Pitäiskö huolestua vai ei... Sikiön liikkeistä

vadelma ballerina

Aktiivinen jäsen
17.05.2009
1 404
0
36
Olen rv 33+6 ja vauva on ollut hiljainen jo pari viikkoa.
Liikkeitä kyllä tuntuu, kun rupeaa tosissaan kuulostelemaan, mutta joka tunti ei välttämättä tule sitä kymmentä liikettä, toisena tuntina saattaa sitten tulla se 20. Liikkeet ovat jotenkin 'vaisuja', esim. potkut ei tunnu niin terävinä kuin parisen viikkoa sitten.
Kaiken kukkuraksi mua on kutittanut pari iltaa ja yötä ihan helvetisti, sama oli viime viikolla mutta se loppui parin illan jälkeen, ja nyt luin että se voi olla oire jostain maksajutusta.

JA neuvolan täti ei ole vastannut koko aamuna puhelimeen vaikka oli soittoaikakin ja nyt mä en tiedä mitä mä teen :headwall:

vetäseppäs jotain sokerista, vaikka rivi suklaata. oota vartti ja jos ei rupea sitten liikkumaan niin soitat neuvolaan. jos et syö tarpeeksi, vauva ei jaksa liikkua.

Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
No mä oon koko aamun yrittänyt soittaa neuvolaan, mutta sieltä ei vastata |O
Onko äippäpoli sama ku synnytyssali...? :ashamed:

Ei oo. Soita sinne vaan. Onko sulla neuvolakortissa numero? Muoks. ehkä neuvolatäti viettää vapaapäivää.

vauva voi olla vaihtanut myös asentoa, onko jo kääntynyt pää alaspäin? lisäksi muista juoda. hengitä syvään, syö sokerista, juo jotain ja odota vähän aikaa. soittele neuvolaan kuitenkin, kutinakin voi olla ihan normaalia.

minä huolestuin kanssa kerran ja soitin äippäpolille...pyysivät tulemaan...menin ja vauvalla kaikki ok. Harjoitteli hengitysliikkeitä ja sillon vähentävät muuten liikkumista, synnytys oli lähellä. Poika syntyikin kolmen päivän päästä

Kutina voi olla ihon venymistä.. tai niin kuin mulla > nokkosihottumaa jota mulle tulee erityisesti raskausaikaan. Mutta jos olet huolissasi liikkeistä niin sinuna menisin päivystykseen tarkistamaan tilanteen synnärille.
Menet vain paikalle ja kerrot huolesi.

Mulla on neuvolakortissa siis vaan synnytyssalin ja neuvolan numero?

Ok. Mulla oli äitisypolin numero eli synnärin kätilöille meni kuitenkin puhelu. Soita siihen synnärin numeroon. Osaavat varmasti neuvoa sut eteenpäin, jos väärään paikkaan soittelit. :hug:

Soita siihen synnytys salin numeroon.Luultavasti kaikki on kunnossa mut parempihan se on tarkastaa ainakin oman mielenrauhan takii.Ei ne vauvan liikkeet enää lopussa välttämättä tunnu niin kovin kun hänellä on vähempi tilaa liikkua.Silloin ei saa niin voimaa potkuihin :D
Kutina voi johtua ihan ihon kuivumisestakin...

siis jos vauva on liikkunut tänään jo sen kymmenen kertaa,silloin älä huolestu!Jos ei koko päivänä YHDEN tunnin aikana ole liikkunut niin silloin vasta huolestutaan.Ei se niin mene että jokaisella vuorokauden tunnilla pitää sikiön liikkua 10 krt.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
s .Ei se niin mene että jokaisella vuorokauden tunnilla pitää sikiön liikkua 10 krt.

Aijaa
:ashamed:
Noh, soitin sinne synnärille ja menen kläymään näytillä.
Pitää muistaa kysyä tuosta kutiamisesta kans, kutian siis ihan joka paikasta, en vaan mahasta, eikä iho ainakaan näytä kuivalta (eikä sen tällä rasvailun määrällä jota minä harrastan pitäisi sitä ollakaan :D )

Kiitos kaikille avusta :hug:

lisään vielä,että kyllähän sikiölläkin on niitä lepovaiheita,jotka kestävät paristakymmenestä minuutista tuntiin,ei voi olettaa että sikiö silloin joka tunti liikkuisi.Ota nyt rauhassa vain.

s .Ei se niin mene että jokaisella vuorokauden tunnilla pitää sikiön liikkua 10 krt.

Aijaa
Pitää muistaa kysyä tuosta kutiamisesta kans, kutian siis ihan joka paikasta, en vaan mahasta, eikä iho ainakaan näytä kuivalta (eikä sen tällä rasvailun määrällä jota minä harrastan pitäisi sitä ollakaan :D )

Toivottavasti kaikki vauvalla hyvin :hug: :hug: :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hiljalleen:

Aijaa

Toivottavasti kaikki vauvalla hyvin :hug: :hug: :hug: :hug:

Hienoa! Toivottavasti kaikki on hyvin! =) :hug:

Aijaa

Muistan kun mäkin kutisin,johtuu varmaan siitä nahan venymisestä,niin tai niinsanotusta raskauskutinasta,se ilmenee justiin viimoisilla viikoilla.Toivotan hyvää mieltä kuitenkin reissulle!Kyllä kaikki menee ihan varmasti hyvin.Tuu sit ilmottelee.

Yhteistyössä