Pitäskö näpäyttää lapsen kaverin äitiä vähän..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kostomieliala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kostomieliala

Vieras
Lapsellani on kaveri, jonka kanssa on ollut kaveri n. 4 vuoden ajan. Ovat samalla luokalla. Nyt tuolle luokalle tuli uusi oppilas, jonka kanssa tämä lapseni kaveri on satunnaisesti kai leikkinyt. (ovat siis kolmasluokkalaisia)

Kaverin äiti laittoi mulle tekstiviestin, että toivottavasti lapseni löytää nyt uuden kaverin itselleen, kun hänen tyttärensä näyttää löytäneen ystävän tästä uudesta tytöstä. Jäin vähän että öööööh....enkä vastannut mitään.

No, nyt tyttäreni kuitenkin kertoi, että tämä kaveri leikkii edelleen hänen kanssan koulussa ja yleensä on meillä koulun jälkeenkin. Kiva juttu, koska leikit heillä on tosi kivoja. Tyttöni on tutustunut myös rinnakkaisluokan kiusattuun tyttöön, jota aikoo pyytää mukaan leikkeihin ja jonka kanssa on nyt vapaa-ajalla leikkinyt moneen kertaan (asuu itse asiassa meidän ihan lähellä).

Pohdin, pitäisikö nyt ihan piruuttani laittaa tälle lapseni kaverin äidille samanlainen tekstari takaisin...ärsytti niin se hänen tekstarinsa. Ihan kuin nyt ei voisi useampi leikkiä yhdessä vaan automaattisesti joku heivataan ihan aikuisenkin toimesta porukasta pihalle.

Mä ymmärrän että vanhemmat osallistuu lasten kaverisuhteisiin kiusaus yms. tapauksissa, mutta en ymmärrä miksi muuten täytyy puuttua lasten leikkeihin jos net ei edes aiheuta kelleen mitään harmia.

Saattoihan se kaverin äiti olla ihan aidosti huolissaan ja hyvää vaan tarkoitti? Ehkei hän ole tutustunut vielä tarpeeksi ns.hernekerholaisiin. :D

Sinuna en miettis mitään näpäyttelyjä tuon asian suhteen. Muista itse aina yrittää edes olla se fiksumpi osapuoli ;)
Jos vielä jtn tekstailee ja lapsenne leikkii vielä yhdessä, niin silloin voi laittaa "hyvinhä nuo näkyy leikkivän vielä yhdessä" tai juurikin tuossa ylempänä olevan "..lapsellani on paljon kavereita.." viestin.

olisin vastanut tuohon kaverin äidin viestiin korkeintaa että -onko sinulla mahdollisesti lääkkeet ottamatta?

Ja sitten ihmetellää kun on koulukiusaamista kun äitikin on tuolla tasolla :O

Täysin ala-arvoista käytöstä vanhemmilta.
Vanhemmltahan kaikki kiusaaminen lähtee ja usein näiltä lihavilta aikuisilta jotka olivat lihavia lapsia ja joita kiusattiin ja nyt vahtivat haukkana että omaa ei kiusata mutta järjestelevät suhteita juurikin noin ja vielä pahemmin juoruamalla keksittyjä tai liioiteltuja juttuja luokkakavereiden perheistä.
No, joka noihin juoruihin ja juttuihin mukaan menee, ei loppupeleiss olisi kuitenkaan luotettavaa ja mukavaa seuraa omille lapsille, joten kunhan saa suhteellisen rauhassa koulunsa käydä niin se riittää, rehellisiä ja kunnollisia ihmisiä on harvassa ja jos sellaisia löytää niin ei välttämättä samalta luokalta-

Yhteistyössä