Pitäiskö mun hakea apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hoidan nyt kotona 3-vuotiasta ja vastasyntynyttä. 3-vuotias vie hermoni joka päivä, oikeastaan joka minuutti, koko ajan tekemässä jotain mitä ei saisi tehdä ja väittää vastaan joka asiasta. Ei se kuitenkaan ole mikään ihan mahdoton lapsi, mutta mulla vaan menee hermot tosi pienistä. Nytkin olen läiminyt sitä avokämmenellä paljaalle iholle pitkin päivää, mä en jaksa enää olla itseni kanssa kun tiedän minkäläisiä traumoja mun käytöksestäni lapsille jää!

Alkuperäinen kirjoittaja Pellervo:
Lyhyestä virsi kaunis:
Pitäisi hakea.

Kyllähän mä sen tiedän että pitäisi, mutta mitä se apu sitten konkreettisesti on? Lisää lastenhoitoapua en ainakaan tarvitse, koska mies hoitaa lapsia aina kun pyydän (=käsken) ja meillä on laaja tukiverkko.

Jotain hoitoa sä tarvitset, jos läimit puolustuskyvytöntä lasta avokämmenellä pitkin päivää, ettei jää edes yhteen kertaan.
Tuo ei ole normaalia. Voi lapsi parka!

Ota yhteys neuvolaan tai soskuun tai mielenterveystoimistoon, kaikista osataan auttaa sua, tai ainakin neuvoa eteenpäin!

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
ota asia puheeksi neuvolassa ja oman mielenterveytes tähden kokeile hommata 3-vuotiaalle se kaikkien paheksuma osapäivähoito-paikka... :hug:

Siinäpä se, kun se on jo osa-aikahoidossa. Mulle vaan painaa päälle kaikki, kotityöt, lastenhoito, opiskelu... Stressaan kaikista pikkuasioista ihan järjettömästi ja sitten puran se esikoiseen.

Pistä opiskelut vähäksi aikaa jäihin...
VÄHENNÄ VAATIMUSTASOA kodinhoidosta....
Keskity lapsiin nyt kun ne on pieniä!!!Eivät ole kauan...

ARVOT UUSIKSI,ei kaikkea saa kerralla.Ketä tahansa stressaisi jos opiskelis ,hoitais 2 lasta ja kodin ym.

Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:
Pistä opiskelut vähäksi aikaa jäihin...
VÄHENNÄ VAATIMUSTASOA kodinhoidosta....
Keskity lapsiin nyt kun ne on pieniä!!!Eivät ole kauan...

ARVOT UUSIKSI,ei kaikkea saa kerralla.Ketä tahansa stressaisi jos opiskelis ,hoitais 2 lasta ja kodin ym.

Tiedän tiedän, olen vain niin saamarin ahne ja koulua on jäljellä enää niin vähän että tekee mieli saada se valmiiksi ja SITTEN ottaa rennosti ja nauttia kotona olosta. Nyt jos jätän opinnot, tulee sellainen tyhjä olo kun kerran on mahdollista opiskella ja saada niitä eteenpäin.

Yhteistyössä