Pitäiskö nyt antaa pottailun olla vai alanko uudestaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tekisit?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tekisit?

Vieras
Eli lapsi oli jo päiväkuiva n.kk sitten(ehkä pari kk ehti olla ilman vaippaa).Sen jälkeen on ollut sairastelua niin lapsella kuin muillakin (mm.vatsatautia jne) ja vaippa on ollut päivälläkin.Nyt alkaa kuitenkin parantua,mutta pottailu ei enää kinnostakaan!Hädästä ei enää sano,välillä sanoo,että pissa tuli tai katsoo pissatessa jalkoihin ikään kuin odottaen housujen kastumista.Pitäiskö nyt jättää vaippa pois ja kokeilla,alkaisko käymään uudestaan potalla vai antaako olla vaippa vaikka kesään asti ja kokeilla sitten uudetstaan tai odottaa taas oman tahdon löytymistä tuossa asiassa?Aiemmin jätettiin vaippa,kun itse aina pissalle halusi ja vaippa pysyi kuivana.Ikää lapsella tasan2v.

Mä laittaisin säännöllisesti potalle herättyä, syöntiä ennen ja jälkeen ja ennen uloslähtöä/unille menoa. Tulee pottaan jotain tai ei. Jos antaa vaan olla vaipat, on tietty helpompaa sulle, mutta aika nopeasti ne taidot palaa takaisin, kun antaa muistella.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mä laittaisin säännöllisesti potalle herättyä, syöntiä ennen ja jälkeen ja ennen uloslähtöä/unille menoa. Tulee pottaan jotain tai ei. Jos antaa vaan olla vaipat, on tietty helpompaa sulle, mutta aika nopeasti ne taidot palaa takaisin, kun antaa muistella.

Juu,ollaan näin tehtykin,kun kerta sisaruksetkin samalla käy.Mutta usein sitä vastustaa eikä sinne nyt monestikaan mitään tule.Varsinkin tuo kakkaaminen on nyt ihan kauhun paikka,aina vaipassa eikä näytä "uskaltavan"pottaan tehdä.Oisko vatsataudista jäänyt joku kammo...?Kyllä' kait ne taidot taas mieleen muistuu...

mä pidin vastaavassa tilanteessa ihan reilusti n. kuukauden- puolentoista tauon koko hommasta. sit alkoikin taas sujumaan päivässä. meillä siis ainakin toimi se, että asia unohdettiin kokonaan. ei sitä vastustelua, kitinää, harmia yms. jaksanut itse eikä se tietenkään edistänyt itse asiaa yhtään.. näin siis meillä. :)

Yhteistyössä