Pitäiskö soittaa (rv30+2)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haimi

Vieras
jonnekkin ja kysyä että täytyykö tarkistuksessa käydä, kun kovaa kipua vasemmalla puolella vatsassa aluksi, siis navan ja kyljen välissä, ja nyt sitä on jo vähän oikealla puolellakin.. Raskausviikkoja 30+2 ja raskaus edennyt normaalisti, paitsi viime ultrassa oli aika iso viikkoihin nähden.

On sellasta paineen tuntua alavatsalla ja harjotussupistuksia (niitä ainakin luulen niiden olevan) on ollut kokopäivän.

Vatsan kipu on sellasta että tuntuu ku joku olis revennyt, ja kun on ihan paikallaan niin ei satu mutta kun vähän liikkuu niin alkaa sattua.. syvään hengittäminenkin sattuu. Vauva liikkuu ihan normaalisti (kauheeta vauhtia niinku yleensäkin), mutta tätä kipua ei ole ollut aikasemmin. Alko kaupassa noin puolkuuden aikaan kun kannoin kevyttä ostoskoria..
Lepäsin äsken reilu 1/2 h mutta kun liikkeelle lähti niin alko sattumaan.. :(

Joku joka osais neuvoo..?

Oon niin arka soittelemaan ja sitte helposti alan vähätellä olojani, kun varmaan synnärinkin väki tottunut kaikkiin 'turhiin' soittelijoihin, ja kun ei tule verta yms.. Tuntuu vaan niin kummalta kun alkaa tämmönen, ja jännästi muuten on huono olo.. ja miehelle sanoin reilu tunti sitten että on sellanen olo kuin olis nestehukka..

Oon niin arka soittelemaan ja sitte helposti alan vähätellä olojani, kun varmaan synnärinkin väki tottunut kaikkiin 'turhiin' soittelijoihin, ja kun ei tule verta yms.. Tuntuu vaan niin kummalta kun alkaa tämmönen, ja jännästi muuten on huono olo.. ja miehelle sanoin reilu tunti sitten että on sellanen olo kuin olis nestehukka..

No mä olen myös tosi huono soittamaan, mutta muutaman kerran olen raskaana joutunut soittamaan synnärille ja joka kerta turhaan. Mieti että nyt ei ole vain sinun terveys kyseessä vaan myös tulevan lapsesi.
Joudut todennäköisesti myös lapsesta soittamaan "turhaan " esim terkkariin..

Soittelitko synnärille? :)
Täällä ollut samanmoisia tuntemuksia tänään, jouduin kantelemaan 4v poikaani tänään kun ei millään meinannut rauhottua. Sen jälkeen vasemmalle alavatsan puolelle vihlonut ja "kuumottanut" sisältä päin.. Maha pinkeenä nyt koko ajan ja alavatsalla painetta, mutta itsekkin vähän varovainen soittelemaan. Lääkäri onnistunut kerran vähättelemään käyntiäni niin että rupesi ihan hävettämään kun kehtasin mennä näytille, sen jälkeen en ole kehdannut neuvolasta/lääkäriltä kysyä yhtään mitään. :/

Täällä ihan samoja tuntemuksia ja soitin terkkarille neuvolaan joka vielä soitteli kättärille ja pähkäilivät,että kivut olisivat kohdun kasvukipuja...kuin myös omalääkärini oli sanonut mulle viikko sitten. Selvisikö sinun kohdallasi kipujen syy?Itse olen ihan tuskainen,hengittäminenkin sattuu,puhumattakaan liikkumisesta. Tuntuu kuin sikiö liikkuisi enemmän kipualueella...

Menkää näytille! Itselläni alkoi töissä yhtäkkiä sattua oikealle ylämahaan aivan kuin joku olisi revennyt. Pystyin kyllä olemaan hyvin, mutta koko ajan sattui. Kävin näytillä ja sanottiin kaiken olevan ok. Tästä viikon päästä meni lapsivesi ja synnytys käynnistyi istukan irtoamisen vuoksi!! Rv oli silloin 34!

Mulla vähän samantyyppisiä oireita ja kun neuvolassa kerroin, ei vaikuttanut huolestuneelta. Sanoi että näillä viikoilla vauva alkaa asetella itseään "lähtövalmiuksiin", mikä voi aiheuttaa outoja tuntemuksia. Mutta jos sua huolestuttaa, niin käy edes neuvolassa näytillä.