitoja, olemaan lyhyitä aikoja erossa meistä vanhemmista, saa kavereita... Kaikinpuolin kiva juttu ja lapsi menee sinne aina todella mielellään.

[QUOTE="alkup.";22157097]Lapsi ei ole missään hoidossa, mutta ei me kotonakaan aikaa vietetä, vaan liikutaan paljon ja lapsi kulkee mun mukana hommissa ja näkee kyllä paljon kaikenlaisia ihmisiä sun muuta.[/QUOTE]

Jos saa viettää aikaansa suunnillen itsensä ikäisten lasten kanssa niin se riittää.

Yhteistyössä