pitäisköhän sitä alkaa laittaa vauvalle pikkuhiljaa tavaroita valmiiks

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
la tosin vasta 16.6 mutta saa nähdä meneekö sinne asti, on supistellut kivasti tässä parina päivänä, ja maha on tipahtanut alas. Lisäksi vauva on rauhoittunut tosi paljon, aiemmin on pitänyt tosi kovaa mylläkää, nyt liikkeet on jotenkin pehmentyneet ja vähentyneet...

ennen vauvan tuloa pitäis tehdä vielä vaikka mitä, kuten
laittaa sänky tulevalle isosiskolle
hankkia vaatekaappi vauvalle
pestä vauvanvaatteet
hankkia vaunut
lisäksi pitäis ostaa vielä kaiken näköistä pikku tilpehööriä mitä vauvan kanssa tarvii...

samat asiat täälläkin tekemättä. :D tai no oon mä ne vaatteet pessy mutta siihen se jääkin. :whistle: ei kyllä oo mitään oireita että ois tulossa lähiaikoihin ja viimeks menikin viikolla yli. eli nou hätä vielä! :attn:

mä en vaan kuulu niihin jotka koko ajan jaksaa stressata pienistäkin suppareista. ei se maailma kaadu vaikkei ois kaikki tiptop oottamassa vauvaa kun ite oon synnärillä. kyllä niitä ehtii hoitaa myöhemminkin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sänky isosiskolle?

juu, pinnasänky pitäis saada vauvan käyttöön...

no mä en oo ikinä heti ottanu pinnis käyttöön. alussa se vauva nukkuu laatikossa/vaunukopassa. helppo siirtää eikä tuu vauvallekaan shokki kun heti joutuu yksin nukkua isossa sängyssä. :whistle:

Mä olen ihan ylpeä itsestäni. Mulla ei puutu enää muuta kun se hemmetin vaatekaappi ja sänky on laittamatta vauvalle.
Muuten kaikki reilassa, jopa vauvan kotiin tulo vaatteet oon kattonu :D

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Sänky isosiskolle?

no mä en oo ikinä heti ottanu pinnis käyttöön. alussa se vauva nukkuu laatikossa/vaunukopassa. helppo siirtää eikä tuu vauvallekaan shokki kun heti joutuu yksin nukkua isossa sängyssä. :whistle:

Meillä oli pinnasänky ilman toista reunaa oman sängyn kupeessa ja pinnikseen oli laitettu lakanan alle pyyhe u:n muotoiseksi niin että vauva nukkui siellä.

Erittäin fiksu idea vaihtaa lapsen tuttu ja turvallinen sänky juuri kun sisarus saapuu, elämä menee muutenkin uusiksi.

no, jos yhtään helpottaa, niin uusi sänky tulee tasan samalle paikalle, kuin missä pinna sänky on nyt. Seinän ja meidän sängyn väliin. en usko, että tytölle ja traumoja sängyn vaihdosta :)

Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Mä olen ihan ylpeä itsestäni. Mulla ei puutu enää muuta kun se hemmetin vaatekaappi ja sänky on laittamatta vauvalle.

niin se la vaan lähenee kovaa vauhtia. =) :heart:

No älä muuta.. 4vko. Jos sattuu laskettuun asti viihtymään.

Erittäin fiksu idea vaihtaa lapsen tuttu ja turvallinen sänky juuri kun sisarus saapuu, elämä menee muutenkin uusiksi.

no, jos yhtään helpottaa, niin uusi sänky tulee tasan samalle paikalle, kuin missä pinna sänky on nyt. Seinän ja meidän sängyn väliin. en usko, että tytölle ja traumoja sängyn vaihdosta :)

Juu ei varmaan mutta sisarus tulee ja vie äidin ja isän ja sängyn ja lelut.... teille on tulossa ilmeisesti toinen lapsi.

mä tiiän että tää menee yli. enköhän viimeistään juhannuksena oo synnärillä. :D |O

Meillä alkaa olla muuten kaikki, mutta se saakelin anoppi ei saa niitä pinnasuojia tehtyä, tai jos onkin ne tehny, niin ei saa lähetettyä, ja sekös mua korpee!! |O Jos kerta luppaa hoitaa, niin miksei sitten voi viedä asiaa loppuun asti?? :headwall:

Se isosiskon sänky kannattaa laittaa ihan heti, ettei käy niin, että vauva vie suoraan isommalta sängyn. Muut ehtii kyllä hankkimaan myöhemminkin, jos niin käy. Esikoisen kanssa tuli testattua =)

mä tiiän että tää menee yli. enköhän viimeistään juhannuksena oo synnärillä. :D |O

:laugh: Sinne on ihan hyvä tähdätä.

Mä en osaa nyt yhtään arvioida. Kakkosen kohdalla oli NIIN varma tunne, et syntyy samoilla viikoilla kun esikoinen. Tästä ei oo minkäänlaista "otetta" :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Meillä alkaa olla muuten kaikki, mutta se saakelin anoppi ei saa niitä pinnasuojia tehtyä, tai jos onkin ne tehny, niin ei saa lähetettyä, ja sekös mua korpee!! |O Jos kerta luppaa hoitaa, niin miksei sitten voi viedä asiaa loppuun asti?? :headwall:

Höh.. Aika tylsää :kieh: Toivottavasti saat ne pian.

Mä oon kans miettinyt että pitäis varmaan alkaa mutta meillä on tässä vielä kuun lopussa muutto edessä niin turhaa työtä kai se olis alkaa vaatteita pesemään ja laittamaan. Mulla la on 8.6 mutta jotenkin oon ajatellut että tää syntyy 14.6 silloin olis varmaan jo ehtinyt laittaakkin kaikki valmiiksi :)

Neuvolassa tulee varmaan taas pyyhkeitä siitä ettei oo mitään valmiina. Esikoista odottaessa viimeisessä lääkärineuvolassa se lääkäri tivas että kai mulla on jo kaikki laitettuna ja vaatteet silitettynä vauvaa varten ja sit kun sanoin että kai sen vielä ehtii niin se melkein söi mut ja antoi ymmärtää että mä on ihan paska teiniäiti jonka ei ikinä olis pitänyt raskautua |O

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Sänky isosiskolle?

Meillä oli pinnasänky ilman toista reunaa oman sängyn kupeessa ja pinnikseen oli laitettu lakanan alle pyyhe u:n muotoiseksi niin että vauva nukkui siellä.

mä järjestän kans tolleen et pinnis tulee mun puolelle sänkyä ja toinen laita pois..

Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
Neuvolassa tulee varmaan taas pyyhkeitä siitä ettei oo mitään valmiina. Esikoista odottaessa viimeisessä lääkärineuvolassa se lääkäri tivas että kai mulla on jo kaikki laitettuna ja vaatteet silitettynä vauvaa varten ja sit kun sanoin että kai sen vielä ehtii niin se melkein söi mut ja antoi ymmärtää että mä on ihan paska teiniäiti jonka ei ikinä olis pitänyt raskautua |O

Täh? Onpa ollu aika urpo lääkäri mun mielestä. Ei luulis sitä hetkauttavan, onko jollain valmista vai ei. Ei mulla vaan lääkäri/nlatäti esikoista oottaessa mitään tuommosta kyllä kyselly. Kukin tekee varmasti tavallaan, miten parhaaksi näkee. Itellä vielä aikaa miettiä ja valmistella, LA vasta 21.7. ...

Kyllä meillä ainakin isoveli on totutettu hyvissä ajoin uuteen sänkyyn ennen pikkusisaren syntymää. Kyllä noi on pienelle kuitenkin isoja juttuja, kun jokin tuttu ja turvallinen vaihdetaan uuteen ja etenkin suuri mullistus on sisaren syntymä. Meillä aloitettiin totuttelu omaan uuteen sänkyyn jo kuukausia ennen vauvan laskettua aikaa, ensin siellä nukuttiin päikkärit ja vähitellen myös yöt. Vauvan syntymään mennessä uusi sänky oli pojalle jo tuttu ja turvallinen paikka nukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja MinsQ:
Täh? Onpa ollu aika urpo lääkäri mun mielestä. Ei luulis sitä hetkauttavan, onko jollain valmista vai ei. Ei mulla vaan lääkäri/nlatäti esikoista oottaessa mitään tuommosta kyllä kyselly. Kukin tekee varmasti tavallaan, miten parhaaksi näkee. Itellä vielä aikaa miettiä ja valmistella, LA vasta 21.7. ...

Harmittaa kun en osannut sanoa siihen takaisin edes mitään näppärää :| Olin kans ajatellut että kukin tavallaan ja olihan mulla tietty jotakin jo silloin valmiina mutta se tilanne tuli niin äkkiä että hämäänyin.

on tää kolmas, mutta jotenkin sitä on koko ajan ajatellut, että on tässä vielä aikaa... sänkykin on tolle tulevalle isosiskolle valmiina, se pitäis vain miehen hakea ullakolta.

Yhteistyössä