Pitäiskö se vaippa suosiolla ottaa taas käyttöön, vai odotetaanko ihmettä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Tuo keskimmäinen on nyt 2v9kk ja potta harjoituksia kokeiltuun ensimmäisen kerran vuoden iässä. Silloin aloiteltiin niin, että annettiin ihan omassa rauhassa tutustua pottaan, ja sai istuskella siinä ruoan ja unien jälkeen.
Välillä on laitettu jäihin koko pottailu, ja viime kesänä innostui pöntöllä käymisestä. Muutaman viikon välein on koitettu siitä asti jos vaipan saisi jätettyä pois, mutta ei onnistu.
Nyt on vajaa pari viikkoa ollut ilman vaippaa, on käytetty vessassa ja kehuttu kun pissii pönttöön. Tytöllä on itselläänkin halu saada vaippa pois, puhuu, että vauvat käyttää vaippoja, ei isot tytöt.

Silti monta kertaa päivässä pissaa lattialle, joskus jopa kakkaa :x
tän vajaan parin viikon aikana on korkeintaan viisi kertaa itse pyytänyt päästä vessaan, useimmiten ei pyydä.

Antakaa mulle jotain vinkkejä mitä tässä voi tehdä? Kun tuo kuitenkin tajuaa, mihin ne tarpeet pitäisi tehdä, mutta tekee silti ne mihin sattuu.

Meilläkin oltu kuukausi ainaskin ilman vaippaa mutta nyt alkanut taas pissimään ja kakkimaan eteisen lattialle.. En tiiä miks ihmeessä tuota tekee, mutta lahjomalla oon saanu takas pöntölle opetettua. Nyt en suostu ottaa takapakkia enää asiassa :D

ei kiirettä. Kyllä ne jää pois. meitin poika jätti ne pois kertaheitolla ikää oli 3 v vähän yli.
Sitä ennen hermoilin asian kanssa yli vuoden. Kun ne jää pois niin ne jää.

jatkaisin sitkeästi vielä ilman vaippaa jonkin aikaa. Joillakin menee pitkään ennen kuin tajuaa kunnolla. Mutta eihän sitä kukaan jaksa jos ne tuotokset löytyy aina housuista ja lattialta.

Ehkä siitä vessassakäynnistä ei kannata tehdä niin suurta numeroa. Vaippa takasin vähäksi aikaa ja sitten kun lapsi on valmis, alkavat tuotokset mennä pottaan tai pönttöön.

on poika 2v3kk. Kesäkuun alussa yritin vaipattomuutta, ei siis mitään älyä asiasta, leikki pissit housussa ihan tyytyväisenä. Viikon päästä laitoin vaipan takas. Nyt heinäkuun alussa kokeilin uudelleen ja älys HETI. Ilmoittaa asiansa ja kahdessa viikossa tullut pari kertaa vahinko, kun ei ole ennättänyt vessaan. Mä siis pitäisin pikkutauon ja antaisin lapsen sulatella asiaa. Se voi käydä sit tosi nopeestikin.

Mä itseasiassa epäilen sen välillä tahallaankin tekevän tarpeitaan lattioille. No, sohvakin on nyt menossa vaihtoon...

Oon yrittänyt tehdä ennemmin niin, että kehunut onnistumisesta, ja tottakai moittinut sotkuista, ja kieltänyt jos näen pissivän lattialle.

Nyt laitoin taas vaipan, kun pissi kaksi kertaa puolen tunnin aikana keittiön lattialle. Kerroin, että silloin täytyy käyttää vaippaa, jos ei halua käydä vessassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Mikä ihme saa lapsen tekemään tarpeensa eteiseen? Totta sä torut kunnolla sellaisesta?

En tiiä johtusko siitä että muutettiin 3vk sitten uuteen asuntoon ja ekana päivänä vahingossa teki eteiseen kun ei muistanut missä vessa ja hirmu häslinki ympärillä, oisko siitä jäänyt mieleen sitten... Mut nyt käy taas aikas hyvin pöntöllä. Jos siis edes miun kirjotusta tarkotit..

Yhteistyössä