Pitkä automatka pienen vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkailija

Vieras
Huomenna olis tarkotus lähteä 400km:n matkalle 2-kuisen vauvan kanssa. Antakaahan vinkkejä ja kokemuksia,lähinnä pysähtymisiä mietin (liikkuvassa autossahan vauva tod näk nukkuu ison osan ajasta). Kuinka usein kannattais pysähtyä? Muistelen lukeneeni että vauvaa ei sais pitää liian pitkään kerralla turvakaukalossa. Kuinka pitkäks ajaks vauvan olis hyvä päästä välillä pois? Jos autossa ilmastointi päällä,ootteko pitäny vauvalla hatun päässä? Entä vaatetus muuten?

2kk vauva matkaa oli n. 600km Syötin vauvan just ennen lähtöä ja nukkui lähes 3h . Kun vauva heräs pidettiin tauko ja noustiin autosta .Meillä oli omat eväät ja kahvit mukana ei tarvinnut arpoa kuinka kaukana on seuraava bensis, siis kesällä oltiin liikkeellä.
Vauva nukkuikin taas pitkään ja päästiin perille asti .

Tunnin välein pitäs vauvan päästä kaukalosta pois, mutta en minä ainakaan ole nukkuvaa vauvaa ole alkanut repiä istuimesta. Sen mukaan kun heräilee niin taukoja.
Laita päälle ohkaset housut, sukat ja body ja lakki aina päähän autossa.

Sen mukaan pysähdytte kun vauva nukkuu ja valvoo. Kosteuspyyhkeet on hyviä jos tulee yllättäviä tilanteita. Vuosien varrella meillä tasan yksi. Tie oli suljettu ja jouduimme menemään kiertotietä. Vauva tietysti kakkasi juuri silloin, mutta ei hätää, kun jono seuraavan kerran pysähtyi, vaihdoin vaipan autossa. Tämä muksu oli niitä herkkäihoisia, joilta piti vaippa vaihtaa heti. Yleensähän ei haita vaikka vaipanvaihto venyisi.

itse ajelin 1kk ikäisen kanssa yksin 3 lapsen kanssa 600km/suunta. Ei mitään ongelmaa. Nukkui ajomatkat n. 1,5h välein pysähdyin. Useita matkoja tein viime kesän ja samalla kaavalla. Silloin kun pysähdyin, niin imetin. Hyvin meni. Nyt "vauva" 1v ja viihtyy tosi hyvin autossa ja pitkät matkat sujuu todella hyvin. Lapset takapenkillä ja minä ajan.

Yhteistyössä