Pitäisitkö tällaisesta joululahjasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pitäisi keksiä joululahja pojan kummitädille eli minun lapsuudenystävälle. Ajattelin ostaa muutaman pienen kivan tavaran ja tehdä niistä setin. Ajattelin että settiin voisi tulla joku kiva joulunpunainen muki, Muumi-pörrösukat ja tällainen tuikkukippo Lämpökynttilälyhty House, sydän, Prisma Keljo

Onko idea hyvä vai huono? Pitäisitkö itse ko. lahjasta? Onko jokin tavaroista turha, mitä tilalle?

on kiva saada lahja, ei sen sisàllòllà niin vàlià. itse kyllà tykkàisin semmosesta tavarasta jonka voi kuluttaa nopeammin. ei siis mukeja tai lyhtyjà.

Muuten joo mutta jouluna tulee tuota kynttiläroinaa joka paikasta joten eiköhän esim itseleivotut keksit tai joku muu olisi parempi. Meilläkin on vastaavaa kaappi pullollaan ja kamala kasa glögilaseja joita on 2 paria samaa. Mutta mitäs niillä sitten loppujen lopuksi tekee paitsi että pitää sielä kaapissa kun ei raaski heittää lahjaa pois =(

3vpdhbz3yv60ycnb.jpg

Jos pitää pieni halpa kynttiläjuttu olla niin tämä minusta paljon kauniimpi.

Lyhdyistä tykkään, tosin juuri tuo ei sovi meidän sisustukseen mutta kai tunnet ystäväsi =)

sukat -no itse tykkään aidosta villasta, mutta menettelis nuokin jos niissä on jokin juju esim yhteiset muistot =)

Muki -mä inhoan eriparimukeja, meil on 2 laatikollista lahjaksi saatuja mukeja joita en ilkeä heittää poiskaan mutta jotka on ihan eriparisia! mutta keräämääni sarjaa tai edes saman mallista (vaik oliskin eri värinen) on kiva saada =)

Itse ottaisin mielummin yhden kunnon tavaran, kun paketillista tuommoista. Mukeja on kaappi pullollaan ja halvoista tuikkukipoista en välitä, pörrösukkia käytän, mutta mielummin yksi värisenä.

Mielummin siis vaikka pelkkä muumi-muki tai punainen teema-muki tai kivi-tuikku tai kunnon lyhty ulos.

Mikä helevetti on setti? Setti?
Sikstoiseks älä kerää toiselle raukalle roinaa, romua ja sälää. Jokaisella on kaapit täys parittomia epämääräisiä mukeja. Toi kynttelikkö on joutava romu. Sukat on ok edellyttäen, että ovat oikeaa kokoa, mutta muumi-kuvio sopii 3-vuotiaalle. Aikuinen ihminen vois tykätä jostakin muusta kuviosta.

Kun mielipidettä kysyt niin mäkin ottaisin ennemmin vaikka yhden mukin siihen sarjaan jota kotona jo on. Ja se vois olla vaikka joulunpunainen. Tai jos muumit on "teidän juttu" niin sitten muumimukin.
Mutta lahjassa toki ajatus on tärkein ja sinähän ystäväsi tunnet ja tiedät mistä hän ilahtuu.

Tuli vielä mieleen että onhan meitä ihmisiä niin monenlaisia. Joku voi hyvinkin ilahtua jo siitä että toinen on nähnyt vaivaa lahjan eteen, eli etsinyt sopivia tavaroita eikä vaan ostanu Prisman hyllystä (vaikka sitä) teema mukia kun käteen sattui. Oikeastaan tuo lahja voisi olla aika hellyyttävä, olet selvästikin miettinyt mistä ystäväsi ilahtuisi.

Mulle kelpaisi ne Muumi-pörrösukat. Mukeja on ja lyhdyistä en välitä. Jotain käyttökelpoista tai syömäkelpoista tavaraa voisi olla. Ei siis sellaista mikä vie tilaa ja mitä ei tarvita mihinkään. Pelkät sukat jonkun hyvän pienen suklaajutun kanssa olisi hieno.

Mä tykkäisin tollasesta lahjasta, muumit on ihania ja pörrösukkia rakastan ja tykkään just tuollaisista kynttiläjutuista, molemmat tässä esitetyt vaihtoehdot ihania. Mutta se yks yksittäinen joulunpunainen muki, sen vois jättää pois. Tylsää olla vaan yks muki, jos niitä olis vaikka 4, niin sit ok. Vaikka joku jouluaiheinen kulho ennemmin.
Kaikki ei tykkää tollasesta krääsästä ,mut mä tykkään.
Toinen hyvä lahja vaihtoehto mun mielstä on syötävät lahjat. Maustekahvia, teetä, hunajaa, joku erikoinen hillopurkki/hyytelö, maustetut valkosipulit, sinappi tms... Tai kuivattuja hedelmiä, suklaapäällysteisiä karpaloita/mustikoita jossain nätissä kulhossa.