Pitäisköhän mun keskeyttää e-pillereiden syönti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuore äiti

Vieras
Nyt on 2kk kulunut synnytyksestä,Jälkivuotoa kesti noin 4vkoa. ekat kuukautiset tulivat jo viikon päästä jälkivuodon loppumisesta,tai ainakin niin luulen..olivat kyllä aika pitkät,11 päivää. Sen jälkeen vessareissujen yhteydessä paperiin jäi ruskeaa tuhruvuotoa,ihan minimaalista. No,nyt torstaina vuoti ihan normaalia kuukautisvuodon tapaista ja aloitin pillerit (mercilon), mutta se olikin ainut päivä millon verta tuli,nyt mietin että jatkanko pillereiden syömistä vai keskytänkö,jospa nämä ei vielä ollukaan kuukautiset? Onko muilla kokemuksia samasta?

No... Se vuoto, joka sulla kesti sen 11 pv, ei välttämättä ensinnäkään ollut menkat. Useampi kätilö on minulle sanonut, että on ihan normaalia, että jälkivuodon jälkeen tulee vaikka parin viikon tauko vuodossa, jonka jälkeen se taas jatkuu hetken. Kyseessä ei siis vielä välttämättä ole menkat. Vaikea sanoa, että onko sulla nyt sitten vielä kyseessä menkat, mutta kyllähän toi uusi vuoto tosiaan voi olla menkat. Minäkin olen syönyt tota merkkiä, enkä muista mitä kylläkään kävi, kun aloitin pillerit juuri silloin kun pitikin... Jos et imetä, niin hyvin mahdollista, että sulle tuli normi menkat, ja vuoto vaan loppui noiden pillereiden vaikutuksesta. Minä ehdottomasti soittaisin huomenna neuvolaan ja kysyisin, tai sitten soita terveysneuvontaan, eli 10023. Se on auki ihan 24h, jos tieto on juuri nyt tosi tärkeä. :)