Pitäskö mun pyytää saikkua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Eilen tuli jo työpäivän aikana pari kertaa sellanen kipeä supistus, sellanen joka kiersi koko mahan. Sitten kaupassa käydessä oli maha koko ajan supistuskrampissa. Kun pääsin kotiin lepäämään, tuli sellasia... oikeita (?) supistuksia jotka alkoi vihlonnalla alapäässä, sit nousi ylös ja kovetti koko mahan ja sit kiersi ylävatsalle kunnes rentoutui, jalatkin oli ihan jännittyneet ja hengitys vaikeeta. Ja maha meni sekasin. Niitä tuli parin tunnin ajan noin 25 min välein ja mietittiin jo että onko tässä sairaalaan lähettävä. Sit ne helpottui sellasiksi "normaaleiksi" harjoitussupistuksiksi eli että maha vaan kovettuu yläosasta.

Nyt oon täällä töissä ja mietin pitäskö mun käydä lääkärissä tän takia ja jos niin missä, työterveys vai koitanko neuvolan lääkäriä? Töitä vaan ois kesken aika kivasti tässä...

No kyllähän ne työt on tietenkin tärkeämmät kuin raskauden turvallinen eteneminen, eikös vaan. Että kannattaa viitata kintaalla oman kehon antamille merkeille ja painaa duunia vaan.

Tai mitäs jos kuitenkin kuuntelisit sitä omaa kehoasi? Harjoitussupistusten ei kuulu sattua eikä vihloa. Soitat vaikka alkuun omalle neuvolateveydenhoitajallesi tai jos hänen soittoaikansa on jo mennyt, soita työterveyteen. Muista sanoa, että supistukset ovat kipeitä ja tulevat säännöllisesti useiden tuntien ajan. Kyllä tuossa tilanteessa mun mielestäni olisi aihetta lepäilylle ja kohdunsuun tilanteen tarkistukselle.

Ap: lle suosittelen lepoa. Mutta noin yleisesti, kaikilla työpaikoilla ei sijaisia niin vain ole eikä hommata, kun esimies ilmoittaa ettei ole sijaista niin mikä siinä muu auttaa kuin kömpiä töihin sairaana...

Viikkoja on 30+4. Mulla oli just tiistaina neuvolalääkäri ja kohdunsuu oli tiukasti kiinni silloin. Mun oma neuvolatäti kärsii mun luottamuspulasta koska ei ole hoitanut yhden yhtä asiaa kunnialla vaan joka asiasta pitää soittaa uudestaan perään (labralähetteet, tulosten LUKEMINEN oikein, tietojen tallettaminen koneelle jne...) joten en halua kyseiselle naiselle soittaa ollenkaan.

Hitsit.. on tästä varmaan mentävä työterkkaan kun taas tulee supistus, tosin ei kipee mut jos tää taas enteilee illaksi sitten pahempaa.. :/

On vaan jotenkin niin tunne että on lusmu ja turhasta valittaja mut kai tää nyt on ihan perusteltu syy eikä tälle mahda mitään.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kova työelämä;22338115:
Ap: lle suosittelen lepoa. Mutta noin yleisesti, kaikilla työpaikoilla ei sijaisia niin vain ole eikä hommata, kun esimies ilmoittaa ettei ole sijaista niin mikä siinä muu auttaa kuin kömpiä töihin sairaana...

Ei se nyt noin ihan mee :D jos ei kykene töihin niin se on ta:n ongelma jos ei sijaista saa.

Sepä se.. kun ei oo sijaista näihin kahteen projektiin mitä mul on työn alla.. Mut eipä kai auta kun sanoa heippa ja jättää se pomon ongelmaksi :(

Väärin.

Sijaisen hankkiminen ei ole työntekijän murhe, vaan työnantajan. Sairaana ei yhdenkään työntekijän ole pakko mennä töihin. Esimies, joka näin väittää, toimii väärin. Piste.

Ja ihan rehellisesti ajateltuna, kenen arvomaailma on niin sekaisin, että joku työpaikka menee oman terveyden edelle? Tai lapsen (jo syntyneen tai vielä syntymättömän) terveyden edelle?

Joskus asiat on vaan pakko laittaa tärkeysjärjestykseen. Piste.

Kävin eilen lääkärissä supistusten ja kipujen takia (rv25) ja lääkäri laittoi minut suoraan saikulle viikoksi. Viikon aikana pitäisi yrittää hakeutua sellaiseen lääkäriin, joka osaisi tehdä alapäätarkastuksen kun tämä terv.keskus lääkäri ei sitä ruennut tekemään. Mulla myös töissä sellainen tilanne, että sijaista ei ole mutta pakko on pistää asiat tärkeysjärjestykseen ja jäädä lepäämään. Työnantajan kiroilua puhelimessa kuunnellessani ajattelin vain, että nyt ajattelen omaa ja vauvan terveyttä...

Kenenkään ei tarvitse mennä töihin sairaana! Se on työnantajan ongelma jos ei saa sijaista.

Yhteistyössä