Pitäisitkö ystävänä ihmistä, joka ei edes kertonut sinulle, että oli mennyt naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minulla siis on ystävä, jonka kanssa oltiin ennen läheisiä, mutta joka on viime aikoina ollut yhteydessä todella harvoin (asutaan eri maissa) ja sain juuri tietää, että hän on mennyt naimisiinkin kertomatta minulle asiasta. Kyseessä oli siis ihan kunnon häät, ei ollut mikään salajuttu tai nopea maistraatissa piipahtaminen paperin vuoksi. Pitäisitkö tällaista ihmistä ystävänä? Olisitko vielä tekemisissä hänen kanssaan?

No siis miten asia sinulle selvisi? Salasiko asian vai mitä? Jos olette harvoin enää tekemisissä, eikö ole luonnollista että kuulet hänen kuulumisiaan harvoin?!

Hän liittyi vasta facebookiin, jossa lukee, että on naimisissa. Laitoin viestiä, että vau tekö olette menneet naimisiin. Vastasi, joo, enkö muistanut sulle kertoa. Me emme ole harvoin tekemisissä, hän on. Yhtäkkiä vähensi yhteydenottoja ja ei aina vastaa minun yhteydenottoihin.

Tietysti. Jos mä menisin naimisiin, niin menisin ihan vaan piipahtamalla maistraatissa.
Mitenkä siitä sitten pitäisi kertoa ihmisille, joita ei edes tapaa ja joitten kanssa on yhteydessäkin harvoin? Hehkuttaa jo vaahdota jo etukäteen naimisiinmenostaan? Vaikkei hehkuta edes lähisukulaisillekaan?

[QUOTE="vieras ap";25983364]Hän liittyi vasta facebookiin, jossa lukee, että on naimisissa. Laitoin viestiä, että vau tekö olette menneet naimisiin. Vastasi, joo, enkö muistanut sulle kertoa. Me emme ole harvoin tekemisissä, hän on. Yhtäkkiä vähensi yhteydenottoja ja ei aina vastaa minun yhteydenottoihin.[/QUOTE]

Kuulostaa siltä, että hän ei ole niin hyvä ystäväsi kuin kuvittelet.
Hän on vaan sun tuttavasi. Eikä halua olla kanssasi niin usein yhteydessä kuin sinä haluat olla hänen kanssaan.

[QUOTE="vieras";25983392]Tietysti. Jos mä menisin naimisiin, niin menisin ihan vaan piipahtamalla maistraatissa.
Mitenkä siitä sitten pitäisi kertoa ihmisille, joita ei edes tapaa ja joitten kanssa on yhteydessäkin harvoin? Hehkuttaa jo vaahdota jo etukäteen naimisiinmenostaan? Vaikkei hehkuta edes lähisukulaisillekaan?[/QUOTE]

Pointti olikin, että hän ei käynyt vain maistraatissa piipahtamassa vaan piti kunnon häät, että ilmeisesti hänelle on kuitenkin iso asia. Olen vain tottunut siihen, että elämän isot ja tärkeät asiat kerrotaan ystäville. Ei sitä tarvitse hehkuttaa, mutta kun kuulumisia vaihdetaan niin voihan siinä sanoa, että ai niin mentiin muuten naimisiin tuossa viikonloppuna.

Kuulostaa siltä, että hän ei ole niin hyvä ystäväsi kuin kuvittelet.
Hän on vaan sun tuttavasi. Eikä halua olla kanssasi niin usein yhteydessä kuin sinä haluat olla hänen kanssaan.

Niin, tässä on ilmeisesti käynyt. Ennen kyllä ajattelin, että olimme ystäviä, juttelimme usein, kerroimme toisille tärkeitä asioita, kävimme vierailemassa toistemme luona jne. Ilmeisesti asiat on muuttunut. Noh, ei voi mitään, ystävyydet katkeaa joskus.

No mulla oli kans tilanne että kutsunko häihin ennen läheisiä ihmisiä jotka asui eri maissa.. Päätin asian niin että jos ei olla tekemisissä ennen kutsujen lähettämistä (ja siihen oli yli puol vuotta) niin ei me olla niin läheisiä että mun pitäis kutsua.. Ja näkivät facebookista että ollaa menty naimisiin. En olis tietoa pimittäny mutta en mä sen takia lähteny viestittelemäänkään.

Eli pitäisin ystävänä mutta en läheisenä ystävänä...

[QUOTE="vieras ap";25983411]Pointti olikin, että hän ei käynyt vain maistraatissa piipahtamassa vaan piti kunnon häät, että ilmeisesti hänelle on kuitenkin iso asia. Olen vain tottunut siihen, että elämän isot ja tärkeät asiat kerrotaan ystäville. Ei sitä tarvitse hehkuttaa, mutta kun kuulumisia vaihdetaan niin voihan siinä sanoa, että ai niin mentiin muuten naimisiin tuossa viikonloppuna.[/QUOTE]

Pidettiin mekin ihan "kunnon" häät, mut en mä silti asiasta kailotellut pitkin kyliä. Sama asia kihloihin menon kanssa (en kertonut edes parhaille kavereille) ja raskaaksi tulon kanssa. En vaan oo sen tyylinen ihminen et tommosista asioista kauheesti puhelisin, ja esim naimisiin menoa en pitänyt minään isona juttuna.

Niin, tässä voi olla myös se takana, ettei halunnut sinua kutsua (syystä että raja on vedettävä johonkin), eikä sitten halunnut tiedottaa siitä naimisiinmenosta sen kummemmin, vaan ajatteli että saat tietää ajallasi ja/tai asia tulee luonnollisella tavalla julki.

Minulle kävi niin, että kaveri joka oli aina sanonut, ettei halua lisää lapsia (hänellä oli yksi). Minä taas kärsin sekundaarisesta lapsettomuudesta, eli kävimme usean vuoden ajan lapsettomuushoitoja yms. kunnes lopulta päätimme lopettaa yrittämisen (minullakin on oma lapsi). Tämä ystäväni luki blogiani ja olimme yhteydessä myös sähköpostitse useasti (asumme eri paikkakunnilla 500km päässä toisistamme). Kerran sitten tulin kotikaupungissani vastaan tätä ystävääni - hän oli tullut toisen kaverinsa polttareihin kaupunkiin kertomatta asiasta minulle mitään. Yllätys oli ensinnäkin suuri, että hän tuli kaupungilla vastaan ja vielä suurempi, että hän oli 8:lla kuulla raskaana... Tunsin oloni kyllä todella kurjaksi. Hän oli ollut todella intensiivisesti mukana elämässäni, koska luki tuota suljettua blogiani, jossa kerroin kaiken elämästäni ja tuntemuksistani. Ja hän ei ollut voinut edes vihjaista, että halusi sittenkin lapsen...

Pidettiin mekin ihan "kunnon" häät, mut en mä silti asiasta kailotellut pitkin kyliä. Sama asia kihloihin menon kanssa (en kertonut edes parhaille kavereille) ja raskaaksi tulon kanssa. En vaan oo sen tyylinen ihminen et tommosista asioista kauheesti puhelisin, ja esim naimisiin menoa en pitänyt minään isona juttuna.

Voi kai se sitten näinkin olla. En vaan ole ajatellut, että toiset ovat tällaisia. Mä vähän luulen, että mun ystävä on raskaana myös. Katotaan, eiköhän se selviä viimeistään sitten kun lapsi syntyy :D

[QUOTE="vieras";25983484]Niin, tässä voi olla myös se takana, ettei halunnut sinua kutsua (syystä että raja on vedettävä johonkin), eikä sitten halunnut tiedottaa siitä naimisiinmenosta sen kummemmin, vaan ajatteli että saat tietää ajallasi ja/tai asia tulee luonnollisella tavalla julki.[/QUOTE]

Tämän ymmärrän, että ei ennen häitä sanonut asiasta mitään, mutta hassulta tuntuu, että ei edes häiden jälkeen maininnut kun ollaan juteltu. Ehkä ne häät eivät sitten olleet hänelle niin iso asia tai sellainen, jota haluaisi jakaa muiden kanssa.

Minä en pidä enään ystävänä yhtä ihmistä jonka häihin en saanu kutsua. En tienny edes et hänellä on miesystävä.
Oltiin nuoruudessa tosi paljon tekemissiä. Siis käytännössä aina. Minä löysin miehen ja menin naimisiin. Yhteyden pito oli edelleen aika tiivistä. Mut tämä kaveri salas täysin minulta et hänellä on miesystävä. Kuulin muilta yhtäkkiä et hän on menny naimisiin. Mä en osannu edes onnitella. Ja tämä vakuutti että ystäviä ollaan. Minusta se oli todella moukkamaista. Hän kyllä kyseli aina minun asioita ja juteltiin mut koskaan ei käyny ilmi että hänelläkin on mies.
Lopetin sit luottamuspulanvuoksi yhteydenpidon kokonaan. Ja aina välillä tämä ''ystävä'' yrittää olis niin ihana taas tavata. Minulle ei vaan koskaan passaa. Ei kiinnosta.

Yhteistyössä